وقتی «برمودا» رازهای کامران نجف‌زاده را هم افشا می‌کند! تمساح خونی و سال گربه زیر سایه «مست عشق» «لوران کانته» کارگردان فیلم کلاس درگذشت فیلم‌های سینمایی امروز تلویزیون (جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) برگزاری کنگره شعر توس تا نیشابور + جزئیات نگاهی به مضمون بهار در شعر معاصر «پدر قهوه» سریال جدید مهران مدیری در راه شبکه نمایش خانگی چندخطی درباره‌ی کتاب «فلسفه‌ی پیاده‌روی» نوشته‌ی فردریک گرو | بجنبید، منتظرمان هستند! بازگشت بهروز افخمی با «هفت» به تلویزیون + زمان پخش تئاتر کمدی «هشتگ، بچه‌شهرستانی‌ام» روی صحنه می‌رود + پوستر و زمان اجرا انعکاسی از مظلومیت غزه در «خاورمیانه» | گفتگو با احمدرضا عبیدی (ججو) به مناسبت انتشار موزیک ویدئو جدیدش فردوسی و «شاهنامه» در نگاه محمدعلی اسلامی ندوشن «صحبت یار» در نگارخانه فردوسی + عکس اضافه شدن شخصیت «غرغر خان» به باغ شادونه نقد کامل فیلم تلماسه ۲ (Dune 2) | زیبایی و وحشت «پهلوان هرگز نمی‌میرد» و «پهلوان واقعی» در تلویزیون + زمان پخش پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین ۱۴۰۳ |«هویزه» مشهد در جمع پرفروش‌ها ماجرای شکایت صداوسیما از مهران مدیری به کجا رسید؟
سرخط خبرها

راه‌یابی ۷ اثر به جشنواره تئاتر استانی

  • کد خبر: ۷۸۹۶
  • ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۰۶:۳۹
راه‌یابی ۷ اثر به جشنواره تئاتر استانی
نتایج بازبینی بیست‌و نهمین جشنواره تئاتر خراسان رضوی اعلام شد
افخمی| بیست‌ونهمین دوره جشنواره تئاتر خراسان رضوی قرار است در روز‌های پایانی آبان امسال برگزار شود؛ جشنواره‌ای که برگزیده‌اش به سی‌وهشتمین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر معرفی خواهد شد. جشنواره تئاتر استان از اهمیت ویژه‌ای میان هنرمندان تئاتر به‌ویژه قشر جوان برخوردار است؛ اهمیتی که این جشنواره را بدون حاشیه نمی‌گذارد؛ همان حواشی‌ای که ناشی از پذیرش ۲۲ اثر به‌صورت مشروط و راهیابی تنها ۷ اثر به‌صورت قطعی به این دوره از جشنواره بود. امسال نیز بعد از اعلام اسامی راه‌یافته به این دوره از جشنواره توسط هیئت بازبینی، موجی از انتقاد به راه افتاد؛ براساس اعلام دبیرخانه جشنواره تئاتر استانی خراسان رضوی، از میان هفت نمایشی که به‌صورت قطعی در بیست‌ونهمین دوره این جشنواره روی صحنه خواهند رفت، پنج اثر «آدیداس» به‌کارگردانی پویا غازی، «حادثه در نوسا» به‌کارگردانی دانوش یزدان‌پناه، «ژنتیک» به‌کارگردانی مهسا غفوریان، «نسخه پشتیبان» به کارگردانی علی ایزدپناه و کار گروهی «مکبث»، نمایندگان مشهد هستند. نمایش‌های «دور سه فرمون با ماری» به کارگردانی رضا بیقشی از سبزوار و «منیژه۱۴۰۰ و چند» به کارگردانی رضا حسن‌زاده از خواف، دو اثر دیگری هستند که تا این لحظه حضورشان در جشنواره امسال قطعی شده است.

آثاری که حضورشان مشروط است
۲۲ اثری که راهیابی‌شان به جشنواره امسال مشروط اعلام شده است، برای حضور در این رویداد باید همراه با مجوزِ شورای نظارت و ارزیابی شهرستانشان، فیلم آثار خود را نیز تا پانزدهم آبان به دبیرخانه جشنواره تحویل دهند.
بر این اساس «استکهلم» به کارگردانی مسعود زرگران، «باغ آلوچه» به کارگردانی الهام لطفی، «بی‌مهرگان» به کارگردانی هلیا جنگی، «پادزخم» به کارگردانی محمدرضا صبوری، «پارانوما» به کارگردانی مهرداد الهی، «جنگ سوم» به کارگردانی داوود شال‌فروشان، «زن سرخ‌پوش» به کارگردانی مجید بخششیان، «سونامی» به کارگردانی احسان روحی، «شهرزاد۱۰۰۱» به کارگردانی حامد معمارطهرانی، «کارنامه بندار بیدخش» به کارگردانی امیرحسین عبادی، «لوسیفر» به کارگردانی سجاد کامل، «موجود سوم» به کارگردانی احسان نگهبان و احسان دبیر، «ناحملط» به کارگردانی مسعود صفری و «ویالون مرگ» به کارگردانی مهدی شمس، ۱۴ اثر مشهدی هستند که به‌صورت مشروط برای حضور در جشنواره امسال پذیرفته شده‌اند. همچنین آثار «خداحافظی نکردی با نجمه سورچی» به کارگردانی محمد رضایی، «در اتاق باد می‌وزد» به کارگردانی جعفر پوینده، «کشیده» به کارگردانی هادی سکاکی و «خانه‌ای با پلاک چند» به کارگردانی محسن مسعودی‌فر و احسان اتابکی از نیشابور، نمایش «آوات» به کارگردانی رسول محمدنیا از تربت‌جام، «برچسب» به کارگردانی احسان عاقل از کاشمر، «پرونده عجیب مرگ آقایان ف، عین، عین، الف» به کارگردانی رضا مهدوی و «رادیکال۱۰» به کارگردانی ابوالفضل توسلی از تربت‌حیدریه، از آثار نمایشی هستند که برای حضور در جشنواره باید دوباره بازبینی شوند.

فرصتی برای رقابت برابر
محمد مداح‌حسینی که درکنار علی حاتمی‌نژاد و حجت طباطبایی بازبینی ۹۰ اثر راه‌یافته به دبیرخانه بیست‌ونهمین دوره جشنواره تئاتر استان را برعهده داشته است، درباره دلایل زیاد بودن تعداد آثار مشروط توضیح می‌دهد: «ما حدود ۹۰ اثر را در مشهد و سایر شهرستان‌های استان بازبینی کردیم. از این میان تعداد کار‌هایی که از همه نظر به تکامل رسیده بود، یعنی هر آنچه در ذهن کارگردان و عواملش بود، به ظهور رسیده بود. هفت اثر بود که ما نام آن‌ها را برای حضور قطعی در جشنواره اعلام کردیم، اما ازسوی دیگر ما با تعداد زیادی نمایش به‌ویژه در شهرستان‌ها به‌دلیل نبود امکانات لازم برای روی صحنه بردن نمایش روبه رو شدیم که در زمینه اجرا و متن، اسیر شکلی از شتاب‌زدگی بودند و هنوز به تکامل نهایی نرسیده بودند.»
به‌گفته مداح‌حسینی، باتوجه‌به این مسائل، هیئت بازبینی تصمیم گرفت فرصت بیشتری به گروه‌های نمایشی بدهد تا آنچه در ذهن دارند، در متن و اجرا تکمیل کنند و در رقابتی برابر حضور یابند. براساس گفته‌های این عضو هیئت بازبینی، از این ۲۲ اثر ۱۳ اثر برای حضور در جشنواره معرفی می‌شوند تا درنهایت ۲۰ نمایش در جشنواره تئاتر امسال با یکدیگر به رقابت بپردازند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->