علت دود غلیظ در مترو مشهد چه بود؟ برنامه‌ریزی شهرداری مشهد برای حمایت از خلاقیت و نوآوری ترافیک در بزرگراه‌های مشهد | فوت عابر پیاده درتصادف با سواری در بولوار مصلی (۵ اردیبهشت ماه۱۴۰۳)  دیدار شهردار مشهد با معاونین وزارت اقتصاد و دارایی به منظور افزایش تعاملات فیمابین بیست و دومین جلسه شورای اسلامی استان خراسان رضوی برگزار شد + فیلم (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعمال تخفیف ۵۰ درصدی برای عوارض تجدید بنا‌های تجاری در مشهد ره‌باغ بهشت؛ بهشت آثار تاریخی مشهد ابلاغ دستورالعمل بهره‌برداری و نگه‌داری بوستان‌ها و سایت‌های بانوان در مشهد اراده قاطعی برای توقف فعالیت پیمانکار معدن دیزدر وجود ندارد | چوب حراج به میراثی ۴۰۰۰ ساله معضل تجمع مراکز درمانی در  احمدآباد مشهد با ابزار‌های تشویقی حل می‌شود استاندار خراسان رضوی: روح معنوی اسلام در بناها بروز می‌کند طراحی داشبورد مدیریتی جرائم و تخلفات شهری در مشهد | اولین داشبورد جرائم شهری در کشور آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگ‌ترین دهکده مدرن ورزشی شرق کشور در مشهد افزایش تعداد عرضه کنندگان لباس‌های مستعمل در مشهد درباره شکل‌گیری بولوار شهید قرنی مشهد| قصه ۶۰ ساله «قرنی» تاسیس چند مرکز خلاقیت و نوآوری تا پایان دوره ششم شورای اسلامی شهر در مشهد تخصیص ۴‌میلیارد تومان برای بهسازی پیاده‌رو‌های برخی محلات منطقه ۳ شهرداری مشهد ویژگی‌ شهر ترمیمی وجود المان‌های طبیعی در آن است | المان‌های شهری مشهد به صورت دائم جانمایی شود در یک‌صدوسیزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس چه گذشت؟ (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | هر ماه ۱۰ تا ۱۵ دستگاه اتوبوس جدید وارد چرخه خدمات‌رسانی می‌شود
سرخط خبرها

استقبال زائران پیاده حرم رضوی از طرح نائب‌الشهید

  • کد خبر: ۷۸۱۹
  • ۰۶ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۸
استقبال زائران پیاده حرم رضوی از طرح نائب‌الشهید
امسال برای دومین بار پیاپی همزمان با شهادت امام رضا (ع) طرح نائب‌الشهید در مسیر پیاده‌روی حرم رضوی برای زائران حرم امام هشتم اجرا می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، طرح نیابت شهداء در پیاده‌روی اربعین و زیارت حضرت اباعبدالله (ع) از جانب کانون همبستگی فرزندان شاهد به کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین پیشنهاد شد و مورد تصویب قرار گرفت. طرح نائب الشهید در سال ۹۸ برای چهارمین سال پیاپی برگزار شد. این طرح که تا چند روز گذشته در حماسه پیاده‌روی اربعین حسینی در کربلا اجرا می‌شد و زائران کشور‌های مختلف به‌نیابت از شهدای جهان اسلام به زیارت سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) می‌رفتند، حالا در مراسم پیاده‌روی زائران حرم رضوی (ع) به مشهد مقدس در حال اجراست. در این طرح هر زائر به‌نیابت از یک شهید در راهپیمایی حرم رضوی شرکت می‌کند و ضمن گرامیداشت یاد آن شهید والامقام، ثواب این زیارت را با او شریک می‌شود.
امسال برای دومین بار همزمان با شهادت امام رضا (ع) طرح نائب الشهید در مسیر پیاده‌روی حرم رضوی اجرا می‌شود. ۷ هزار کارت نائب الشهید طراحی و چاپ شده است و بین زائران حرم رضوی که با پای پیاده راهی حرم هستند، توزیع شده است. موکب نائب الشهید در ورودی شهر مشهد، پلیس راه ملک‌آباد واقع شده است. این موکب در روز شنبه چهارم آبان ماه مستقر شده و تا روز سه‌شنبه ۷ آبان ماه نیز برپاست.
برنامه‌های فرهنگی، ارائه خدمات پذیرایی و اسکان نیز از سایر خدماتی است که در این موکب ارائه می‌شود. ۵ هزار کارت نائب الشهید در سطح شهرستان‌های خراسان توزیع شده و دو هزار کارت دیگر نیز در موکب قرار دارد و زائرانی که به این موکب رجوع می‌کنند، این کارت را دریافت کرده و نائب‌الزیاره یک شهید می‌شوند.
سردار رجب‌زاده، فرمانده لشکر ۵ نصر در بازدید از موکب نائب الشهید در مسیر راهپیمایی حرم رضوی با توصیف طرح نیابت از شهدا گفت: این حرکت فرهنگی که افراد به‌نیابت از شهید زیارت می‌کنند، موضوعی است که به آن نیاز داریم، زیرا طبق فرموده مقام معظم رهبری شهادت مرگ تاجرانه است و این شهیدان از مقام بالایی برخوردارند و ما نیاز داریم که به آن‌ها نزدیک شویم.
وی افزود: در طرح نائب الشهید هر کس به‌نوعی خود را با شهیدی مرتبط می‌کند و از آنجایی که در فرهنگ شیعه ما فصل شفاعت را داریم، تلاش می‌کنیم تا با بهره‌برداری از منش شهدا شفاعت آنان را شامل حال خود کنیم.
حسین نوری فرزند شهید رمضانعلی نوری، مسئول موکب نائب الشهید مشهد مقدس و مسئول استانی کانون همبستگی فرزندان شاهد در خراسان رضوی در گفتگو با تسنیم با اشاره به استقبال زائران حرم رضوی از طرح نائب الشهید گفت: زائرانی از شهر‌های بندرعباس، یزد، اصفهان، شیراز، بوشهر و... از موکب نائب الشهید و طرح نیابت از شهدا استقبال کرده‌اند، همچنین زائران زیادی از کشور عراق داشتیم که به‌منظور زیارت حرم رضوی با پای پیاده راهی حرم هستند و از موکب بازدید داشته‌اند. ۷ هزار کارت نائب الشهید در پیاده‌روی حرم رضوی شامل تصاویری از شهدای مدافع حرم و دفاع مقدس استان خراسان است.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->