تأثیر عجیب جنسیت پزشک بر درمان بیماران ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده سرماخوردگی‌ها کروناست تاکید معاون استاندار خراسان‌رضوی بر راه‌اندازی مرکز ملی داده‌های زیارت آغاز بارگذاری مدارک پذیرفته‌شدگان آزمون‌ آموزگاری از امروز (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) پلمب سومین رستوران متخلف در طرقبه‌شاندیز (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) دستگیری متهم به ۲۰۰ فقره موبایل قاپی در مشهد مجازات افشای اسرار بیماران از طرف پزشک چیست؟ مرگ دلخراش خاله ۱۴ ساله به دست خواهرزاده ۵ ساله (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) شتر، عامل مصدومیت ۸ نفر در تصادف ۴ تریلی در جاده طبس - اصفهان سربازان امریه می توانند در آتش نشانی خدمت کنند وزیر بهداشت: عرضه اینترنتی دارو آزمایشی خواهد بود رئیس سازمان بهزیستی: هیچ معلولی پشت نوبت مستمری نیست عجیب و غریب‌ترین سفارش‌ها برای عمل‌های زیبایی پشت پرده تیپ‌های عجیب و آویزهای غریب سر و صورت نوجوانان قتل و سوزاندن جسد پدر به دست دختر شیطان صفت کاهش ۱۰ درصدی مصدومان حوادث ترافیکی در نوروز ۱۴۰۳ جزئیات خدمات درمانی «رایگان» تامین‌اجتماعی به بیمه‌شدگان اعلام شد پرونده داروی هموفیلی روی میز شورای عالی بیمه زلزله، مرزن آباد مازندران را لرزاند (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) کشف جسد جوان گم شده در بشکه اسید
سرخط خبرها

تشخیص کرونا در ۳۰ ثانیه

  • کد خبر: ۷۷۵۳۴
  • ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۶
  • ۱
تشخیص کرونا در ۳۰ ثانیه
محققان توانمند دانشگاه علوم پزشکی مشهد موفق به طراحی و ساخت کیت تشخیص سریع کرونا بر پایه نانوسنسور شدند که می‌تواند در ۳۰ ثانیه تا دو دقیقه نتیجه را مشخص نماید.

به گزارش شهرآرانیوز، محققان توانمند دانشگاه علوم پزشکی مشهد موفق به طراحی و ساخت کیت تشخیص سریع کرونا بر پایه نانوسنسور شدند که می‌تواند در ۳۰ ثانیه تا دو دقیقه نتیجه را مشخص نماید.

 

به نقل از وب دا، این اقدام ارزشمند در شرکت "نانوکاوشگران یکتای توس" تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد به همت دکتر طاهره روحانی بسطامی، عضوهیئت علمی دانشگاه صنعتی قوچان طراحی و ساخته شده است.

 

این پژوهشگر شرکت دانش بنیان دانشگاه علوم پزشکی مشهد در گفتگو با وب دا اظهار کرد:  حساسیت کیت بیش از ۹۵ درصد است و نمونه برداری از بزاق انجام می‌پذیرد، بنابراین اثرات ناخوشایند و در بعضی موارد مخرب تست‌های اوروفارنکس و نازوفارنکس را ندارد.

 

دکتر طاهره روحانی بسطامی خاطر نشان کرد: این کیت‌ها برای همه سنین قابل استفاده است و به دلیل استفاده از فناوری‌های نانو دارای حساسیت بالایی در شناسایی بیمارانی که دارای ویروس پایینی دارند، می‌باشد.

 

وی تصریح کرد: می‌توان با استفاده از این کیت شناسایی افرادی بی علامت و یا دارای ویروس پایین به سهولت میسر است که با این اقدام از انتشار بیشتر ویروس در سطح جامعه جلوگیری می‌شود؛ همچنین گونه‌های جدید ویروس با این تست قابل شناسایی است.

 

دکتر روحانی بسطامی با بیان اینکه این کیت‌ها بزودی به مرحله تولید انبوه می‌رسد اظهار کرد: نتایج آزمایشگاهی ساخت این کیت تشخیصی بر اساس یک طرح تولیدی فناوری مصوب در بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی درمانی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی مشهد بر روی بیش از ۵۵۰  بیمار انجام شده است که در مقایسه با شیوه استاندارد PCR بسیار موفقیت آمیز بوده است.

 

مدیر مرکز رشد فناوری‌های دارویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در گفتگو با وب دا با تاکید بر اینکه از صاحبان طرح‌های فناور در این مرکز حمایت می‌شود اظهار کرد: طراحی و ساخت کیت تشخیص سریع کرونا بر پایه نانوسنسور در یکی از شرکت‌های دانش بنیان این مرکز، مستقر در پارک علم و فناوری سلامت، انجام شده است.

 

دکتر هادی منوری افزود: هدف از اجرای این طرح تولید کیت تشخیصی سریع  با قدرت تشخیص بیش از ۹۵ درصد از موارد مبتلا به بیماری کرونا است که از طریق تست بزاق و یا نازال انجام می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محقق
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
0
0
ایشان هئیت علمی دانشگاه صنعتی قوچان هستند، متاسفانه افراد برای پیشرفت حتی حاضر نیستند اسم دانشگاه خودشون معرفی کنند، کسی که از مکانات دانشگاه صنعتی قوچان استفاده کرده است، ولی حاضر نیست آن را به زبان بیاورد، چطور میتوان انتظار داشت دانشگاههای کوچک معروف شوند. به فردی که اینقدر صداقت ندارد چطور می توان اعتماد کرد؟؟؟؟؟؟؟؟؟
لینک ایشون در دانشگاه صنعتی قوچان
https://profile.qiet.ac.ir/rohani/
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->