فصل چهارم «زخم کاری» چگونه به پایان می‌رسد؟ + فیلم جعفر یاحقی: استاد باقرزاده نماد پیوند فرهنگ و ادب خراسان بود رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور: حمایت از مظلومان غزه و لبنان گامی در مسیر تحقق عدالت الهی است پژوهشگر و نویسنده مطرح کشور: اسناد تاریخی مایملک شخصی هیچ مسئولی نیستند حضور «دنیل کریگ» در فیلم ابرقهرمانی «گروهبان راک» پخش «من محمد حسن را دوست دارم» از شبکه مستند سیما (یکم آذر ۱۴۰۳) + فیلم گفتگو با دکتر رسول جعفریان درباره غفلت از قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات در ایران گزارشی از نمایشگاه خوش نویسی «انعکاس» در نگارخانه رضوان مشهد گفتگو با «علی عامل‌هاشمی»، نویسنده، کارگردان و بازیگر مشهدی، به بهانه اجرای تئاتر «دوجان» مروری بر تازه‌ترین اخبار و اتفاقات چهل‌وسومین جشنواره فیلم فجر، فیلم‌ها و چهره‌های برتر یک تن از پنج تن قائمه ادبیات خراسان | از چاپ تازه دیوان غلامرضا قدسی‌ رونمایی شد حضور «رابرت پتینسون» در فیلم جدید کریستوفر نولان فصل جدید «عصر خانواده» با اجرای «محیا اسناوندی» در شبکه دو + زمان پخش صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنجشنبه ۱ آذر ۱۴۰۳ فیلم‌های سینمایی آخر هفته تلویزیون (یکم و دوم آذر ۱۴۰۳) + زمان پخش حسام خلیل‌نژاد: دلیل حضورم در «بی‌پایان» اسم «شهید طهرانی‌مقدم» بود نوید محمدزاده «هیوشیما» را روی صحنه می‌برد
سرخط خبرها

توضیحات کیانوش غریب‌پور درباره پوستر پانزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان

  • کد خبر: ۸۱۸۳۷
  • ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۰
توضیحات کیانوش غریب‌پور درباره پوستر پانزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان
پوستر پانزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان منتشر شد. این پوستر را کیانوش غریب‌پور طراحی کرده است.

به گزارش شهرآرانیوز - پوستر پانزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان با طراحی کیانوش غریب‌پور رونمایی شد. غریب‌پور که طراحی هویت بصری و پوستر جشنواره در دوره‌های سیزدهم و چهاردهم را برعهده داشت، امسال نیز پوستر و هویت بصری جشنواره را طراحی کرده است.

‌غریب‌پور درباره طراحی برای چند دوره این جشنواره گفته است: در سه دوره‌ای که طراحی هویت بصری جشنواره را برعهده داشته‌ام، تلاشم این بود که در هر دوره ضمن حفظ شخصیت کاری خودم، فضای تصویری، رنگی و رویکرد متفاوتی را به کار ببرم. دوره سیزدهم یک فضای آیکونیک از ساز‌ها ساخته بودم، سال گذشته یک فضای تصویری رنگی از عناصری که نماد اجرا و پرفورمنس و ارائه را تداعی می‌کنند، بهره گرفتم و این بار تلاش کردم عناصر را ساده‌تر به نمایش بگذارم و ضمن حرکت در مسیر قبلی از تکرار و شباهت پوستر این دوره به دوره‌های قبل پرهیز کنم.

‌غریب‌پور درباره پوستر این دوره از جشنواره و نمادپردازی آن هم گفته است: برخلاف دوره‌های قبل که نشانی از ساز‌های ایرانی در پوستر دیده می‌شد این بار از یک تصویر عمومی‌تر و شبیه به ساز بادی استفاده کرده‌ام که اعلان و بیدارباش را القا می‌کند و از برگزاری جشنواره خبر می‌دهد. استفاده از نماد‌های بصری با معانی عمومی‌تر رویکرد جدیدی است برای اینکه به برگزاری جشنواره در شاخه‌های متعدد اشاره شود.


‌غریب‌پور همچنین درباره موتیف‌های بیرون‌زده از دهانه ساز توضیح داده است: این موتیف‌ها شبیه به نت، اما در عین حال گیاهی و در حال رشد هستند که به اختصاص جشنواره به نسل جوان اشاره دارد. برای فضاسازی اطراف این نماد هم سراغ نماد‌های آشنا در کار‌های گرافیکی خودم رفتم که بتواند ریتم و تکثیر فضای موسیقایی را در کل پوستر نمایش بدهد. همچنین ضمن در نظر داشتن تفاوت و تازگی پوستر نسبت به سال‌های گذشته، طیف رنگ‌هایی را مد نظر قرار دادم که احتمالا برای هنرمندان جوان و نسل جدید قابل پسند باشد. شاید نسل ما رنگ‌های دیگری بپسندد، اما میانگین سنی شرکت‌کنندگان در جشنواره موسیقی جوان سلیقه دیگری دارد که امیدوارم به آن نزدیک شده باشم.

‌غریب‌پور سال ۱۳۹۸ و در سیزدهمین دوره جشنواره، لوگوی تازه‌ای برای جشنواره موسیقی جوان طراحی کرده که شامل یک پرنده، فضای دیاپازون و چند عنصر تصویری دیگر مرتبط با موسیقی است.

 

منبع: مهر به نقل از روابط عمومی جشنواره موسیقی جوان

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->