ویژگی انتقال تماس بین دستگاه‌ها به گوگل میت اضافه شد متاورس شرکت متا همچنان میلیاردها دلار ضرر روی دست مارک زاکربرگ می‌گذارد ظرفیت باتری قاب گلکسی بادز ۳ پرو مشخص شد آسیا بلاخیزترین قاره است کاهش قابل‌توجه حجم آپدیت‌های ویندوز ۱۰ با فناوری جدید مایکروسافت مدل پایه Surface Laptop 6 در راه است اگر آیفون دارید، می‌توانید بدون رمز وارد واتس‌اپ شوید اپل هوش مصنوعی خود را معرفی کرد | اینترنت لازم نیست؛ پردازش کنید! امضای جو بایدن پای لایحه «فیلترشدن یا فروش تیک‌تاک» |‌ اپلیکیشن چینی چه می‌کند؟ افزایش کاربران Threads | رقیب X حالا ۱۵۰میلیونی است برخی از مشخصات شیائومی ۱۵ لو رفت + جزئیات اعضای هیئت‌مدیره «انجمن هوش مصنوعی ایران» انتخاب شدند درباره ماه کامل صورتی که امشب (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) در آسمان می‌درخشد + دلیل نامگذاری کاهش تولید اپل ویژن پرو به‌دلیل تقاضای کمتر از حد انتظار قابلیت‌های جدید عینک متا ری-بن معرفی شد ویکی‌پدیای فارسی یک‌میلیونی شد رویداد «امید فردوسی» با رونمایی از کتاب «به توان هایتک» در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد سامسونگ، به صورت رایگان، صفحه‌نمایش گوشی‌هایی را که مشکل خط سبز دارند، تعویض می‌کند شرکت فنلاندی گوشی اختصاصی خودش را خواهد داشت | HMD Pulse Pro به‌جای Nokia ارتش کره جنوبی احتمالا استفاده از آیفون را برای نیروهایش ممنوع کند «سیستم بادبان خورشیدی» ناسا چیست و چگونه کار می‌کند؟ + عکس
سرخط خبرها

نحوه اتصال گوشی به تلویزیون + آموزش تصویری

  • کد خبر: ۵۳۱۱۵
  • ۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۶
  • ۱
نحوه اتصال گوشی به تلویزیون + آموزش تصویری
در ادامه روش‌های اتصال گوشی (سامسونگ، آیفون، ال‌جی و ...) به تلویزیون و تماشای محیط کاربری گوشی را در صفحه نمایش تلویزیون مشاهده می‌کنید.
در این مقاله به شما یاد می‌دهیم که چگونه به سادگی صفحه نمایش موبایل خود را روی صفحه نمایش تلویزیون‌ بیندازید.
 

اسکرین میرورینگ، کست اسکرین یا Tv Cast

اسکرین میرورینگ (Screen Miroring)، کست اسکرین  (Cast Screen) یا تی وی کست Tv Cast قابلیتی است که شما به وسیله آن می توانید محتوای صفحه ی گوشی موبایل تان را بر روی تلویزیون ببینید. روش های مختلفی برای اسکرین میرورینگ وجود دارد که ما در این مطلب شما را با آن ها آشنا خواهیم کرد و به شما می گوییم چگونه اسکرین میرورینگ را فعال کنیم.

 

با استفاده از این قابلیت شما می توانید فیلم ها و عکس های خانوادگی تان را بر روی صفحه ی بزرگ تلویزیون تماشا کنید و از مرور خاطرات در جمع خانواده لذت ببرید.

 

با فعال کردن این قابلیت بر روی گوشی اتصال بین تلویزیون و گوشی از طریق Wifi صورت می پذیرد.

 

در ادامه روش های استفاده از Screen Miroring یا TV Cast را با هم بررسی می کنیم.

 

اتصال گوشی به تلویزیون های هوشمند

در این روش تلویزیون شما، باید دارای قابلیت اسکرین میرورینگ یا کست اسکرین باشد که اکثر تلویزیون های هوشمند امروزی از این قابلیت پشتیبانی می کنند.

شما بر اساس اینکه از چه برندی از تلویزیون (LG, Sony, Samsung) استفاده می کنید، با اصطلاحات مختلفی برای دسترسی قابلیت اسکرین میرورینگ و استفاده آن مواجه خواهید شد.

 

چگونه اسکرین میرورینگ را فعال کنیم؟!

در تلویزیون های هوشمند سامسونگ و ال جی به احتمال زیاد شما باید به دنبال گزینه ای به نام Screen Sharing یا Smart View  بگردید، با فعال کردن این گزینه در تلویزیون حالا وقت آن است تا به سراغ گوشی موبایل تان بروید، با باز کردن تنظیمات گوشی موبایل خودتان بسته به نوع برند گوشی تان باید این گزینه را فعال کنید، در گوشی های سامسونگ باید قابلیت Smart View، در گوشی های هوآوی Wireless Projection، در گوشی های آیفون گزینه ی AirPlay Mirroring یا Screen Mirroring و در گوشی های LG گزینه ی Cast را روشن کنید.

 

نحوه اتصال گوشی به تلویزیون + آموزش تصویری

 

گوشی موبایل شما دستگاه تلویزیون را پیدا خواهد کرد و با متصل کردن گوشی و تلویزیون و تایید مجوز دسترسی تصویر گوشی موبایل شما بر روی تلویزیون نمایش داده خواهد شد.

 

چرا  اسکرین میرورینگ وصل نمی شود؟!

دلایل متعددی می تواند موجب عدم اتصال گوشی به تلویزیون های هوشمند شود یکی از شایع ترین علت ها تفاوت پروتکل های اتصال برندهای تلویزیون های هوشمند و گوشی های موبایل است.

 

در برخی موارد همه چیز به درستی پیش می رود اما در هنگام اتصال، تلویزیون دچار پرش می شود و اتصال برقرار نمی شود. به خصوص در گوشی های سامسونگ این مورد شایع است. در رابطه با تلویزیون ها اگر گوشی شما به تلویزیون متصل شد خوش شانس هستید اما اگر متصل نشد تقریبا کاری از دستتان بر نمی آید مگر آپدیت کردن سیستم عامل تلویزیون تا این ایراد برطرف شود.

 

البته شما می توانید اپلیکیشن های مختلف اندرویدی Screen Mirroring را بر روی گوشی موبایل تان نصب کنید تا شاید شانس مجددی برای اتصال پیدا کنید. ما لیستی از اپلیکیشن های کست اسکرین را در انتهای این مطلب برای شما آورده ایم.

 

استفاده از دانگل های کست اسکرین

در روش دوم شما باید هزینه ای بین ۳۰۰ تا ۱٫۵ میلیون تومان (بسته به برند و کیفیت دانگل) برای خرید دانگل های کست اسکرین هزینه کنید.

 

یکی از معروف ترین دانگل ها کروم کست (chromecast)  گوگل است که قیمتی بین ۱ تا ۱٫۵ میلیون تومان دارد.

 

روش اتصال به دانگل کروم کست بسیار ساده و راحت است، شما ابتدا دانگل را از طریق پورت HDMI به تلویزیون متصل می کنید، بعد تلویزیون را روی پورت ورودی HDMI تنظیم می کنید و در انتها از طریق گوشی به دانگل متصل می شوید.

 

لیست اپلیکیشن های اسکرین میرورینگ

اپلیکیشن ۱۰۰۱tv مخصوص گوشی

اپلیکیشن Airscreen مخصوص گوشی

اپلیکیشن fastcast مخصوص گوشی

اپلیکیشن ۱۰۰۱tv مخصوص اندروید باکس

اپلیکیشن fastcast مخصوص اندروید باکس

 

منبع: Cinemativ


اینجا ببینید: چگونه لایو اینستاگرام را در لپ تاپ (گوگل کروم) ببینیم؟ + آموزش تصویری


بیشتر بخوانید:

 

ساعت دیدار پرسپولیس ایران و اولسان کره جنوبی

 

آذری جهرمی: به دلیل برخی تنگ‌نظری‌ها ساعات دشواری در ترافیک اینترنتی خواهیم داشت

 

ورود عادل فردوسی‌پور به ورزشگاه + ویدئو

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
2
0
در تلویزیون های قدیمی چکار کنیم تا متصل شود؟
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->