وقتی «برمودا» رازهای کامران نجف‌زاده را هم افشا می‌کند! تمساح خونی و سال گربه زیر سایه «مست عشق» «لوران کانته» کارگردان فیلم کلاس درگذشت فیلم‌های سینمایی امروز تلویزیون (جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) برگزاری کنگره شعر توس تا نیشابور + جزئیات نگاهی به مضمون بهار در شعر معاصر «پدر قهوه» سریال جدید مهران مدیری در راه شبکه نمایش خانگی چندخطی درباره‌ی کتاب «فلسفه‌ی پیاده‌روی» نوشته‌ی فردریک گرو | بجنبید، منتظرمان هستند! بازگشت بهروز افخمی با «هفت» به تلویزیون + زمان پخش تئاتر کمدی «هشتگ، بچه‌شهرستانی‌ام» روی صحنه می‌رود + پوستر و زمان اجرا انعکاسی از مظلومیت غزه در «خاورمیانه» | گفتگو با احمدرضا عبیدی (ججو) به مناسبت انتشار موزیک ویدئو جدیدش فردوسی و «شاهنامه» در نگاه محمدعلی اسلامی ندوشن «صحبت یار» در نگارخانه فردوسی + عکس اضافه شدن شخصیت «غرغر خان» به باغ شادونه نقد کامل فیلم تلماسه ۲ (Dune 2) | زیبایی و وحشت «پهلوان هرگز نمی‌میرد» و «پهلوان واقعی» در تلویزیون + زمان پخش پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین ۱۴۰۳ |«هویزه» مشهد در جمع پرفروش‌ها
سرخط خبرها

«خاطرات یک فرمانده پلیس» روانه بازار نشر شد

  • کد خبر: ۷۷۱۱۴
  • ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۵
«خاطرات یک فرمانده پلیس» روانه بازار نشر شد
کتاب «خاطرات یک فرمانده پلیس» با موضوع مصاحبه تاریخ شفاهی با امیر سرتیپ علی‌اکبر مصحفی به تلاش اکبر فلاحی و علی سوری به عنوان مصاحبه کننده و ملاحت مصحفی به عنوان تدوینگر، به همت انتشارات سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران منتشر شد.

به گزارش شهرآرانیوز - کتاب «خاطرات یک فرمانده پلیس» با موضوع مصاحبه تاریخ شفاهی با امیر سرتیپ علی‌اکبر مصحفی به تلاش اکبر فلاحی و علی سوری به عنوان مصاحبه کننده و ملاحت مصحفی به عنوان تدوینگر، به همت انتشارات سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران منتشر شد.


این کتاب در سه فصل و هشت پیوست شامل زندگی‌نامه، خدمت در شهربانی قبل از انقلاب اسلامی و خدمت در شهربانی پس از پیروزی انقلاب اسلامی تنظیم شده است.


در فصل زندگی‌نامه مشخصات فردی و خانوادگی، چگونگی تعلیم و تربیت، علت مهاجرت به تهران و تشکیل خانواده ارائه شده است. فصل خدمت در شهربانی قبل از انقلاب اسلامی در سه بخش و خاطرات مصاحبه‌شونده در زمینه مبارزه با مواد مخدر و قاچاقچیان ملی و بین‌المللی را از سال ۱۳۳۹ تا ۱۳۵۷ در بر‌می‌گیرد و فصل خدمت در شهربانی پس از پیروزی انقلاب اسلامی در چهار بخش تهران، کاشان، اراک و تهران تنظیم شده و اطلاعاتی درباره ترورها، انفجارها، سرقت‌ها و قاچاق ارز و سکه می‌دهد.


پیوست‌های آورده شده در این اثر شامل آمار کشفیات بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، رؤسای شهربانی جمهوری اسلامی ایران، رؤسای پلیس تهران از ۱۳۵۷ تا ۱۳۷۰، رؤسای اداره مبارزه با مواد مخدر، چکیده پیشینه تحصیلی و نظامی علی‌اکبر مصحفی، تاپ‌چارت اداری شهربانی جمهوری اسلامی ایران، اسناد و مدارک و تصاویر می‌شود.


خاطرات یک فرمانده پلیس بی‌تردید بخش مهمی از نیم قرن شناسنامه، کارنامه و فعالیت‌های پلیس در عرصه‌های متعدد، به ویژه در حوزه مبارزه با مواد مخدر در سطح ملی و بین‌المللی است.
مصاحبه‌شونده علاوه بر تجربه‌های خدمتی در دوران قبل و بعد از انقلاب، دارای تخصص‌های فنی و حرفه‌ای بوده و بیان ماجرا‌های تلخ و شیرین واقعی، همراه با جزئیات مستند و دقیق، متن کتاب را برای مخاطبان عام و خاص جذاب کرده است.


بیان تاریخچه و تغییرات ساختار اداره پلیس در کشور، مسائل و چالش‌های اجتماعی و فرهنگی کشور، نحوه تعامل و برخورد پلیس در پیشگیری از آن‌ها و نقش پلیس در نظم و امنیت جامعه به اثر اعتبار علمی بخشیده، همچنین نمونه بارزی از یک پلیس مسئولیت‌پذیر، متعهد و ایثارگر را در شرایط سخت و دشوار به تصویر کشیده است. از دیگر امتیازات بارز این اثر ارائه شواهد است که خواننده را در فضای اتفاقات قرار می‌دهد.


ملاحت مصحفی، تدوینگر و پژوهشگر در بخشی از پیشگفتار این اثر چنین آورده است: «یکی از روش‌ها در زمینه پژوهش‌های تاریخی، تاریخ شفاهی است. ورود این شیوه به عرصه تاریخ‌نگاری، از سال ۱۹۴۸ در بسیاری از مراکز تحقیقاتی، پنجره نوینی را در مقابل دیدگان مورخان و محققان جهان گشود.»


کتاب «خاطرات یک فرمانده پلیس: مصاحبه تاریخ شفاهی با امیر سرتیپ علی‌اکبر مصحفی» در ۴۹۲ صفحه منتشر و روانه بازار نشر شده است. علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب می‌توانند به فروشگاه مجازی سازمان به نشانی http://bookshop.nlai.ir مراجعه کنند.

 

منبع: ایپنا

 

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->