سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند فرماندار مشهد: رضایت زائران از اقدامات شهرداری مشهد در استقبال از بهار ملموس است اسکان ۸ هزار زائر نوروزی طی هشت روز در سالن‌های ورزشی شهرداری مشهد «سید ناصر نعمتی» به عنوان مدیرکل حوزه استاندار خراسان رضوی منصوب شد حاجی بگلو: واگذاری اختیار کمیسیون ماده ۵ به شهرداری‌ها باعث رونق اقتصاد و ایجاد اشتغال می‌شود + ویدئو بهای بلیت قطار شهری مشهد افزایش یافت | افزایش بلیت اتوبوس از اردیبهشت ماه (۷ فروردین ۱۴۰۳) نوروزی متفاوت در فرودگاه مشهد | از اجرای برنامه‌های فرهنگی تا استقبال عروسک‌ها از مسافران خردسال ۳۵۱فقره تصادف منجر به جرح طی ۲۴ساعت گذشته در مشهد | ۴۷مصدوم به بیمارستان‌ها منتقل شدند (۷ فروردین ۱۴۰۳) جشن میلاد کریم اهل بیت (ع) در حرم مطهر رضوی هوای مشهد پاک شد (۷ فروردین ۱۴۰۳) حاجی‌بگلو: قانون درآمدهای پایدار شهرداری مشهد نیاز به بازنگری دارد + فیلم واحد‌های اقامتی مشهد از نیمه اسفند تاکنون ۳۹ درصد اشغال شده است (۶ فروردین ۱۴۰۳) بهره‌مندی ۵۰هزار نفر از خدمات ایستگاه‌های استقبال از زائر در مشهد
سرخط خبرها
رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی :

امروز درباره تعطیلی یک هفته‌ای مشهد و خراسان رضوی تصمیم گرفته می‌شود

  • کد خبر: ۷۷۴۹۳
  • ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۳
امروز درباره تعطیلی یک هفته‌ای مشهد و خراسان رضوی تصمیم گرفته می‌شود
رئیس مجمع نمایندگان استان هم گفته که برای تعطیلی یک هفته‌ای استان در جلسه شورای تامین و کرونای استان تصمیم گیری و نتیجه آن تا امشب به مردم اعلام خواهد شد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ برانکارد، تابوت و آمبولانس کم بود، کار به استمداد از ون‌های تاکسی رانی رسید و حالا برخی پرستاران مشهدی می‌گویند که اجساد کرونایی را با گاری حمل بار به سردخانه منتقل می‌کنند.


این وضعیت و شرایط سخت کنونی به گونه‌ای پیش رفته که فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم اعلام کرده است که با توجه به بهبود اوضاع کرونا در سیستان وبلوچستان، بیمارستان‌های صحرایی نزسا را از آنجا به مشهد منتقل می‌کنیم تا خدمات رسانی به مردم خراسان رضوی تسریع شود.

 

مشهدالرضا مستشفی همه ملت ایران است و درگیری مردم پاک نهاد و ولایت مدار خراسان رضوی با بیماری کرونا، تکلیف را برای ما دوچندان کرده است. سردار حسین سلامی در مراسم افتتاح نخستین مرکز سرپایی کووید قرارگاه عملیاتی مردمی شهید سلیمانی این را هم گفته است که به دنبال این هستیم که حاشیه شهر مشهد را به متن امور و برنامه‌ها بیاوریم و طرح شهید سلیمانی ۲ را در این مناطق آغاز کنیم.


سردار یعقوبعلی نظری فرمانده سپاه امام‌رضا (ع) نیز در این مراسم اعلام کرد: سپاه امام رضا (ع) در نگاهی فراگیرتر درخواست وارد کردن یک میلیون دُز واکسن را برای ۵۰۰ هزار نفر به‌طور رسمی ارائه کرده است تا با عاملیت سپاه، مردم حاشیه شهر از نفع این واکسیناسیون بهره‌مند شوند.


ظرفیت جدید سپاه برای درمان کرونا

از سوی دیگر سردار محمد پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه، نیز در حاشیه بازدید از مجتمع درمانی شهید نجفی سپاه در مشهد اعلام کرد که ظرفیت‌های بیمارستانی سپاه، بیشتر از گذشته در اختیار مردم قرار خواهد گرفت و به منظور عملیاتی شدن این مهم، بخش‌هایی از مجتمع درمانی شهید نجفی، در جنوب شهر مشهد، برای ارائه خدمات به بیماران کرونایی تجهیز خواهد شد.
وی تأکید کرد: نیروی زمینی سپاه پاسداران می‌تواند متناسب با نیاز و درخواست وزارت بهداشت و درمان، ضمن توسعه مراکز واکسیناسیون، بعضی از بخش‌های مراقبتی مثل بخش‌های نقاهتگاهی را که نیاز به بستری نداشته باشند، در شهر مشهد راه اندازی کند.


حمایت ۱۳ میلیارد تومانی آستان قدس برای مقابله با کرونا

اما حمایت همه جانبه و بسیج عمومی برای خروج مشهد از وضعیت فعلی همچنان ادامه دارد، به گونه‌ای که طبق اعلام تولیت آستان قدس رضوی نیز در جریان بازدید از روند اجرای ۸ دستور مقابله با کرونا، دستور خرید ۱۰ میلیارد تومان تجهیزات پزشکی برای بیمارستان‌های درگیر با کرونا صادر شده است. طبق دستور حجت الاسلام احمد مروی، همه امکانات آستان قدس رضوی در خدمت بیماران کرونایی قرار می‌گیرد؛ اقدامی که به گفته وی تاکنون قدم‌های خوبی برای تحققش برداشته شده است؛ ضمن اینکه ۳ میلیارد تومان اعتبار نیز برای انجام واکسیناسیون مردم حاشیه شهر مشهد اختصاص داده شده است.


به‌مشهد سفر نکنید

آستان قدس رضوی نیز با صدور اطلاعیه ای، از شهروندان خواسته است به مشهد سفر نکنند، در این اطلاعیه درباره تمهیدات پیش بینی شده در موج پنجم کرونا نیز از تشدید نظارت بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در حرم و به ویژه رواق‌ها و شبستان ها، در نظر گرفتن تمهیدات ویژه برای تأمین دارو‌های مورد نیاز بیماران و حمایت از کادر درمان، سخن به میان آمده است؛ ضمن اینکه از مردم خواسته شده است از طریق رسانه‌های مختلف جمعی با برنامه‌های آستان قدس همراه شوند و علاوه بر آن، عزاداری در حرم نیز بدون حضور مخاطبان و در فضای باز برگزار خواهد شد. از دیگر مفاد این اطلاعیه می‌توان به توقف موقت ارائه خدمات در میهمان سرای حضرت و تخصیص اعتبار آن برای تجهیز بیمارستان‌ها و تأمین نیاز‌های کادر درمان اشاره کرد.


سیدمهدی هاشمی نژاد، مدیرعامل مؤسسه خدمات دارویی آستان قدس رضوی هم از تأمین ۳۰ هزار ویال «رمدسیویر» به ارزش تقریبی ۱۷ میلیارد تومان برای تأمین نیاز بیماران کرونایی در شهر مشهد خبر داد.
از امروز هم طبق آنچه اتاق اصناف مشهد اعلام کرده است، برای کمک به کادر پزشکی و پیشگیری بیشتر از شیوع ویروس کرونا، مجتمع‌های تجاری در پاساژها، مجتمع‌های تجاری و مکان‌های سرپوشیده مشهد، حداقل به مدت یک هفته تعطیل و با خاطیان به شدت برخورد قانونی می‌شود.


مردم نگران کمبود دارو نباشند

بی تفاوتی درباره رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در میان مردم کار را به جایی رساند که استاندار خراسان رضوی اعلام کرد که در شرایط کنونی مهم‌ترین موضوع رعایت شیوه نامه‌ها و پیشگیری از نقض آن هاست؛ زیرا نقض شیوه نامه‌ها با جان مردم سروکار دارد و دغدغه ما باید رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی باشد.
محمدصادق معتمدیان در نشست قرارگاه عملیاتی پیشگیری از کرونا با اعلام خبری خوش، گفت که به زودی ۴۰۰ تخت دیگر به علاوه ۱۰۰ تخت ICU در مشهد ایجاد می‌شود. مردم نگران کمبود دارو در استان نباشند؛ زیرا در ۶۰۰ داروخانه شهر مشهد همه دارو‌های خاص کرونا به صورت سهمیه بندی عرضه می‌شود تا از سوءاستفاده‌های احتمالی جلوگیری شود. به گفته وی، شهرداری هم باید با تمام امکانات پای کار بیاید و از ظرفیت دستگاه نظارتی و قضایی در صورت نیاز استفاده شود.


زیرساخت‌های عزاداری در فضای باز فراهم نیست

درحالی که یکی از مفاد ابلاغی ستاد ملی کرونا برای عزاداری‌ها در ایام محرم، برگزاری این گونه مراسم در فضای باز است، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی اعلام کرد که زیرساخت‌های برگزاری هیئت در فضای باز در مشهد فراهم نیست. وی به این نکته هم اشاره کرد که برای برگزاری عزای سیدالشهدا (ع) در فضای باز در مشهد ۱۰۰۰ مجوز صادر کرده ایم.


حجت الاسلام هادی صاحبقرانی با اشاره به اینکه فرش و داربست برای برگزاری هیئات در فضای باز در مشهد پیدا نمی‌شود، تصریح کرد که کرایه یک فرش ۲۰۰ هزار تومان است و در ۱۰ شب می‌شود دو میلیون تومان. با توجه به این قیمت هیئت چند فرش می‌تواند کرایه کند که ۱۰ شب مراسم را در فضای باز برگزار کند؟


خبر امیدوارکننده در اوج روز‌های تنش و اضطراب

با وجود اضطراب شدیدی که درباره گسترش روزافزون کووید ۱۹ در مشهد ایجاد شده است، محمدحسین بحرینی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد، معتقد است که شرایط حاد کرونا در مشهد با مشارکت مردم در یک هفته آینده فروکش می‌کند.


آغاز واکسیناسیون شهروندان حاشیه شهر مشهد

سیدحمید موسوی، دبیر ستاد مبارزه با کرونای خراسان رضوی هم اعلام کرد که با ۲۰۰ هزار دوز واکسنی که در اختیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار گرفت عملا از پنجشنبه کار واکسیناسیون شهروندان در حاشیه شهر مشهد آغاز شد.
دو روز قبل همچنین سی تی اسکن پیشرفته کرونا در بیمارستان قائم مشهد نصب شد تا خدمات به بیماران کرونایی در مشهد افزایش یابد. در همین راستا بخش جدید مراقبت‌های ویژه کرونا در بیمارستان امام‌رضا (ع) مشهد راه اندازی شد.


امروز هم به گفته علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد کرونای کشور، قرار است جزئیات محدودیت‌های جدی و جدید برای مقابله با کرونا منتشر شود؛ جزئیاتی که گفته می‌شود درباره آمد و شدها، کسب وکار، مسائل فرهنگی، آموزش و ادارات دولتی است. هاشم دائمی، رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر مشهد، هم با انتشار پستی در صفحه اینستاگرامش از رایزنی برای کمک بیشتر شورا و مدیریت شهری به حوزه درمان خبر داد.


تعطیلی یک هفته‌ای خراسان رضوی، امروز بررسی می‌شود

رئیس مجمع نمایندگان استان هم گفته که برای تعطیلی یک هفته‌ای استان در جلسه شورای تامین و کرونای استان تصمیم گیری و نتیجه آن تا امشب به مردم اعلام خواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->