تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳) ویدئو| جزئیات پرونده زمین خواری به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان در آستارا واژگونی پراید در جاده نیشابور به سبزوار ۴ کشته و مصدوم برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ممنوعیت ترافیکی شب‌های قدر سال ۱۴۰۳ در مشهد اعلام شد ظرفیت قطار‌های منتهی به مشهد در شب‌های قدر افزایش می‌یابد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) کاهش ۸ درصدی تردد خودرو‌ها در ورودی‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) اولین واکنش فرزند آیت الله علم الهدی به شایعه مشارکت در یک هلدینگ گردشگری مه گرفتگی و غبار محلی در جاده‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

داروهای ضدکرونا؛ کدام داروها میزان مرگ و میر را کاهش می‌دهند؟ + اسامی

  • کد خبر: ۷۷۱۶۰
  • ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۶
داروهای ضدکرونا؛ کدام داروها میزان مرگ و میر را کاهش می‌دهند؟ + اسامی
نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد دارو‌های ضد انگل و ضد التهاب بیشترین تاثیر مثبت را در درمان بیماری کرونا داشته اند.

به گزارش شهرآرانیوز، از ابتدای شروع کرونا هیچ وقت دارویی که مستقیما برای درمان این بیماری باشد وجود نداشت و همه دنیا از دارو‌های جایگزین برای مبتلایان استفاده می‌کردند. حالا پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی مشهد ۷۳مقاله مختلف را بررسی کردند تا به این نتیجه برسند که دارو‌های مختلف کرونا بر میزان مرگ و میر و مدت بستری چه تاثیری داشته است؟ این گروه از محققان که عضو کمیته ساماندهی تحقیقات کووید-۱۹ هم هستند اعلام کرده اند که تنها دسته دارویی ضد التهاب شامل هیدروکورتیزون، گلشیسین، پنتوکسی فیلین، دگزامتازون و باریسیتینیب) بر کاهش میزان مرگ و میر تاثیر دارد.

همچنین نتایج دیگر این بررسی حاکی از این بود که تنها دو دسته دارو‌های ضد انگل (شامل ایورمکتین، هیدروکسی کلروکین و کلروکین) و ضد التهاب (شامل هیدروکورتیزون، کلشیسین، پنتوکسی فیلین، دگزامتازون و باریسیتینیب) می‌توانند مدت زمان بستری را به میزان قابل توجهی کاهش دهند. البته پژوهشگران این مطالعه می‌گویند: این نتیجه از اطلاعات موجود مقالات کارآزمایی بالینی در دارو‌های موجود بوده است و با توجه به کم بودن تعداد مقالات در بعضی از داروها، نمی‌توان نتیجه گیری قطعی و درستی داشت و نیاز است این مطالعه به صورت پیوسته و با نتایج مقالات جدید به روزرسانی شود.»

امین بهادران، یک پزشک اورژانس کرونا درباره این اطلاعات اینطور اضافه می‌کند: «طبق شواهد مادر بیمارستان‌های سانتر گرونای ش هر اصفهان، تنها دارویی که در هفته دوم بیماری و فاز التهابی آن میزان مرگ و میر بیماران را به طرز قابل توجهی کاهش داد، دارو‌های ضدالتهاب شامل کورتون‌ها (دگزامتازون، هیدروکورتیزون و -) می‌شود که گاه به طرز معجزه آمیزی اکسیژن خون را افزایش می‌داد. ما استفاده زیادی از ضد انگل‌ها یا دارو‌های دیگر نام برده در این تحقیق نکردیم.

اوایل از هیدروکسی کلروکین استفاده کردیم، اما بعدا نتایج جهانی نشان دهنده تاثیر نداشتن آن بود و به همین دلیل هیدروکسی کلروکین را از لیست داروهایمان خارج کردیم.» او همچنین اضافه می‌کند که برخلاف تصور، مصرف آنتی بیوتیک‌ها برای بیماری کرونا هیچ تاثیر مثبتی ندارد.

محققان مشهدی در این بررسی، مقالات مورد بررسی را از سایت‌های معتبر علمی پیدا کرده اند، ولی برخی از نتایجی که به آن رسیده اند با نتایج سازمان بهداشت جهانی متناقض است. برای مثال همین یک ماه پیش محققان «سازمان جهانی بهداشت» تحقیقی منتشر کردند که نشان میداد تقریبا هشت درصد از بیماران تحت درمان با هیدروکسی کلروکین و کمی بیش از هفت درصد بیمارانی که رمدسیویر دریافت کردند، در بیمارستان فوت کردند. هیدروکسی کلروکین همان دارویی بود که در اوایل همه گیری کرونا توسط ترامپ رئیس جمهور وقت آمریکا و دیگران به عنوان درمان بالقوه کووید-۱۹ معرفی شد.

منبع: هفت‌صبح

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->