صهیونیست‌ها برای سومین روز متوالی به مسجدالاقصی یورش بردند یک خبرنگار دیگر فلسطینی در بمباران خانه‌اش در غزه به شهادت رسید همسر شهید سید مصطفی خمینی درگذشت (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) افکار عمومی جهان مصمم به متوقف‌کردن جنایات جنگی در نوار ‎غزه و کرانه باختری است تأکید فرمانده ارتش بر ضرورت تداوم هوشیاری و آمادگی مرکز فرماندهی و واپایش عملیات ارتش برای اقدام نماینده ویژه پاکستان درامور افغانستان: ایران و چین شرکای معتمد ما هستند سردار فدوی: عملیات وعده صادق، صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است آمریکا قانونی کردن شهرک سازی‌های اسرائیل را در کرانه باختری خطرناک خواند رئیس‌جمهور: سفر به پاکستان و سریلانکا در مقطع فعلی پیام مهمی داشت سردرگمی و چالش جدید اسراییل مقابل حزب الله محاصره بن گویر در میان معترضان خشمگین صهیونیست + فیلم رئیسی: امروز همگان حقوق فلسطینیان را مطالبه می‌کنند چین، خواهان پایان فاجعه انسانی در غزه شد تظاهرات مجدد شهرک‌نشینان در برابر محل اقامت نتانیاهو ششمین دوره مجلس خبرگان اول خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند واکنش روسیه به کمک‌های جدید آمریکا به اوکراین هشدار مصر و تشکیلات خودگردان درباره یورش احتمالی به رفح حماس: ابعاد سیاسی و راهبردی نبرد طوفان الاقصی محقق شد حزب‌الله لبنان «رویسات العلم» را هدف قرار داد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

پیمان جبلی رئیس سازمان صداوسیما شد + بیوگرافی و سوابق

  • کد خبر: ۸۲۲۳۴
  • ۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۶
پیمان جبلی رئیس سازمان صداوسیما شد + بیوگرافی و سوابق
با حکم رهبر معظم انقلاب، پیمان جبلی رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران شد.

به گزارش شهرآرانیوز - سرانجام پس از هفته‌ها حدس و گمان «پیمان جبلی» با حکم رهبر معظم انقلاب اسلامی رئیس سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران شد.

سازمان صداوسیما از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی توسط افراد مختلفی در قالب سرپرست و نه رئیس یا در مقاطعی با حضور شورای پنج نفره یا سه‌نفره اداره می‌شد.

محمد هاشمی رفسنجانی را باید اولین رئیس سازمان صدا وسیما در سال ۱۳۶۸ دانست و پس از او علی لاریجانی (۱۳۷۲ تا ۱۳۸۳)،  عزت ا... ضرغامی (۱۳۸۳ تا ۱۳۹۳)، محمد سرافراز و عبدالعلی علی عسکری راهی ساختمان شیشه‌ای صداوسیما شدند. پیمان جبلی که حالا با رفتن علی عسکری، بر مسند ریاست سازمان صداوسیما نشسته است، پنج سال قبل با حکم خودِ او، معاون برون مرزی رسانه ملی شده بود. اما جبلی کیست و چه نگاهی به رسانه دارد؟

 

متن حکم رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم

جناب آقای دکتر پیمان جبلّی دام‌توفیقه

با پایان یافتن دوره‌ی مسئولیت پر تلاش جناب آقای دکتر علی‌عسکری که کوشش خستگی‌ناپذیر و دلسوزانه‌ی آن مدیر مؤمن و با اخلاص را به همراه داشت، جنابعالی را که از صلاحیت دینی و انقلابی، و تخصص و تجربه‌ی طولانی در مدیریت‌های سازمان صداوسیما، و آگاهی از ماهیت و عملکرد و وظائف رسانه‌ی ملی برخوردارید، برای یک دوره‌ی پنج‌ساله به ریاست آن سازمان منصوب میکنم.

رسانه‌ی ملی، دانشگاهی برای ارتقاء سطح آگاهی و معرفت عمومی، و آوردگاهی برای مقابله با امواج خصمانه‌ی تحریف و تفتین، و آسایشگاهی برای بهره‌مندی چشم و دل همگان از جلوه‌های زیبائی و هنر، و قرارگاهی برای پراکندن امید و نشاط در فضای عمومی کشور است.

هدایت فرهنگی، تقویت روحیه و احساس هویت ملی و انقلابی، ترویجِ سبک زندگی اسلامی- ایرانی، و افزایش همبستگی ملی، در شمار اولویت‌هائی است که باید با ارتقاء سرمایه‌ی انسانی و رشد کیفی برنامه‌ها و بهره‌گیری از ابتکار و با تلاش شبانه‌روزی به آن دست یابید ان‌شاءالله.

وظیفه‌ی خود میدانم که از تلاش خستگی‌ناپذیر جناب آقای دکتر عسکری در مدت مسئولیتشان که حقاً در خور تقدیر است، صمیمانه تشکر کنم و جنابعالی را به بهره‌مندی از طرحهای بلندمدت و ناتمام دوره‌ی ایشان توصیه نمایم. توفیقات جنابعالی را از خداوند متعال مسألت میکنم.

سیّدعلی خامنه‌ای

۷ مهر ۱۴۰۰

سوابق رئیس جدید سازمان صداوسیما

پیمان جبلی کیست؟

جبلی ۵۵ ساله، متولد تهران است و پس از اینکه از سال  ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۳ به عنوان سفیر ایران در کشور تونس فعالیت کرد، به صداوسیما آمد تا با حکم محمد سرافراز (رئیس وقت صداوسیما) که اتفاقا او هم از معاونت برون مرزی بر صندلی ضرغامی نشسته بود، به عنوان معاون خبر این رسانه معرفی شود. اغلب فعالیت‌های جبلی به انضمام حضور در معاونت‌های سیاسی و برون مرزی، در بخش‌های خبری صداوسیما خلاصه می‌شود.

او سال هاست عضو هیئت علمی دانشگاه صداوسیماست و پیش تر، دبیر اخبار خارجی بخش شامگاهی رادیو، دبیر اخبار خارجی و داخلی اخبار تلویزیون، سردبیر اخبار سراسری شبکه ۲ سیما، مدیرکل اخبار داخلی واحد مرکزی خبر، مدیرکل اخبار شبکه العالم و مدیر دفتر شبکه العالم در بیروت بوده است. معاونت رسانه‌ای دبیر شورای عالی امنیت ملی در زمان تصدی سعید جلیلی، از دیگر سمت‌هایی است که رئیس جدید صداوسیما سال‌ها قبل تجربه کرده است.

رئیس جدید صداوسیما به جایگاه تأثیرگذار رادیو و تلویزیون در کنار رسانه‌های جدید ایمان دارد. او در اظهارنظری در سال ۹۹ در یکی از برنامه‌های «رادیو گفتگو» تأکید کرده بود که «رادیو و تلویزیون با وجود گسترش فضای مجازی و اینترنت هیچ گاه جایگاه خود را از دست نخواهد داد. اگر به تاریخ ارتباطات نگاهی بیندازیم، شاهد رقابت‌های سختی بین رسانه‌های مختلف مانند سینما، رادیو، تلویزیون، روزنامه و امثال آن‌ها هستیم، اما تلویزیون همیشه در جایگاه برتر قرار داشته است.»

اولین اظهارنظر جبلی پس از انتصاب به ریاست

جبلی در اولین اظهارنظر پس از انتصاب به ریاست صداوسیما تأکید کرد که صداوسیما رسانه کسانی خواهد بود که صدایشان به جایی نمی‌رسد.

به گزارش روابط عمومی معاونت برون مرزی صداوسیما، او درباره جذب نخبگان جوان در حوزه‌های مختلف رسانه‌ای تأکید کرد: تمام ظرفیت‌های ملی باید مورد استفاده قرار گیرد، به ویژه ظرفیت‌های نخبگان جوان در برنامه تحولی دوره جدید صدا وسیما نقش محوری خواهند داشت.

وی با اشاره به اینکه صدا وسیما به عنوان بزرگ‌ترین کنشگر اجتماعی در جامعه ایران همواره مطرح بوده است؛ تصریح کرد: اقتضای این جایگاه بسیار مهم کنشگری اجتماعی این است که صداوسیما گفتمان ساز و هم افزا باشد.

رئیس جدید سازمان صدا وسیما درباره برنامه‌های آتی برای پوشش شبکه رادیو و تلویزیون در سراسر کشور نیز گفت: رسانه ملی امانت مردم و متعلق به آن‌ها و منادی و مجری بازگشت به مردم است.

جبلی با تأکید بر اینکه مردم صاحبان اصلی رسانه هستند، گفت: صدا وسیما باید مصداق واقعی رسانه مردمی باشد؛ صدای کسانی باشد که صدایشان به جایی نمی‌رسد. صدا وسیما باید منعکس کننده مطالبات، خواسته‌ها و دغدغه‌های توده مردم باشد و نباید منعکس کننده نظرات و منویات یک طبقه خاص، آن هم طبقه خاصی که جدای از مردم است، باشد.

جبلی درباره آرایش و پیوست رسانه‌ای صدا وسیما در کمک به اجرای مفاد بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی نیز بیان کرد: این دوره اولین دوره تغییر و تحول در سازمان پس از صدور بیانیه گام دوم است و شعار صدا وسیما در این دوره، گام برداشتن برای تحقق تمدن نوین اسلامی است.

پیام‌های تبریک

آیت ا... سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور در پیامی با تبریک انتصاب پیمان جبلی به سمت ریاست سازمان صدا‌و‌سیمای جمهوری اسلامی ایران، بیان کرد: امید است با ارائه برنامه‌ها و طرح‌های هوشمندانه، شاهد انجام فعالیت‌های تأثیرگذار و در طراز گام دوم انقلاب در این رسانه فراگیر و تمدن‌ساز باشیم. علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی، با انتشار پیامی خطاب به پیمان جبلی با تبریک حسن اعتماد مقام معظم رهبری به ایشان، انتخاب یکی از مدیران متخصص، متعهد و باتجربه کشور در حوزه رسانه را به عنوان رئیس جدید سازمان صدا وسیمای جمهوری اسلامی ایران، رخدادی مهم و امیدوار کننده برای ایجاد تحول سازنده در رسانه ملی عنوان کرد.

محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس، هم در پیامی با اشاره‌به سوابق ارزشمند انقلابی جبلی در سطوح مختلف مدیریتی صدا‌و‌سیما به همراه تجارب موفق، به او تبریک گفت.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->