شش مرزبان ایرانی آزاد شدند (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) یک سوم ارزآوری کشور توسط مناطق آزاد و ویژه انجام می‌شود  مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور هستند تحریم‌‌های جدید آمریکا، انگلیس و کانادا علیه ایران سردار رادان: حجاب و عفاف موضوع امنیتی و انتظامی نیست استقرار ۱۲۰۰ شعبه اخذ رای در دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه مشهد  نشست کمیته اقتصادی مشترک ولایت هرات و استان خراسان رضوی برگزار می‌شود وزیر کشور در مشهد: طی دو سال گذشته، ۳۰۸ کارخانه در خراسان رضوی احیا شده است کابینه جنگ اسرائیل برای حمله احتمالی به رفح نشست برگزار کرد وزیر خارجه چین: صلح در منطقه با تحقق عدالت برای فلسطینی‌ها محقق می‌شود احمد وحیدی، وزیر کشور وارد مشهد شد (۶ اردیبهشت) اجرای نمایش «تمام نا تمام» در منطقه پدافند هوایی شمال شرق امام رضا (ع) عملیات «وعده صادق» و آینده نظم منطقه‌ای صباح زنگنه: اسرائیل به‌دنبال تنش در منطقه است| نیاز به فهم بهتر روابط بین‌الملل داریم صهیونیست‌ها برای سومین روز متوالی به مسجدالاقصی یورش بردند یک خبرنگار دیگر فلسطینی در بمباران خانه‌اش در غزه به شهادت رسید همسر شهید سید مصطفی خمینی درگذشت (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) افکار عمومی جهان مصمم به متوقف‌کردن جنایات جنگی در نوار ‎غزه و کرانه باختری است تأکید فرمانده ارتش بر ضرورت تداوم هوشیاری و آمادگی مرکز فرماندهی و واپایش عملیات ارتش برای اقدام نماینده ویژه پاکستان درامور افغانستان: ایران و چین شرکای معتمد ما هستند
سرخط خبرها

آیا جو بایدن واقعا دچار زوال عقل و جسم است؟

  • کد خبر: ۷۹۰۶۰
  • ۰۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۸
آیا جو بایدن واقعا دچار زوال عقل و جسم است؟
حمایت‌های رسانه‌ای شاید توانست جو بایدن را به مقام ریاست جمهوری ایالات متحده برساند، اما نتوانست چرتش را بپراند و لااقل در یک دیدار رسمی با نخست وزیر رژیم صهیونیستی بین آن همه خبرنگار، عکاس و فیلم بردار جلوی خودش را بگیرد.

گروه سیاست | شهرآرانیوز؛ حمایت‌های رسانه‌ای شاید توانست جو بایدن را به مقام ریاست جمهوری ایالات متحده برساند، اما نتوانست چرتش را بپراند و لااقل در یک دیدار رسمی با نخست وزیر رژیم صهیونیستی بین آن همه خبرنگار، عکاس و فیلم بردار جلوی خودش را بگیرد، هرچند سعی کرد نشان دهد خواب نیست و خیلی هم حواسش جمع حرف‌های بنت است.


گاف‌ها و ضعف حافظه جو بایدن در ماه‌های گذشته بار‌ها با توجه رسانه‌ها مواجه شد و منتقدانش را واداشت در سلامت روان و قابلیت‌های ذهنی او تردید کنند. ترامپ دست کم در این فقره راست می‌گفت که بایدن دچار زوال عقلی و جسمی است و با ضرب و زور پزشکان و قرص و دوا سرپا ایستاده و دستور می‌دهد. آخر سر هم تصمیم گرفت یکی از چُرتی‌ترین دستور‌های عمرش را صادر کند. دستور خروج نیرو‌های آمریکایی از افغانستان آن هم بعد از ۲۰ سال را لابد توی خواب و بیداری صادر کرده است و بعد هم انداخته گردن دولت قبل. در پاسخ به سؤال خبرنگار‌ها یک جایی کم می‌آورد و کاسه سرش را می‌گیرد توی دست هایش. این رفتار و این واکنش البته در شأن یک رئیس جمهور نیست، اما خب چه کار دیگری از دستش برمی آمد جز اینکه یک جوری مسئله را رفع و رجوع کند.

 

دستوری که نشان داد آن‌ها برخلاف آن شعار‌های سابق که برای دولت سازی و دموکراسی به افغانستان لشکرکشی کرده اند سرابی بیش نیست و حالا افغانستان دوباره به ۲۰ سال قبل برگشته و آب از آب هم تکان نخورده است، البته پیرمرد از این دست اشتباه‌های لپی کم ندارد. مثلا او در یک سخنرانی گفت که در سال ۲۰۰۹، رئیس جمهور ترامپ به وی دستور داده بود که به بحران صنعتی رسیدگی کند، البته جو بایدن بلافاصله حرف خود را تصحیح کرد و گفت: «ببخشید، یک اشتباه لپی فرویدی بود. منظورم رئیس جمهور اوباما بود، زمانی که معاونش بودم.»

 

قبل از این هم رئیس جمهور آمریکا در نشست گروه هفت، نام کشور سوریه را به اشتباه لیبی بیان کرده بود. بایدن حتی در کنفرانس خبری گروه هفت از احتمال همکاری با روسیه برای ارائه «کمک‌های اساسی» به «لیبی» که مردم آن در سختی هستند، حرف زد؛ در حالی که منظورش کشور سوریه بود. بایدن روز ۲۲ تیر هم در یک سخنرانی در فیلادلفیا به اشتباه تعداد افراد مشارکت کننده در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را ۱۵۰ نفر ذکر کرده بود.

 

او گفت: «بیش از ۱۵۰ آمریکایی از هر سنی، از هر نژادی و با هر پس زمینه‌ای حق رأی خود را بجا آوردند.»، اما در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که سال گذشته برگزار شد، حدود ۱۵۸ میلیون نفر شرکت کردند و بایدن با حدود ۸۱ میلیون رأی پیروز انتخابات شد. در این مدت از بایدن بیشتر از ده گاف و اشتباه فاحش در سخنرانی هایش به ثبت رسیده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->