سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی | ۲ نفر جان باختند «مجید راهب» پدر گلاب ایران درگذشت + علت فوت آخرین وضعیت آب‌و‌هوای کشور | رگبار پراکنده و وزش باد در مناطقی از غرب و شمال غرب (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) هشدار جدی به شکارچیان برای خروج از منطقه کوهسرخ تردد روان در تمام محور‌های مواصلاتی کشور | محور‌های شمالی بدون محدودیت (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) زلزله ۴.۲ ریشتری، «روداب» خراسان‌رضوی را لرزاند (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳ طبیعت‌گردان گرفتار در قوچان امدادرسانی شدند (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) جان باختن ۶ نفر براثر انفجار کپسول گاز در ترمینال شرق تهران (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) وضعیت مطلوب واکسیناسیون دام در خراسان‌رضوی طی سال گذشته تنهایی خطر مرگ را دو برابر افزایش می‌دهد
سرخط خبرها

بار آموزش آنلاین روی دوش مادران

  • کد خبر: ۷۸۹۴۴
  • ۰۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۸
بار آموزش آنلاین روی دوش مادران
برای بسیاری از والدین و کسانی که وظیفه مراقبت از کودکان را به عهده دارند، دست‌وپنجه نرم کردن با چالش‌های آموزش ازراه‌دور و آنلاین در کنار رسیدگی به وظایفی که از پیش بر عهده داشته‌اند، کار بسیار سختی بوده است.

گروه جامعه | شهرآرانیوز؛ برای بسیاری از والدین و کسانی که وظیفه مراقبت از کودکان را به عهده دارند، دست‌وپنجه نرم کردن با چالش‌های آموزش ازراه‌دور و آنلاین در کنار رسیدگی به وظایفی که از پیش بر عهده داشته‌اند، کار بسیار سختی بوده است. میشل رایت که در یک شرکت مدیر منابع انسانی است، ۳ فرزند به نام‌های نینا چهارده‌ساله، ایان ده‌ساله و آرون هفت‌ساله دارد. او خود نیز در کنار شغلش، در حال تحصیل در رشته پرستاری است. او در دوره همه‌گیری کووید ۱۹ و پس از تعطیلی مدارس، به کار در خانه و تحصیل ازراه‌دور و رسیدگی به آموزش فرزندانش مشغول بوده است. او می‌گوید رفت‌وآمد بین این ۳ نقش (مادر، کارمند و دانشجو) برای او کار ساده‌ای نبوده است. میشل از اینکه چقدر احساس آشفتگی، گیجی، اضطراب و استیصال می‌کند و اینکه هر روز انگار زمان بیشتری برای کار‌ها کم می‌آورد می‌گوید.

طبق نتایج پژوهشی که در سال ۲۰۲۰ از سوی تارنمای ParentsTogether Action انجام شد، در جریان آموزش آنلاین فرزندان در دوره‌ی همه‌گیری کووید ۱۹، مادران بار سنگین‌تری در مقایسه با پدران بر دوش داشته‌اند.
در این پژوهش معلوم شد رسیدگی به امور فرزندان (رفت‌وآمد دائم بین انجام تکالیف و برنامه‌های آموزش ازراه‌دور و تماس‌های تصویری آنلاین، متمرکز نگهداشتن آن‌ها، برقراری ارتباط بین معلم و کودک، و کمک به بچه‌ها در انجام تکالیف) برای مادران به‌شدت چالش‌برانگیز بوده است، به‌ویژه برای مادرانی که خود نیز شاغل هستند.

بتنی رابرتسن، یکی از بنیان‌گذاران و مدیران ParentsTogether، می‌گوید: هر کسی که در خانه فرزندی دارد این روز‌ها دارد کاری قهرمانانه و ناممکن انجام می‌دهد. اما شواهد نشان می‌دهند که مادران به طور متفاوتی دارند زیر فشار این بار اضافه‌ای که این روز‌ها روی دوششان قرار گرفته است، یعنی اداره و مدیریت آموزش آنلاین و ازرا‌دور فرزندانشان در خانه، له می‌شوند. والدین به‌ویژه مادران به ما می‌گویند نمی‌توان از یک نفر انتظار داشت هم یک کارمند تمام‌وقت باشد هم همه مسئولیت‌های مراقبت و آموزش فرزندان را یک‌تنه به عهده داشته باشد، مسئولیت‌هایی که پیش از این به دست چندین شخص انجام می‌شد. آن‌ها در این شرایط دست‌کم نیاز به دریافت کمک مالی، مرخصی باحقوق و شرایط کاری منعطف‌تر دارند.

این پژوهش هم‌چنین نشان داد مادران کم‌درآمد (به طور کلی، همه والدین کم‌درآمد) در این دوره با چالش‌های دیگری نیز روبه‌رو هستند. مادران کم‌درآمد، در مقایسه با مادرانی که درآمد سالانه بالایی دارند، بیشتر با مشکل در دست نداشتن ابزار و وسایل لازم برای آموزش فرزندانشان روبه‌رو هستند. آن‌ها مجبورند ۲ برابر سایر مادران با نگرانی عقب افتادن فرزندانشان از تحصیل دست‌وپنجه نرم کنند و نگران سلامت روانی فرزندانشان باشند.

به همین دلیل، در آستانه روز جهانی مادر در سال ۲۰۲۰، ParentsTogether فهرستی از نیاز‌های این مادران تهیه کرد و از کارفرمایان، همسران و حتی دولت‌ها خواست به این طریق از باری که به‌ناگاه بر دوش این مادران گذاشته شده است، کمی بکاهند. این فهرست از این قرار است:
کارفرماین انعطاف بیشتری در محیط کار برای کارکنان زنی فراهم کنند که در دوره همه‌گیری مسئولیت‌های بیشتری بر دوش آن‌ها قرار گرفته است.

پدرانی که تاکنون در انجام وظایف مربوط به آموزش ازراه‌دور با همسرانشان همکاری نمی‌کردند، بخشی از مسئولیت‌ها را به عهده بگیرند و دوشادوش همسرانشان برای مراقبت از فرزندان و پیشرفت آن‌ها تلاش کنند.
مؤسسه‌ها و صندوق‌های بشردوستانه کمک‌هزینه‌هایی برای دانش‌آموزان کم‌برخورداری تعریف کنند که به سبب شرایط پدیدآمده در این دوره، بیش از پیش در خطر عقب ماندن تحصیلی از دیگران هستند.

در نهایت، دولت‌ها کمک‌های مالی بیشتری برای والدین دارای فرزند فراهم کنند، والدینی که بسیاری از آن‌ها در این دوره به سبب افزایش مسئولیت‌های خانه و فرزندان، ممکن است ممر درآمد خود را از دست داده باشند. دولت‌ها باید چنین خانواده‌هایی را شناسایی و با پرداخت کمک‌هزینه‌های اضطراری و ادامه‌دار به آن‌ها و افزایش پرداخت‌های مرخصی باحقوق و طرح‌های بیمه بیکاری به آن‌ها کمک کنند.

 

منابع:
https://parentstogetheraction.org/۲۰۲۰/۰۵/۰۶/parentstogether-survey-indicates-moms-are-carrying-the-load-of-distance-learning-during-pandemic/
https://www.understood.org/articles/en/distance-learning-work-from-home-nursing-school-a-mom-of-۳-juggles-it-all

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->