به گزارش شهرآرانیوز؛ بیشترین افت مربوط به کسب و کار مصرفکننده هواوی شامل دستگاههای تولیدی این شرکت بوده که درآمد آن با افت ۴۷ درصدی به حدود ۲۱ میلیارد دلار رسیده است. البته سخنگوی هواوی میگوید حاشیه سود خالص این شرکت ۰.۶ درصد بیشتر شده و به ۹.۸ درصد رسیده چون آنها توانستهاند بهبودهایی را در امور خود اعمال کنند.
کسب و کار مصرفکننده هواوی در سال ۲۰۱۹ بیش از نیمی از درآمد این شرکت را به ارمغان آورده بود. هواوی در نیمه نخست امسال در بخش کسب و کار تجهیزات مخابراتی هم با افت درآمد ۱۴ درصدی روبرو شد ولی سخنگوی این شرکت میگوید بخشی از علت این اتفاق سرعت پایین پیادهسازی ۵G در چین بوده است.
چند روز پیش در گزارشی اعلام شد که هواوی پس از هفت سال از فهرست پنج فروشنده بزرگ گوشی هوشمند در بازار چین خارج شده است. این شرکت در سهماهه دوم ۲۰۲۱ فقط ۶.۴ میلیون موبایل فروخته است. پنج فروشنده برتر بازار چین حالا ویوو، اوپو، شیائومی، اپل و آنر هستند.
هواوی اکنون در تلاش است که حوزه فعالیتهای خود را به بخش نرمافزار و کسب و کارهایی منتقل کند که در خطر تحریمهای آمریکا قرار ندارند. «اریک شو»، رئیس هیئت مدیره چرخشی هواوی در بیانیهای درباره گزارش امروز گفت: «هدف ما بقاست و میخواهیم این کار را با پایداری انجام دهیم. اهداف استراتژیک ما برای پنج سال آینده مشخص شده است.»
درآمد کسب و کار تجاری هواوی در نیمه نخست امسال با افزایش ۱۸ درصدی به ۶.۶ میلیارد دلار رسید چون همهگیری ویروس کرونا باعث افزایش تقاضا برای تجهیزات ICT شد. افزون بر این، هواوی در کسب و کار خدمات ابری با رشد تقریبا دو برابری موفق شد سهم بازار خود را در چین به ۲۰ درصد برساند.
منبع: دیجیاتو