کنسول دستی بامزه و خلاقانه Playdate در سال گذشته ۱۵هزار بازی فروخته است شیائومی تلویزیون‌های جدید سری ردمی A را معرفی کرد + مشخصات و قیمت «بوستون داینامیکس» نسل جدید ربات انسان‌نمای «اطلس» را معرفی کرد + ویدئو اندروید ۱۵ برای افزایش امنیت گوشی، اپلیکیشن‌های مشکوک را قرنطینه می‌کند شیائومی ۱۵ با چه پردازنده‌ای عرضه می‌شود؟ ویژگی‌های جدید گوگل مپس برای حمایت از محیط‌زیست عادت شستن دهان بعد از مسواک‌زدن را کنار بگذارید «اطلس»، مشهورترین و چابک‌ترین ربات شرکت «بوستون داینامیکس»، بازنشسته شد + ویدئو Menteebot، ربات انسان‌نمایی با هوش مصنوعی که می‌توانید با زبان طبیعی هدایتش کنید + ویدئو قابلیت همگام‌سازی گروهی تب‌ها به نسخه‌ موبایل گوگل‌کروم اضافه می‌شود واکنش عیسی زارع‌پور به معامله همراه‌اول و دیجی‌کالا کدام بانک‌های ایرانی پرداخت با موبایل یا NFC را فعال کرده‌اند؟ آموزش‌های کاربردی که‌  می‌توانیم با  آن اینترنت را  برای فرزندانمان امن کنیم معرفی بازی «بابالنگ‌دراز» Daddy Long Legs (اندروید و IOS) + دانلود سامسونگ از حافظ رم جدید خود رونمایی کرد | LPDDR5X، راهی برای ورود هوش مصنوعی به گوشی‌های همراه پاول دورف: کاربران تلگرام به‌زودی میلیاردی می‌شوند ژاپن هم از اپل شکایت می‌کند؟ مدل‌های لوکس iPhone 15 Pro معرفی شدند | مافیای اپل جزئیات جدید از تنظیمات اجرای بازی‌ها در پلی استیشن ۵ پرو جزئیات جدید از حمله هکری به سازمان‌های اسرائیلی | مرکز پژوهش‌های هسته‌ای «دیمونا» هدف قرار گرفته است موتورولا از دو گوشی جدید رونمایی کرد
سرخط خبرها

ادارا، دختری نابغه بالاتر از انیشتین

  • کد خبر: ۸۰۵۰۶
  • ۲۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۰
ادارا، دختری نابغه بالاتر از انیشتین
 ادارا دختربچه ده‌ساله‌ای است که با ضریب هوشی ۱۶۲ جزو نوابغ شناخته شده، از اینشتین و هاوکینگ پیشی گرفته و بر جایگاه بزرگانی، چون آن‌ها تکیه زده است.

به گزارش شهرآرانیوز - احتمالا آلبرت اینشتین را بشناسید و با شنیدن اسمش مو‌های پریشان و سیخ سیخی و شلخته برایتان تداعی شود. همان کسی که وقتی دبیرستانی بودید او را با فرمول معروف و مهم E=mc۲ شناختید. بعد از اینشتین که نابغه فیزیک شناخته شد، استیون هاوکینگ مشهور بود. استیون هاوکینگ و اینشتین هردو دارای بهره هوشی ۱۶۰ بودند درحالی که یک انسان عادی و نرمال تقریبا نمره بهره هوشی‌اش ۱۰۰ می‌شود. افرادی که در تست‌های هوش، نمره بالاتر از ۱۴۰ می‌گیرند نابغه خوانده می‌شوند و آلبرت و استیون؛ دو نابغه مطرح و شناخته شده در جهان هستند که هرگاه بخواهند تیزهوشی کسی را مثال بزنند او را با آلبرت اینشتین و استیون هاوکینگ مقایسه می‌کنند.


 ادارا دختربچه ده‌ساله‌ای است که با ضریب هوشی ۱۶۲ جزو نوابغ شناخته شده، از اینشتین و هاوکینگ پیشی گرفته و بر جایگاه بزرگانی، چون آن‌ها تکیه زده است. او در سه‌سالگی خواندن را آموخت، شروع به حل کردن یک پازل ۱۰۰ تکه کرد و هم اکنون به صورت هم‌زمان در حال گذراندن دو رشته مهندسی در مکزیک است. یکی مهندسی سیستم‌ها و دیگری مهندسی صنایع با تمرکز بر ریاضیات.

 

هر چند زندگی تاکنون بر او آسان نگرفته است. «ادارا» در سه‌سالگی مبتلا به سندرم یا نشانگان آسپرگر تشخیص داده شد که در طیف اوتیسم قرار داشته و تعاملات اجتماعی را برای او با مشکل روبه‌رو می‌کند و در نتیجه او در مدرسه با مشکل مواجه شد. نشانگان آسپرگر یا سندرم آسپرگر یک نوع اختلال رشدی عصبی است که با مشکلات در خور توجهی در ارتباط بین فردی و ارتباط غیرکلامی، مشخص می‌شود و معمولاً به همراه علایق و رفتار‌های وسواسی و تکراری است. اختلالی که باعث می‌شود تا هر فرد مبتلایی از زندگی روزمره و عادی، دور و افت محسوسی را در عملکرد زندگی موجب می‌شود. «ادارا پرز سانچز» به سبب ابتلایش به این اختلال در مدرسه با آزار و اذیت هم‌کلاسی‌هایش مواجه شد. او که دیگر افسرده شده بود تمایلی برای به مدرسه رفتن نشان نمی‌داد. مادرش می‌گوید او در خانه علاقه داشت با جدول تناوبی خودش را سرگرم کند و اینجا نقطه عطف زندگی او بود؛ زیرا خانواده‌اش تصمیم گرفتند که او را جدی بگیرند.


به دنبال آن، این کودک نابغه توانست در محیطی متناسب با نیاز‌های منحصر به فرد خود بیاموزد و به او این امکان را داد که در سن پنج‌سالگی از دبستان دانش‌آموخته شود، مقطع راهنمایی را در شش‌سالگی و دبیرستان را در هشت‌سالگی به اتمام برساند. او گفته است که به فضانورد شدن علاقه دارد و رؤیای رفتن به دانشگاه آریزونا را در سر می‌پروراند. ادارا افزون بر تحصیل، در فضای مجازی فعالیت دارد و کودکان اتیستیک یا همان کودکان درخودمانده را تشویق می‌کند تا برای رسیدن به رؤیاهایشان تلاش کنند. او حتی کتابی در این باره نوشته است. او می‌گوید: تسلیم نشوید و اگر از جایی که هستید خوشتان نمی‌آید، برنامه‌ریزی کنید که کجا می‌خواهید باشید.

 

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->