افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی خلاف قانون است قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) شاخص بورس برای چهامین روز متوالی منفی شد + نمای پایانی بازار (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) کارِ گرانِ کارگران، ارزان تمام شد دلار گران شد، حباب سکه را هم بیشتر کرد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) تولید اتوبوس ناوگان حمل‌ونقل عمومی در سال گذشته کمتر از ۱۰۰۰ دستگاه بوده است | کاهش رشد اسقاط با ممنوعیت واردات انجام ۲ پرواز فوق العاده برای روز ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در مسیر تهران به مشهد اجاره واحد‌های میلیاردی در کوهسنگی مشهد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) باید‌ونباید‌های تشخیص کالای تقلبی در بازار لوازم یدکی خودرو مشارکت ۸۹درصد دهک‌های اول تا سوم در طرح فجرانه قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (چهارشنبه، ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) سهام تسلا به دلیل شایعات مربوط به قرارداد چین افزایش یافت ویدئو | چه تعداد بیکار در کشور داریم؟ قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | نوسانات همچنان گریبان‌گیر خودرو‌های داخلی (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزئیات اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل در کارگاه‎ها ارزخواری مونتاژکاران خودرو کار دستشان داد | دستور وزیر صمت برای بررسی موضوع افت ۷۰ درصدی تولید زعفران | افغانستان صادر کننده زعفران ایران به جهان چرا نیمی از متقاضیان نهضت ملی مسکن منصرف شدند؟ ۳ هزار میلیارد تومان پول حقیقی از بورس در فروردین ماه ۱۴۰۳ خارج شد شرایط دریافت وام ۱۰ تا ۳۰۰ میلیونی +جزئیات سوءاستفاده از کارگران در قرارداد‌های کاری موقت حال کارگران خوب می‌شود، اگر «امنیت، معیشت و مسکن» کارگران را دریابید آخرین وضعیت وام نهضت ملی مسکن اعلام شد + جزییات (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) کاهش ۱۰ درصدی کشت گل محمدی در خراسان رضوی به علت خشکسالی
سرخط خبرها

افزایش چراغ‌خاموش قیمت محصولات لبنی | نرخ جدید شیر خام هنوز اجرا نشده است

  • کد خبر: ۷۷۴۰۷
  • ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۷
افزایش چراغ‌خاموش قیمت محصولات لبنی | نرخ جدید شیر خام هنوز اجرا نشده است
هنوز افزایش قیمت شیر خام اجرا نشده است اما شرکت‌های لبنی در چندماه گذشته به بهانه‌های مختلف قیمت را افزایش داده‌اند.

طنین همتی|شهرآرانیوز، گزارش میدانی خبرنگار شهرآرانیوز حاکی از افزایش دوباره محصولات لبنی در سوپرمارکت‌های مشهد است، درحالی‌که قیمت جدید شیر خام اجرا نشده است و گاوداران هنوز شیر خام را به همان قیمت قبل به کارخانجات می‌فروشند.

به‌گفته یکی از سوپرمارکتی‌های شهر، شرکت لبنیات رضوی و کاله در چند روز گذشته قیمت لبنیاتشان را حدود ۳۰درصد افزایش داده‌اند.


او می‌گوید: محصولات کاله مثل شیر که ۱۰هزار تومان قیمت داشت، اکنون ۱۲هزار و 500 تومان فروخته می‌شود. ماست ۱۸هزار تومانی الان ۲۳هزار تومان شده و ماست ۳۷هزار تومانی کاله اکنون ۵۰هزار تومان شده و ‌پنیر ۲۳هزار تومانی نیز اکنون ۲۷هزار تومان شده است. این افزایش قیمت‌ها در ۲‌روز اتفاق افتاده است.

 

دلیل افزایش قیمت را از شرکت پگاه خراسان به‌عنوان یکی از شرکت‌های تولید محصولات لبنی پیگیری کردیم، اما این شرکت گفته زیرمجموعه شرکت صنایع شیر ایران در تهران است و هیچ دخل‌وتصرفی در قیمت‌ها ندارد.
صراف، رئیس اتحادیه گاوداران و دامداران خراسان‌رضوی، دراین‌باره گفته است: ثابت‌بودن نرخ شیر خام به سود شرکت‌های لبنی است.


به‌گفته صراف افزایش قیمت چندباره محصولات لبنی از سوی چند شرکت لبنی اتفاق افتاده است، درحالی‌که متأسفانه فقط قیمت شیر آن‌هم به‌صورت خیلی محدود و فقط برای کارخانجات شیر خشک افزایش یافته است، نه برای شرکت‌های لبنی.
بااین‌حال نکته حائز اهمیت این است که دولت باید راه چاره‌ای پیدا کند. به‌طبع وقتی شیر به‌سمت کارخانجات شیر خشک می‌رود، عرضه آن کم می‌شود و کارخانجات لبنی مجبورند شیر را با قیمت بیشتری بخرند. من تأیید نمی‌کنم که کارخانجات شیر را ۶۴۰۰ تومان می‌خرند، اما افزایش قیمت داشته‌اند. این افزایش قیمت اگر عملیاتی شود، دولت باید هم به فکر مصرف‌کننده باشد و هم تولیدکننده را تأمین کند که بیش از این ضرر نکند.


وی ادامه داد: افزایش قیمت محصولات لبنی معمولا در ستاد تنظیم بازار کشور تأیید می‌شود، آن‌هم فقط در 4 قلم شیر (فقط نوع بالشتکی)، ماست، پنیر و دوغ. قیمت سایر محصولات در کارخانجات آزاد است و شرکت لبنی با هر قیمتی می‌تواند محصولش را در بازار عرضه کند. اما این دلیل نمی‌شود که بهای تمام‌شده شیر برای کارخانجات بررسی نشود و آن‌ها خود را به هر افزایش قیمتی مجاب بدانند. دستگاه‌های نظارتی باید اساس این افزایش قیمت‌ها و پایه قیمت شیر را بررسی کنند.


رئیس اتحادیه گاوداران خراسان‌رضوی در ادامه افزود: اگر شرکت‌های لبنی شیر را با نرخ ۶۴۰۰ تومان نخرند، اما در محاسباتشتان این نرخ را در نظر بگیرند، در حق مصرف‌کننده اجحاف کرده‌اند. ما بارها گفتیم که ما خودمان هم به‌عنوان مصرف‌کننده تمایلی به افزایش قیمت نداریم، چون این سیر صعودی قیمت‌ها ناخواسته کاهش مصرف را به‌دنبال دارد.
اما پیشنهادمان این است که فضایی ایجاد شود و دولت یارانه‌ای در قالب یارانه سلامت به مصرف‌کننده تخصیص دهد تا مصرف‌کننده کمترین آسیب را از افزایش قیمت‌ این محصول ضروری ببیند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->