بی احتیاطی راننده منجر به فوت پاکبان در مشهد شد (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) چمران: شورا‌های شهر و روستا، انعکاس خواست و سلیقه مردم هستند رئیس دیوان عالی کشور: سبقت در خدمت باید فرهنگ غالب در نظام شورایی کشور باشد + فیلم آموزش ایمنی و مواجهه با حریق برای ۱۲۴ هزار شهروند مشهدی گپ و گفت با میراث دار سنت پرورش اسب یورقه در مهدی آباد| ما که هرچه بردیم، با رفقا خوردیم   شهروند خبرنگار | درخواست به‌سازی پیاده‌رو «ابرار ۱۰» در مشهد + پاسخ سرویس‌دهی رایگان خط‌۲ قطارشهری مشهد در روز شهادت امام‌جعفرصادق‌(ع) اعمال‌قانون ۱۸۱۸ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۶۱ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) دردسر‌های بودار همسایگی با انبار‌های خانگی | دپوی ضایعات در منازل مسکونی شهرک صابر مشهد ایست‌کار‌های مشهد، الگوی کشور | بیمه کارگران ایست‌کار‌ها در اولویت باشد هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد امروز در شرایط پاک قرار گرفت (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث ۱۴ بوستان بزرگ در شهر مشهد | پروژه‌های زودبازده‌ برای محرومیت‌زدایی از حاشیه شهر ترافیک سنگین در بولوار ملک‌آباد و وکیل‌آباد مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) حاجی بگلو: رویکرد و نگاه شورای ششم، تحقق عدالت‌محوری در مشهد است سردار رادان در مشهد: قسم به خون شهدا که حافظ سنگر حجاب هستیم| توطئه عریانی و برهنگی، برنامه نفوذ دشمن برای براندازی است مشهدالرضا(ع)، هم‌صدا با طنین حجاب و غیرت | اجتماع باشکوه حمایت از «طرح نور فراجا» برگزار شد + فیلم بلاتکلیفی ۴۵۰‌هزار هکتار از اراضی ملی خراسان رضوی شهروند خبرنگار | درخواست ترمیم آسفالت در بلوار شهید آوینی مشهد + پاسخ شهردار مشهد: کلان‌شهر مشهد در زمینه هوشمندسازی پیشرو است
سرخط خبرها

محل زندگی شهدای مدافع سلامت به نام ایشان مزین خواهد شد

  • کد خبر: ۷۸۳۲۴
  • ۰۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۸
محل زندگی شهدای مدافع سلامت به نام ایشان مزین خواهد شد
همزمان با روز پزشک، طی مراسمی و با حضور جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر مشهد و خانواده شهدای سلامت، بلواری در مشهد به نام بلوار «شهدای مدافع سلامت» نامگذاری شد.

 به گزارش شهرآرانیوز،  حسن موحدیان رئیس شورای اسلامی شهر مشهدمقدس در حاشیه مراسم نامگذاری بولوار شهدای مدافع سلامت، گفت: پزشکان و پرستارانی که در عرصه مقابله با کرونا جان خود را از دست دادند و امروز از آن‌ها با عنوان مدافعان سلامت یاد می‌کنیم، هم‌ردیف مدافعان حرم هستند و به سهم خود دست تمام کادر درمان را می‌بوسم.
 ضمن تبریک یکم شهریورماه، روز پزشک، اظهارکرد: به عنوان شورای شهر وظیفه داریم که از یکایک پزشکان عزیز، در همه حال تشکر نماییم، ولی امروز این موضوع از اهمیت بسیار بیشتری برخوردار است.

وی با اشاره به پزشکان و پرستارانی که در عرصه مقابله با کرونا جان خود را از دست دادند و مدافع سلامت نام گرفتند، گفت: این عزیزان، هم‌ردیف مدافعان حرم هستند و همه باید قدرشناس زحماتشان باشیم چراکه از جان مایه گذاشته‌اند.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهدمقدس با تاکید بر اینکه از هیچگونه کمک و حمایتی دریغ نمی‌کنیم و به سهم خود دست تمام کادر درمان را می‌بوسم، تصریح کرد: یکی از مصادیق نگاه حمایتی شورای شهر در بحث مقابله با ویروس کرونا، تجهیز نمایشگاه بین‌المللی مشهد است که در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار گرفت و همه هزینه‌ها را هم متقبل کردیم.

موحدیان در ادامه گفت: امیدواریم هرچه زودتر با دعای مردم و تلاش دانشگاه علوم پزشکی و وزارت بهداشت و درمان، این ویروس منحوس ریشه‌کن شود و مردم در شرایط عادی و به دور از استرس و از دست دادن عزیزانشان، همچون گذشته زندگی کنند.

 

ادای دین نسبت به شهدای مدافع سلامت را داشته و داریم

حجت‌الاسلام حسن منصوریان رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس نیز در مراسم نامگذاری بولوار شهدای مدافع سلامت گفت: شورای ششم شهر مشهدمقدس از ابتدای فعالیت خود دغدغه اکران و ادای دین نسبت به شهدای مدافع سلامت را داشته و دارد و لذا درکنار نامگذاری بولوار شهدای مدافع سلامت، خیابان و یا کوچه محل زندگی این عزیزان نیز به نام ایشان نامگذاری می‌شود.

با بیان اینکه شهدای مدافع سلامت، بسیار مظلوم هستند، اظهارکرد: امیدواریم روح بلند و ملکوتی و نگاه و عنایت و برکت ایشان در هر دو دنیا شامل حال ما شود.

وی در ادامه گفت: شورای ششم شهر مشهدمقدس از ابتدای فعالیت خود دغدغه ادای دین نسبت به شهدای مدافع سلامت را داشته و دارد؛ تنها ابزار در دسترس مدیریت شهری که عزتی از ایشان را به نمایش بگذاریم، همین نامگذاری‌ها و المان‌های سطح شهر و اهدای نشان مشهد است تا تقدیم خانواده‌هایی نماییم که زینب‌وار در ادامه راه شهدای سلامت پای کار هستند.

حجت‌الاسلام منصوریان با اشاره به ایده نامگذاری یکی از معابر شهر مشهد به نام شهدای مدافع سلامت، تصریح کرد: علاوه بر این، خیابان و یا کوچه محل زندگی این عزیزان نیز به نام ایشان نامگذاری می‌شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مشهد با اشاره به دغدغه‌مندی مدیریت شهری از حیث شیوع ویروس کرونا و وضعیت شهر مشهد، افزود: تاکنون مصوبات خوبی نیز در این بحث داشته و در حد وسع و بضاعت در خدمت حفظ جان شهروندان بوده‌ایم.

حجت‌الاسلام منصوریان با بیان اینکه مشکلات اقتصادی، همچون سایر حوزه‌ها، گریبانگیر مدیریت شهری نیز شده است، گفت: در عین حال، از سرفصل صرفه‌جویی‌ها و توقف کار‌های غیرضروری نیز به موضوع پیشگیری و درمان کرونا اختصاص خواهیم داد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: دغدغه اصلی و کار این روز‌های خادمان مردم در شورای شهر مشهد، تدوین برنامه و ایده‌ای برای کمک کردن به کادر درمان و موضوع بهداشت است تا دانشگاه علوم پزشکی را یاری‌رسانی کنیم و بیش از پیش از جان همشهریان مراقبت نماییم.

حجت‌الاسلام منصوریان با بیان اینکه همچون جنگ تحمیلی که همه پای کار بودیم و سرانجام با پیروزی به پایان رسید، افزود: در بحث مقابله با کرونا نیز با موفقیت به کار پایان می‌دهیم؛ البته در این مسیر نیازمند مشارکت و کمک خیرین و همشهریان نیز هستیم.

 

«هویت»، سنگ‌بنای ساختن آینده‌ای روشن است

مجید طهوریان عسگری عضو هیات رئیسه و کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مشهدمقدس در حاشیه مراسم نامگذاری بولوار شهدای مدافع سلامت گفت: اگر به دنبال تحقق «مشهد؛ جهانشهر برکت و کرامت»، هستیم، بی‌شک باید بیش از پیش نسبت به مقوله هویت وقت بگذاریم و متمرکز شویم تا به فضل الهی، زمینه ایجاد برکت و کرامت در شهر امام‌رضا (ع) فراهم آید.
وی با بیان اینکه پاسداشت موضوعات هویتی شهر امام‌رضا (ع)، یکی از ماموریت‌های مهم و جدی است که شورای ششم شهر مشهد برای خود تعریف کرده است، گفت: هویت مشهدالرضا (ع) را به دو دسته تاریخی و انقلابی دسته‌بندی کرده‌ایم.

وی در ادامه صحبت‌های خود اظهارکرد: تمامی رخداد‌هایی که در نگاه هویتی این شهر معنوی و زیارتی قرار می‌گیرد، از جمله مفاخر و اقدامات و نهاد‌های مردمی مثل مساجد و تکایا و هیئت‌های مذهبی و ... جزو هویت شهر هستند؛ به‌عنوان مثال در این شهر هیئت مذهبی با سبقه بیش از ۱۰۰ و ۱۵۰ سال داریم که ثبت نشده است.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مشهد با بیان اینکه شورای ششم به منظور رسیدن به مطلوبیت در حوزه هویت‌بخشی، توجه ویژه‌ای به جنبه‌های مختلف هویتی شهر امام‌رضا (ع) دارد، تصریح کرد: ما باور داریم که هویت، یکی از سنگ بنا‌های ماندگار برای ساختن یک آینده روشن است.

طهوریان عسگری همچنین افزود: اگر به دنبال تحقق «مشهد؛ جهانشهر برکت و کرامت»، هستیم، بی‌شک باید بیش از پیش نسبت به مقوله هویت وقت بگذاریم و متمرکز شویم تا به فضل الهی، زمینه ایجاد برکت و کرامت در شهر امام‌رضا (ع) فراهم آید.

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->