گفت و گوی تلفنی نخست وزیر ژاپن با پزشکیان کمیسیون امنیت ملی مجلس با برخی گزینه های وزارت امور خارجه مخالفت خواهد کرد ظریف: آماده گفتگو مطابق با برجام هستیم تاکید نیروی پدافند هوایی بر لزوم بهره گیری بیشتر از دانش‌های بومی گفت و گوی تلفنی رئیس جمهور منتخب با رئیس جمهور قزاقستان افزایش آمار شهدای غزه به ۳۹ هزار نفر بیانیه وزارت دفاع روسیه درباره رزمایش امداد و نجات دریایی ۲۰۲۴ در دریای خزر تکذیب دستور اژه‌ای درباره توقف آزادسازی قیمت بلیت هواپیما مراسم تحلیف رئیس جمهور با حضور قطعی ۵ رئیس‌جمهور و ۱۰ رئیس مجلس از سراسر جهان برگزار می‌شود افزایش خیره کننده کمک‌ به دموکرات‌ها بعد از اعلام انصراف بایدن رزمایش امداد و نجات و امنیت دریایی ۲۰۲۴ به پایان رسید زاکانی به تهدید استعفای دسته‌جمعی برخی از اعضای شورای شهر تهران پاسخ داد نماینده ولی‌فقیه در سپاه: هیچ زمانی جبهه استکبار مثل امروز، احساس ضعف و شکست نداشته است صدور کیفرخواست برای علی‌اکبر رائفی‌پور (یکم مرداد ۱۴۰۳) نماینده مردم مشهدوکلات در مجلس شورای اسلامی: بیانات رهبری مسیر مجلس را برای رأی به وزرا روشن کرد سی‌ان‌ان می‌گوید که مشکلات مرتبط با سلامتی دلیل انصراف بایدن نبوده است رزمایش مشترک ایران و روسیه؛ شلیک های تمرینی به اهداف دریایی پیام اعتراضی یمن به شورای امنیت درباره تجاوزات اسرائیل به الحدیده دیدار محسن رضایی و مسعود پزشکیان؛ توصیه‌های رضایی به رئیس جمهور منتخب ملت خاندوزی: دریافت تنخواه از بانک مرکزی برای اولین بار صفر شد
سرخط خبرها

واکنش آمریکا به تحرکات طالبان: تصرف مراکز ولایات نقض توافقنامه دوحه است

  • کد خبر: ۷۶۹۱۳
  • ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۰
واکنش آمریکا به تحرکات طالبان: تصرف مراکز ولایات نقض توافقنامه دوحه است
سفارت آمریکا تصرف مراکز ولایت‌ها و حملات طالبان به شهرها را محکوم کرده و حمله به شهرها را نقض توافقنامه دوحه عنوان کرده است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ سفارت آمریکا تصرف مراکز ولایت‌ها و حملات طالبان به شهرها را محکوم کرد.

 

این سفارت گفته است که تصرف «غیرقانونی» مرکز شهرها از سوی گروه طالبان و تحمیل اجباری حاکمیت بر مردم افغانستان، خلاف ادعای این گروه مبنی بر تعهد به راه حل سیاسی است.

 

در اعلامیه سفارت آمریکا که روز شنبه، شانزدهم اسد، نشر شد، آمده است که این اقدامات طالبان به منظور تحمیل اجباری حاکمیت غیرقابل قبول است و با ادعای این گروه مبنی بر حمایت از راه حل سیاسی و مذاکرات صلح دوحه، مغایرت دارد.

 

آمریکا گفته است که گروه طالبان نسبت به رفاه و حقوق غیرنظامیان عمیقاً بی‌اعتنا هستند و بحران انسانی در افغانستان را افزایش داده‌اند.

 

این سفارت هم‌چنان حملات گروه طالبان را بر شهر زرنج، مرکز نیمروز، شهر شبرغان، مرکز جوزجان و نیز تلاش‌های این گروه برای تصرف لشکرگاه مرکز ولایت هلمند را خشونت‌بار خوانده است.

 

آمریکا افزایش خشونت‌ها و حملات طالبان بر مرکز ولایات را تحمیل اجباری حاکمیت این گروه عنوان کرده است که به گفته این سفارت، برای امریکا پذیرفتنی نیست.

 

با این حال، امریکا از طالبان خواسته است تا با آتش‌بس دایمی و همه‌جانبه موافقت و در مذاکرات صلح به طور کامل مشارکت کنند.

 

گروه طالبان حملات خود را به شهرها افزایش داده‌اند. این گروه قبلاً گفته بود که به مراکز شهرها حمله نمی‌کند، اما مدعی شده به دلیل تشدید حملات هوایی آمریکا حمله به شهرهای بزرگ را آغاز کرده است.

 

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->