فضاهای درمانی تأمین‌اجتماعی خراسان‌رضوی ۹ هزار مترمربع افزایش یافت ۲۷ هزار نفر در خراسان رضوی در صف دریافت وام فرزندآوری | فرماندار مشهد: صف انتظار را با پیگیری خواهیم شکست هفدهمین مدرسه «سه‌شنبه‌های امید» در تبادکان مشهد افتتاح شد امسال ۲۲‌میلیون نهال در خراسان رضوی غرس می‌شود آغاز واکسیناسیون حجاج تمتع خراسان رضوی از امروز (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) شیرخوارگاه‌های مشهد خالی شد هشدار وزارت رفاه درباره پیامک‌های جعلی دریافت کالابرگ الکترونیکی دختر نوجوان مرگ مغزی در مشهد به سه بیمار زندگی دوباره بخشید (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) جایگزینی گوشت گاو با ماهی می‌تواند از مرگ زودهنگام جلوگیری کند کلید کاهش وزن؛ فقط کافی است کالری دریافتی را کم کنید هشدار به بانوان برای استفاده از لوازم آرایشی دارای مواد مضر و سمی گزارشی از شکل گیری و عملکرد کانون «شهیدالقدس» در  مشهد با محوریت فلسطین اهدای عضو پس از آمبولی ریه و ایست کامل قلبی برای نخستین بار در ایران عادی‌انگاری در موضوع حجاب فضا را برای ارتکاب جرائم بازتر می‌کند وزیر بهداشت: سکو‌های اینترنتی فقط تحویل دارو درب منزل است دائمی شدن قرارداد شاغلین دارای کار مستمر بالای پنج سال در لایحه پیشنهادی دولت | نمایندگان کارگران مخالف واگذاری تعیین مزد به مجلس هستند قاتلی که  با ۱۰میلیارد تومان رضایت گرفته بود، دستگیر شد در اکثر خانواده‌های ایرانی یک مورد ابتلا به سرطان دیده می‌شود | ابتلای مردان به کدام سرطان بیشتر شده است؟
سرخط خبرها

کشف ۱۸۰۰۰ کیلو گوشت فاسد

  • کد خبر: ۷۷۴۱
  • ۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۰۶:۵۹
کشف ۱۸۰۰۰ کیلو گوشت فاسد
پلیس مانع از توزیع محموله سنگین فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی در مشهد شد
مهدی قرآنی - افزایش نرخ ارز بازار کشور را آشفته کرد و همین موضوع باعث شد تا هرکس در هرجا که جنس، کالا و یا محصولی تولید می‌کند با این بهانه که کارش جنبه بین المللی دارد و بی ربط با افزایش نرخ دلار نیست، قیمت تمام شده کالایش را بالا ببرد. گوشت از آن دسته مواردی بود که بر خلاف اینکه همه معتقد بودند محصولی داخلی است، اما قیمتش روز به روز افزایش یافت و سر به فلک گذاشت تا جایی که مصرف آن از سبد غذایی تعداد بسیاری از مردم در سراسر کشور حذف شد. با اینکه دولت با وارد کردن دام و فراورده‌های خام دامی از کشور‌های همسایه تصمیم گرفت این نرخ افزایش قیمت را پایین بکشد، اما همانند پرواز مرگ بار هواپیمای ارتش حامل محموله گوشت این طرح نیز شکست خورد و قیمت گوشت به همان شکل سرجایش ماند و بدون حتی کاهش چند ریال در بازار عرضه شد. از جایی که همیشه عده‌ای سودجو و فرصت طلب وجود دارند و با اعمال غیرانسانی همیشه درپی سود‌های کلانی هستند لذا با وضعیت افزایش قیمت گوشت موضوع تولید و عرضه گوشت‌های فاسد به بهانه ارزان بودن آن داغ شد و شهر مشهد به دلیل موقعیت اجتماعی اش از این امر مستثنی نبود.
پای گوشت‌های آلوده و غیربهداشتی و گاهی فاسد کم کم به برخی از اماکن اقامتی و عمومی این شهر باز شد، اما اقدام به موقع مجریان قانون مانع از عملی کردن نقشه این افراد شد و چندی پیش حدود ۲۰۰۰ کیلو گوشت غیربهداشتی از این مراکز اقامتی که برخی از آن‌ها چند ستاره هم بودند جمع آوری گردید.
داستان گوشت‌های فاسد ادامه داشت تا اینکه چهارشنبه گذشته سربازان گمنام امام زمان (عج) در سپاه امام رضا (ع) از راز یکی از تولیدکنندگان گوشت چرخ کرده فاسد در مشهد پرده برداشتند و ورود به موقع دستگاه قضایی و تعزیرات حکومتی مانع از توزیع ۲۰۰ کیلو گوشت فاسد در بازار مشهد شد.
هنوز زمانی از اعلام این خبر و رسانه‌ای شدنش نگذشته بود که گزارش دیگری که بازهم گوشت فاسد در آن نقش داشت این بار از زبان سردار محمد کاظم تقوی، فرمانده انتظامی خراسان رضوی اعلام و بیان شد پلیس مشهد در عملیاتی اطلاعاتی و ضربتی یک محموله سنگین گوشت فاسد را کشف و توقیف کرده است.
این عملیات ماحصل کار اطلاعاتی منابع خبری پلیس بود که، مأموران انتظامی مشهد پس از تکمیل تحقیقات میدانی خود ضمن اخذ مجوز از مقام قضایی به سراغ محلی رفتند که افرادی سودجو با انتقال گوشت‌های فاسد در آن، این فراورده‌های خام دامی را در محل نگهداری و پس از چند روز آن‌ها را به عنوان گوشت منجمد ارزان قیمت روانه بازار می‌کردند.
با دستور مقام قضایی این عملیات وارد فاز اجرایی شد و پلیس شبانه به محلی که یک خانه مسکونی بود ورود پیدا کرد و در همان دقایق ابتدایی دو متهم که تصمیم به فرار داشتند را دستگیر کرد. در ادامه بازرسی از محل مجریان قانون موفق به شناسایی و کشف ۱۰ هزار کیلوگرم گوشت منجمد تاریخ مصرف گذشته شدند. پایش مأموران در این محل ادامه داشت تا اینکه یک دستگاه خودروی کامیونت یخچال دار پارک شده در حیاط این خانه نظر ضابطان قضایی را به خود جلب کرد.
تیم بررسی کننده در بازرسی از این خودرو هم مقدار ۸۰۰۰ کیلوگرم گوشت فاسد که به منظور انتقال به دیگر نقاط کشور بسته بندی شده بود را کشف کرد و این گونه مانع از توزیع محموله سنگین گوشت فاسدی شد که معلوم نبود چه بلایی سر مصرف کنندگانش خواهدآورد.
طبق گفته سردار تقوی بررسی‌های کارشناسانه درباره این محموله گوشتی حکایت از ارزش ۹ میلیارد ریالی آن دارد که در این باره دو متهم پس از تشکیل پرونده برای ادامه مراحل تحقیقات روانه دادسرا شدند.

تک پلیس به انبار لاستیک‌های قاچاق
از جایی که گران شدن قیمت گوشت موجب بروز تهیه و توزیع محصلات غیربهداشتی و فاسد در بازار شده است، همین گرانی در مورد برخی از تولیدات داخلی در لباس قاچاق ظاهر شد و پای عده‌ای مجرم را به این میدان نیز باز کرد. قاچاقچیان با وارد کردن برخی اقلام کاربردی و دپوی آن ها، انحصار توزیع آن کالا را در اختیار خود گرفتند و پس از کم شدن میزان آن محصول کالا‌های قاچاق و بی کیفیت خود را از انبار درآورده و با قیمت‌های دل به خواهی عرضه کردند.
البته در این بین کار اطلاعاتی پلیس دست تعداد بسیاری از این قاچاقچیان و محتکران را رو ساخت و افراد بسیاری را هم روانه زندان کرد. درست مثل آخر هفته گذشته که تیر قاچاقچیان لاستیک به سنگ خورد و به سمت خودشان کمانه کرد. متهمی که صدهاحلقه لاستیک خودرو‌های سنگین را در انباری در مشهد دپو کرده بودند در اقدامی غافل گیرانه به دام مجریان قانون افتاد.
رئیس پلیس خراسان رضوی که به صورت مستقیم بر این عملیات نظارت داشت در مورد دیگر ابعاد آن گفت که کارآگاهان اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی استان با انجام کار اطلاعاتی به اخباری دست یافتند که نشان می‌داد افرادی با وارد کردن یک محموله لاستیک قاچاق، آن‌ها را در انباری در یکی از مناطق مشهد دپو و نگهداری کرده اند.
مجریان قانون پس از اخذ مجوز قضایی وارد عمل شدند و در عملیاتی ضربتی به محل ورود پیدا کردند. در بازرسی از محل تعداد ۱۲۰۰ حلقه لاستیک مربوط به خودرو‌های سنگین کشف و در این‌باره یک نفر متهم هم دستگیر و تحویل مرجع قضایی شد.
به گفته سردار تقوی ارزش این محموله قاچاق ۴۲ میلیارد ریال برآورد شده که تحقیقات از متهم برای شناسایی دیگر همدستانش ادامه دارد.
گرچه این دو پرونده با ورود به موقع پلیس بسته شد، اما همچنان افرادی هستند که در زمینه اقدامات مجرمانه فعالیت دارند و بدون توجه به توصیه‌های پلیس و نیز در نظر گرفتن سلامت اقتصادی، بهداشتی و اجتماعی شهر یا کشورشان مرتکب اعمال غیر انسانی می‌شوند که امید است این افراد هم به سرنوشت سه متهم دستگیر شده این پرونده‌ها دچار شوند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->