گسترش شبکه ارتباطی همراه اول برای رفاه زائران حرم رضوی اهدای عضو بیمار مرگ مغزی در مشهد به چهار بیمار زندگی دوباره بخشید (۲۹ اسفند ۱۴۰۲) یک کشته و ۶ مصدوم بر اثر واژگونی خودرو در جاده نیشابور - مشهد (۲۹ اسفند ۱۴۰۲) ۱۷۷ کشته و ۶۲۰۰ مجروح در تصادفات ۵ روز اول طرح نوروزی پلیس در جاده‌ها (۲۹ اسفند ۱۴۰۲) ۳۰۰ نیروی هلال احمر پوشش مراسم سال تحویل در حرم رضوی را بر عهده دارند آغاز سال نو در خراسان رضوی همراه با بارش باران فرماندار مهران: ۱۵ هزار زائر از مرز خارج شده‌اند | کندی حرکت مربوط به تعداد کم گیت‌های عراقی است آخرین آمار غربالگری افراد دارای علائم بیماری در مرز‌ها از مرز ۲۴۰۰ نفر گذشت (اسفند ۱۴۰۲) مهر تردد دانشجویی به چه افرادی تعلق می‌گیرد؟ اسکان موقت نوروزی فرهنگیان در ۴۲۴ مرکز آموزشی رفاهی مدیریت غیرعلمی زباله‌ها خسارت ۸۷ هزار میلیارد تومانی به محیط‌زیست وارد کرد توماج صالحی از اتهام نشر اکاذیب تبرئه شد نجات نوزادی بی پناه در یک شب زمستانی در پارک مشهد + فیلم بخشی از معوقات فرهنگیان تا انتهای سال و بخشی دیگر تا ۶ فروردین ۱۴۰۳ واریز می‌شود شیر باغ وحش وکیل‌آباد مشهد احتمالا سرطان دارد اعتراض۲۷۲ هزار معلم به رتبه‌بندی پذیرفته شد | معلمان هر ۳ سال یک‌بار ارزیابی می‌شوند مشهد و کربلا رکورد دار پروازهای نوروزی ضرورت محدودیت ورزش‌های هوازی از امروز تا فردا در مشهد مقدس (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) معدوم‌سازی ۵۰۰ تُن غذای فاسد در طرح سلامت نوروزی ۳ شرکت هواپیمایی به دلیل گران‌فروشی از فروش بلیت منع شدند + اسامی
سرخط خبرها

آخرین آمار کرونا تا شنبه ۳ مهر ۱۴۰۰

  • کد خبر: ۸۱۸۰۹
  • ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۳
آخرین آمار کرونا تا شنبه ۳ مهر ۱۴۰۰
در حال حاضر (شنبه سوم مهرماه ۱۴۰۰) آمریکا با بیش از ۴۳ میلیون مبتلا، از نظر تعداد مبتلایان به این ویروس در رده اول قرار دارد و کشور‌های هند، برزیل و انگلیس در رده‌های دوم تا چهارم هستند.

به گزارش شهرآرانیوز، شمار مبتلایان به بیماری «کووید-۱۹» در جهان تاکنون به ۲۳۱ میلیون و ۹۱۵ هزار و ۳۲۱ نفر رسیده و مرگ چهار میلیون و ۷۵۱ هزار و ۵۸۵ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده است و ۲۰۸ میلیون و ۵۲۶ هزار و ۱۰۲ نفر از مبتلایان نیز بهبود یافته‌اند.

روند افزایش آمار ابتلا به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۲۱ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.

بر اساس آمارهای جهانی، آمریکا با بیش از ۴۳.۶ میلیون مبتلا و بیش از  ۷۰۵ هزار قربانی همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار دارد.

هند نیز با آمار بیش از ۳۳.۶ میلیون مبتلا پس از آمریکا در رتبه دوم جهانی به لحاظ میزان ابتلا قرار دارد و آمار مبتلایان به کووید-۱۹ در برزیل هم از ۲۱.۳ میلیون نفر فراتر رفته و در حال حاضر سومین کشور جهان به لحاظ بالاترین شمار مبتلایان است. همچنین پس از ایالات متحده، کشورهای برزیل با بیش از۵۹۳ هزار و هند با بیش از ۴۴۶هزار جانباخته، بالاترین آمار قربانیان کووید -۱۹ را در این فهرست جهانی گزارش داده‌اند.

بر اساس این فهرست، روسیه نیز با گذشتن از آمار ۲۰۲ هزار جانباخته تاکنون بیشترین تلفات کرونا را در بین کشورهای اروپایی داشته است.

بنابر جدول به روز شده در پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، شمار مبتلایان و قربانیان این بیماری در ۱۰ کشوری که طبق گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را تاکنون داشته‌اند تا صبح امروز (شنبه) به ترتیب به شرح زیر است:

# نام کشور مجموع مبتلایان مجموع قربانیان
۱ ایالات متحده ۴۳,۶۶۹,۶۹۶ ۷۰۵,۲۹۳
۲ هند ۳۳,۶۲۴,۴۱۹ ۴۴۶,۶۹۰
۳ برزیل ۲۱,۳۲۷,۶۱۶ ۵۹۳,۶۹۸
۴ انگلیس ۷,۶۰۱,۴۸۷ ۱۳۵,۹۸۳
۵ روسیه ۷,۳۷۶,۳۷۴ ۲۰۲,۲۷۳
۶ ترکیه ۶,۹۸۷,۴۹۴ ۶۲,۷۴۵
۷ فرانسه ۶,۹۸۳,۶۰۱ ۱۱۶,۴۲۰
۸ ایران ۵,۵۰۸,۸۸۵ ۱۱۸,۷۹۲
۹ آرژانتین ۵,۲۴۸,۸۴۷ ۱۱۴,۸۲۸
۱۰ کلمبیا ۴,۹۴۸,۵۱۳ ۱۲۶,۰۶۸

براساس آمار فوق در حال حاضر در ۱۵ کشور، شمار مبتلایان از رقم سه میلیون نفر عبور کرده‌ است و پس از ایالات متحده، هند و برزیل - که همچنان سه کشور رکورددار شمار مبتلایان در دنیا هستند - کشورهای انگلیس، روسیه، ترکیه، فرانسه، ایران، آرژانتین، کلمبیا، اسپانیا، ایتالیا، اندونزی، آلمان و مکزیک نیز بیش از سه میلیون مبتلا را ثبت کرده‌اند.

منبع: ایسنا


اینجا بخوانید: آخرین آمار کرونا تا ۳ مهر؛ فوت ۲۸۰ بیمار کرونایی دیگر در ۲۴ ساعت گذشته

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->