«خوش نمک» با مجریان جدید به شبکه نسیم بازگشت حمایت وزیر فرهنگ و ارشاد از ساخت فیلم سینمایی در خصوص امام رضا (ع) + فیلم موزیک ویدئوی جدید «فرزاد فرزین» برای سریال «قطب شمال» + فیلم مردم نامزد‌های نشان فردوسی را انتخاب کنند بهترین سریال ایرانی شبکه نمایش خانگی معرفی شد + آمار آمار فروش نمایش‌های روی صحنه تئاتر مشهد در هفته‌ای که گذشت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) تقدیر از ژاله علو در «شب کارگردان» فصل دوم سریال لایواکشن «وان پیس» (One piece) در دست ساخت است + جزئیات جدیدترین حواشی فیلم «بی‌بدن» | شکایت به دلیل سکانس‌های ملتهب چشم به راه افعی واقعی | نگاهی به سریال «افعی تهران» ساخته سامان مقدم نسلی آگاه بدون خلاقیت | کارشناسان درباره ویژگی‌های طراحان گرافیک جوان می‌گویند مروری بر پرفروش‌های کتاب در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) نگاهی اجمالی بر تاریخچه هنر گرافیک در ایران و جهان به‌مناسبت روز جهانی گرافیست دلیل پخش نشدن برنامه «هفت» چه بود؟ اعضای کارگروه «حکیم طوس» معرفی شدند
سرخط خبرها

چاپ هفتم کتاب «بابا‌رجب» منتشر شد

  • کد خبر: ۷۶۸۸۰
  • ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۷
چاپ هفتم کتاب «بابا‌رجب» منتشر شد
 مدیر انتشارات ستاره‌ها در مشهد از چاپ هفتم کتاب «بابارجب» به مناسبت سالگرد شهادت رجب محمدزاده معروف به بابارجب خبر داد. به گفته سعید محسن‌زاده به همین مناسبت افراد به مدت یک هفته از تخفیف ۲۰ درصدی بهره‌مند خواهند شد.

به گزارش شهرآرانیوز - مدیر انتشارات ستاره‌ها در مشهد از چاپ هفتم کتاب «بابارجب» به مناسبت سالگرد شهادت رجب محمدزاده معروف به بابارجب خبر داد. به گفته سعید محسن‌زاده به همین مناسبت افراد به مدت یک هفته از تخفیف ۲۰ درصدی بهره‌مند خواهند شد.


رجب محمدزاده جانباز ۷۰‌درصد مشهدی بود که در ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ به شهادت رسید. او نانوای بسیجی بود که در دوران جنگ ایران و عراق در سال ۱۳۶۶ در منطقه هور عراق، بر اثر اصابت خمپاره زخمی شد و بیشتر اجزای صورتش را از دست داد و به همین دلیل بیش از ۳۰ بار مورد عمل جراحی قرار گرفت.


کتاب «بابارجب» خاطرات شفاهی بانوی فداکار طوبی زرندی، همسر شهید رجب محمدزاده از ۲۹ سال زندگی در کنار مردی است که به گفته او، صورتی مبهم داشت. جانبازی که مردم خیلی دیر، فهمیدند صورتش زخمیِ جنگ است و با حرف‌هایشان آزرده‌اش کردند و خیلی دیر، در کنار خانواده‌اش ایستادند. این کتاب به کوشش نسرین رجب‌پور و نشر ستاره‌ها در ۲۳۹ صفحه و برای چاپ نخست در ۱۰۰۰ نسخه منتشر شده است.


نویسنده کتاب «بابارجب» برای نوشتن این کتاب دو سال با خانواده شهید محمدزاده در ارتباط بوده است. کتاب از زبان طوبی زرندی و به شیوه اول شخص، روایت می‌شود. این نویسنده درباره روند نوشتن کتاب می‌گوید: وقتی برای گفتگو با همسر شهید محمدزاده به خانه‌شان رفتم، همه زندگی مشترکشان را که حدود ۳۸ سال طول کشیده بود، در کمتر از یک ساعت خلاصه کرد و بعد گفت دیگر حرفی ندارد. یک هفته بعد دوباره به سراغش رفتم و سعی کردم متقاعدش کنم که با جزئیات همه مطالب را از اول برایم تعریف کند، ولی در این مدت وقتی با ایشان تماس می‌گرفتم، می‌گفت «اگر برای مهمانی تشریف می‌آورید، قدمتان روی چشم. من دیگر برای گفتگو حرفی ندارم.»


حمید یادروج مستندساز ایرانی، فیلم زندگی بابا رجب را با عنوان «پسر را ببین، پدر را تصور کن» ساخته است. این فیلم در جشنواره‌های مختلف جایزه گرفته و پس از پخش از شبکه‌های تلویزیون ایران، بازتاب گسترده‌ای در جامعه داشته است. پس از پخش این فیلم مستند بود که رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران با رجب محمدزاده دیدار کردند.


تنها آرزوی این شهید دیدار با رهبر معظم انقلاب بود که یک‌سال پس از پخش مستند در تالار آینه حرم مطهر امام رضا (ع) انجام شد.


انتشارات ستاره‌ها هم‌زمان با چاپ هفتم کتاب «بابارجب»، کلیپی برای این شهید تهیه و در فضای مجازی منتشر کرده است.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->