آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳ طبیعت‌گردان گرفتار در قوچان امدادرسانی شدند (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) جان باختن ۶ نفر براثر انفجار کپسول گاز در ترمینال شرق تهران (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) وضعیت مطلوب واکسیناسیون دام در خراسان‌رضوی طی سال گذشته تنهایی خطر مرگ را دو برابر افزایش می‌دهد دستگیری متهمان سایبری کنکور که ۱۰۰ هزار «تتر» از داوطلبان دریافت کرده بودند ویدئو | اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (٣٠ فروردین ١۴٠٣) | بارش باران در اوایل هفته آتی دو کارمند شرکت حفاظتی قتل مرد معتاد در مشهد را انکار کردند + عکس همه چیز درباره «چای»، اصیل‌ترین نوشیدنی ایرانی اعتبارات قطره‌چکانی، زخم‌های بخش درمانی مشهد را التیام نمی‌دهد | بودجه پروژه‌های بیمارستانی امسال فقط ۲۴۰ میلیارد تومان
سرخط خبرها

تأثیر حجامت در پیشگیری از ابتلا به کرونا

  • کد خبر: ۸۱۵۶۲
  • ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۸
تأثیر حجامت در پیشگیری از ابتلا به کرونا
رئیس دانشکده طب سنتی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص تزریق واکسن کرونا و باور‌هایی که برخی از افراد درباره واکسن نزدن دارند، توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، مهدی یوسفی در خصوص تزریق واکسن کرونا و باور‌هایی که برخی از افراد درباره واکسن نزدن دارند، اظهار کرد: بخشی از جامعه ما بنا به دلایل مختلفی موافق واکسیناسیون نیستند و همواره استدلالات متعددی را هم برای این موضوع دارند. مثلا برخی اعتقاد دارند تزریق واکسن ممکن است عوارض جانبی بیشتری داشته باشد که حتی از این بیماری نیز خطرناک‌تر باشد. البته که هیچکس در دنیا عوارض واکسن را انکار نمی‌کند، اما عوارض واکسن هم طیفی دارد و ممکن است از یک درد موضعی مربوط به ناحیه تزریق واکسن تا فوت را در بر گیرد. دقیقا هم مشخص نیست که چه کسانی مبتلا به این عوارض شوند.

وی ادامه داد: برخی نیز بر این باور هستند که حجامت را جایگزین تزریق واکسن کنند چرا که معتقدند حجامت سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند و به همین دلیل لزومی بر انجام تزریق واکسیناسیون نیست. من به عنوان متخصص طب سنتی ایرانی در مقابل این دیدگاه‌ها باید بگویم درست است که حجامت بخشی از قوای بدن را تنظیم می‌کند و گردش خون را در قسمت‌های مختلف بدن افزایش می‌دهد، اما به هیچ وجه حجامت نمی‌تواند جایگزین واکسیناسون باشد.

یوسفی اضافه کرد:، اما آنچه که مورد توجه سیستم سلامت کشور‌های مختلف قرار دارد، این است که آیا منافع تزریق واکسن بیش از عوارض آن است یا خیر. همچنین در کشور ما این سوال مطرح می‌شود که آیا در کشور‌های دیگر و ایران شواهدی مبنی بر اینکه سود حاصل از تزریق واکسن بیش از ضرر‌های آن است، وجود دارد یا خیر.

رئیس دانشکده طب سنتی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تقریبا اکثر محافل علمی دنیا این گزاره را تأیید می‌کنند که در همه‌گیری بیماری‌های خطرناکی مانند کووید ۱۹ که افراد زیادی را به کام مرگ کشانده، در آن دسته از کشور‌هایی که واکسیناسیون در آن انجام شده، میزان ابتلا و مرگ‌ومیر ناشی از این بیماری کاهش پیدا کرده است. از این رو اکثر کشور‌ها مجاب شده‌اند که در حال حاضر سود حاصل از تزریق واکسن بر معایب آن غلبه می‌کند.

وی اظهار کرد: ممکن است ما در گذشته واکسن‌های مختلفی، چون کزاز، دیفتری و... را تزریق کرده باشیم، اما هیچ یک از این واکسن‌ها نمی‌تواند مانع از ابتلا به کووید شود چرا که هر یک از واکسن‌ها به صورت اختصاصی بدن را در مقابل همان بیماری مقاوم می‌کند؛ این در حالی است که حتی اگر تزریق واکسن کرونا امسال صورت گیرد، هیچ تضمینی وجود ندارد که اگر در سال‌های آینده نوع جدیدی از کرونا ویروس شایع شود، بدن در مقابل آن بیماری مقاوم باشد؛ چه برسد به آنکه حجامت بتواند در مقابل اینگونه بیماری‌های ویروسی بدن را مقاوم کند.

رئیس دانشکده طب سنتی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بنابراین تأکید می‌کنم مردم بدون هیچ‌گونه نگرانی و دغدغه‌ای نسبت به تزریق واکسن کرونا که موضوعی ضروری و لازم است، اهتمام بیشتری داشته باشند و از انجام آن سر باز نزنند، زیرا این بیماری یک مرض بی‌رحم است و هر روز افراد مختلف با شرایط متفاوت را به کام مرگ می‌کشاند. اگر تعداد افراد بیشتری در جامع واکسیناسیون شوند، قطعا این موضوع می‌تواند از مرگ‌ومیرهای بیشتر جلوگیری کند.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->