سردرگمی و چالش جدید اسراییل مقابل حزب الله محاصره بن گویر در میان معترضان خشمگین صهیونیست + فیلم رئیسی: امروز همگان حقوق فلسطینیان را مطالبه می‌کنند چین، خواهان پایان فاجعه انسانی در غزه شد تظاهرات مجدد شهرک‌نشینان در برابر محل اقامت نتانیاهو ششمین دوره مجلس خبرگان اول خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند واکنش روسیه به کمک‌های جدید آمریکا به اوکراین هشدار مصر و تشکیلات خودگردان درباره یورش احتمالی به رفح حماس: ابعاد سیاسی و راهبردی نبرد طوفان الاقصی محقق شد حزب‌الله لبنان «رویسات العلم» را هدف قرار داد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) ارسال مخفیانه تسلیحات دوربرد آمریکایی به اوکراین کدام بازیگر زن باعث اغفال تتلو شد؟ فرانسه خواستار تحریم روسیه به اتهام انتشار اخبار جعلی شد بایدن: اوکراین نیمی از اراضی خود را از روسیه پس گرفته است حمله موشکی مقاومت فلسطین به اطراف غزه (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) واکنش ایران به بیانیه کویت و اردن در خصوص میدان آرش پشت پرده سفر پنهانی روسای شاباک و ارتش رژیم صهیونیستی به قاهره رئیسی: ایران امروز کشوری پیشرفته است سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا حمله موشکی و راکتی مقاومت به مواضع نظامیان رژیم صهیونیستی
سرخط خبرها

سفیر سابق آمریکا در کابل: جنگ داخلی طولانی در انتظار افغانستان است

  • کد خبر: ۷۷۰۴۷
  • ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۴
سفیر سابق آمریکا در کابل: جنگ داخلی طولانی در انتظار افغانستان است
سفیر سابق آمریکا در افغانستان در مصاحبه‌ای تاکید کرد که بعد از تکمیل خروج نظامیان آمریکایی، طالبان به سرعت نمیتواند کنترل کل افغانستان را به دست بگیرد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ خبرگزاری اسپوتنیک در این باره نوشته است، از آن زمان که جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا خروج نیروهایی آمریکایی از افغانستان را اعلام کرد، گروه شبه‌نظامی طالبان پیشروی ارضی خود را بیشتر کرده، نیروهای امنیتی دولتی را عقب رانده و کنترل بیشتر مناطق مرزی این کشور را به دست گرفته است.

 

رایان کروکر، سفیر سابق آمریکا در افغانستان در مصاحبه با ای.بی.سی گفت: یک جنگ داخلی طولانی نتیجه محتمل‌تری به نسبت تصرف سریع طالبان بر کل این کشور است. آنها خیلی در این رابطه زیرک هستند. آنها دست به حملات مهم علیه کابل نمیزنند.

 

این سفیر سابق در ادامه گفت که گروه طالبان در حال حاضر برای ایجاد "جو ترس و وحشت" تلاش می‌کند و به شکلی "فوق‌العاده" در انجام آن موفق است.

 

همزمان به رغم تلاش طالبان علیه کابل، کروکر پیش‌بینی نمی‌کند که جو بایدن از تصمیم خود برای حمایت از توافق صلح با طالبان که با تلاش سلف او دونالد ترامپ به دست آمد، عقب‌نشینی کند.

 

این نماینده پیشین آمریکا معتقد است که رئیس جمهوری آمریکا در تصمیم خود برای خارج ساختن نظامیان از افغانستان پایدار و مصّر است.

 

کروکر گفت: رئیس جمهور این را واضح گفته است. ما قرار است بیرون برویم و بیرون هم بمانیم. او اینطور میخواهد. این لکه‌ای ماندگار بر ریاست جمهوری اوست.

 

اظهارات سفیر پیشین آمریکا در شرایطی مطرح میشود که طالبان به پیشروی در مواضع تحت کنترل کابل که قبلا با کمک نیروهای ناتو مدیریت میشد، ادامه میدهد. این گروه به تازگی کنترل دو مرکز ولایت را ظرف ۲۴ ساعت به دست گرفت؛ شهر شبرغان در جوزجان و شهر زرنج در ولایت نیمروز. در هشتم اوت، این گروه همچنین توانست قندوز، سرپل و تالقان در شمال این کشور را تصرف کند.

 

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->