استراحت دو روزه اوسمار به شاگردانش تغییر مالکیت پرسپولیس تنها راه نجات! حنانوف و بیرو در اراک هم نیستند سوال ویژه از دانیال اسماعیلی‌فر| مخاطب تو چه کسی بود؟! عالیشاه بازی با سپاهان را از دست داد نتیجه بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر(۳۱ فروردین ۱۴۰۳)+ ویدیو گل‌ها| بازگشت به صدر ویدیو خلاصه بازی استقلال و شمس آذر قزوین(۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پخش زنده بازی النصر و الفیحا در لیگ عربستان (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین یونس امامی به پاریس رسید | چهارمین سهمیه المپیک‌ برای کشتی آزاد ایران سورپرایز زنوزی برای هواداران تراکتور و استقلال| استراماچونی در تبریز؟ پخش زنده بازی تراکتور و نساجی در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین حمله سرپرست هوادار به سرپرست پیکان| جنجال دقیقه نودی در نبردتهرانی‌ها شمسایی: تیم‌های کوچک آسیا بزرگ شده‌اند هشدار برای شاگردان شمسایی| قهرمانی آسان نیست نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برگشت لیورپول و آتلانتا در یورولیگ| جام‌ها پر! نتیجه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان+ ویدیو گل‌ها(۳۰ فروردین ۱۴۰۳)| صدر سرخ شد ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان(۳۰ فروردین ۱۴۰۳) بازکردن گچ دست بیرانوند عقب افتاد پخش زنده بازی صنعت نفت و پرسپولیس در لیگ برتر (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین معرفی رقبای کشتی‌گیران ایرانی برای المپیکی شدن
سرخط خبرها

سود حاصل از انتقال قایدی کجا هزینه می‌شود؟

  • کد خبر: ۷۸۶۵۹
  • ۰۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۵
سود حاصل از انتقال قایدی کجا هزینه می‌شود؟
مدیرعامل باشگاه استقلال همچنان درباره اینکه قرار است سود حاصل از انتقال قایدی در چه راستایی خرج شود، سکوت کرده است. احمد مددی تا کنون هیچ اطلاعاتی درباره این موضوع مهم به هواداران استقلال نداده است.

گروه ورزش|شهرآرانیوز، مدیرعامل باشگاه استقلال بی‌آنکه دلیل فاش نشدن رقم انتقال مهدی قایدی به باشگاه شباب الاهلی را اعلام کند، با بیان این جمله که یکی از گران‌ترین انتقال‌های تاریخ فوتبال ایران انجام شده، به توضیح درباره این ماجرا بسنده کرده است.

احمد مددی در حالی با این ادبیات در مقابل طیفی قرار گرفته که عمیقاً علاقه‌مند بودند بدانند باشگاه محبوب‌شان از این انتقال چه میزان سود جسته که بزرگترین انتقال‌ها در سطح فوتبال جهان نیز از دید رسانه‌ها وعلاقه‌مندان به فوتبال پنهان نمی‌ماند واعداد و ارقام اعلام می‌شود.


در ماجرای انتقال لیونل مسی از باشگاه بارسلونا به باشگاه پاری‌سن‌ژرمن، رقم قرارداد ستاره فوتبال جهان با جزئیات در اختیار رسانه‌ها قرار گرفت و باشگاه‌هایی که در متن این انتقال قرار داشتند بی‌آنکه اقدام به پنهان کاری کنند، درباره رقم انتقال توضیحات کافی ارائه کردند. ضمن اینکه قبل‌تر از آن اتحادیه فوتبال اسپانیا رسماً اعلام کرد به دلیل اینکه مسی به سقف دریافتی از لالیگا رسیده دیگر قادر به عقد قرارداد با باشگاه‌های فوتبال این کشور نیست. در واقع مقامات فوتبال اسپانیا با انتشار این خبر پرده از دریافتی مسی درهمه این سال‌ها برداشتند چون در قانون فوتبال باشگاهی در اسپانیا دقیقاً نوشته یک بازیکن در تمام طول دوران حرفه‌ای خود می‌تواند چه میزان دریافتی از لالیگا داشته باشد و هرگز در چنین مسائلی نه مماشات می‌شود و نه مخفی‌کاری و مسائل مالی به دلیل اعمال قوانین سفت و سخت به طور دقیق در اختیار مقامات زیربط و رسانه‌ها قرار می‌‎گیرد تا باشگاه‌ها و طرف‌های قرارداد از اتهاماتی همچون پولشویی یا اقداماتی از این دست مصون بمانند.

این یادآوری شاید مدیران باشگاه استقلال را به سمت سیاستگذاری‌های جدید سوق دهد تا موضوعی به این سادگی بی‌دلیل پیچیده و مبهم جلوه نکند اما با گاردی که مددی در مصاحبه اخیر خود گرفت کاملاً آشکار شد که وی اعلام رقم انتقال قایدی را در منافات با «سیاست‌های امروز» باشگاه استقلال می‌داند. نزدیکان به مددی مدعی‌اند چون آقای مدیر قصد دارد نقل و انتقالات تیمش را کنترل کند و بهانه دست بازیکنان جدید ندهد تا آنها با آگاهی از میزان دقیق دریافتی باشگاه از انتقال قایدی، رقم قرارداد خود را بالا ببرند، چنین سیاستی را در پیش گرفته‌ که البته این توجیه هرگز منطقی نیست و ضعف مجموعه مدیریتی باشگاه استقلال در کنترل جریانات کاذب نقل و انتقالاتی را نشان می‌دهد.
حال اگر باشگاه استقلال در اختیار بخش خصوصی بود، استراتژی آقای مدیر تا حدی قابل  توجیه بود اما شکل اداره باشگاه استقلال به گونه‌ای است که شفاف‌سازی‌هایی از این دست به تنویر افکار عمومی کمک قابل توجهی می‌کند و باشگاه را از ایجاد حواشی مخرب و خبرهای غیر واقعی در امان نگه می‌دارد.

باشگاه استقلال به شکل نیمه دولتی اداره می‌شود و بسیاری از تصمیم‌گیری‌های کلان این باشگاه توسط وزارتخانه انجام می‌شود، بنابراین لازم است که مدیران این باشگاه که با انبوهی از سؤالات علاقه‌مندان و رسانه‌ها مواجه‌اند عملکرد شفاف‌تری داشته باشند تا بی‌جهت در آینده برای این باشگاه دردسرایجاد نشود. کما اینکه می‌بینیم همین حالا به دلیل استراتژی نامناسب احمد مددی بسیاری از جریان‌های فکری و حتی رسانه‌ها به ماجرای افشای رقم انتقال لیونل مسی اشاره کرده‌اند و به نوعی اظهارات اخیر مددی در مخفی نگه داشتن رقم دریافتی باشگاه استقلال را زیر سؤال برده‌اند.
مدیرعامل باشگاه استقلال که احتمالاً عمر آنچنانی در این باشگاه نخواهد داشت باید دریابد که اعلام دقیق رقم دریافتی باشگاه استقلال از انتقال مهدی قایدی هرگز نمی‌تواند به منافع این باشگاه لطمه‌ای وارد کند و حتی این موضوع در ایجاد فضایی مطلوب‌تر میان باشگاه و هوادارانش کمک قابل توجهی خواهد کرد.

باید مشخص شود که باشگاه استقلال قصد دارد با پولی که از این انتقال به دست آورده چه کار کند تا در روزها و ماه‌های آتی پیرامون نحوه هزینه مبالغ دریافتی بحث و جدلی ایجاد نشود.

در ماجرای انتقال مامه تیام که در زمان مدیریت امیرحسین فتحی انجام شد، رقم دریافتی از سوی مدیرعامل وقت در اختیار رسانه‌ها قرار گرفت اما هیچ‌گاه اعلام نشد که این دریافتی چگونه هزینه شد اما در ماجرای مهدی قایدی ممکن است سوءتفاهم‌های بیشتری شکل بگیرد، به این دلیل که آقای مدیر در مصاحبه خود اعلام کرده بزرگترین انتقال تاریخ فوتبال ایران انجام شده است. این جمله خود می‌تواند محل بحث و ابهام زیادی باشد. وقتی آقای مدیر از بزرگی یک انتقال صحبت به میان می‌آورد باید دقیقاً روشن شود که آیا پول حاصل از فروش مهدی قایدی برای پرداخت بدهی استراماچونی کافی است یا تنها مصروف پرداخت بدهی دیاباته و میلیچ خواهد شد؟


اگر رقم دریافتی مشخص می‌شد، هیچ شک و شبهه‌ای میان باشگاه استقلال و افکار عمومی به وجود نمی‌آمد و یقیناً این موضوع برای مدیران آینده استقلال نیز دردسرآفرین نمی‌شد اما بستن راه‌های اطلاعاتی از سوی مددی سبب شده بی‌جهت موضوعی به این سادگی که در فوتبال جهان یک رسم معمول و همیشگی است به یک مسأله پیچیده و لاینحل بدل شود و حتی در آینده مدیریت استقلال را در مظان برخی اتهامات نیز قرار دهد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->