ویدیو درگیری عجیب در مسابقات جام رمضان فدراسیون جودو! آیا نحوه واگذاری غیر عادلانه است؟ | اعتراض استقلال برای چیست؟ آندو: جوان‌های تیم ملی منتظر فرصت باشند جریمه چندهزار دلاری قلعه نویی و شاگردان| تلخی بی پایانِ باخت مقابل قطر نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

یک طلا و یک نقره، سهم دختران دوومیدانی‌کار خراسانی از تاشکند

  • کد خبر: ۸۲۵۳۳
  • ۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۱
یک طلا و یک نقره، سهم دختران دوومیدانی‌کار خراسانی از تاشکند
تیم ملی دوومیدانی بانوان در آسیای میانه ۵ طلا و ۳ نقره کسب کرد.

مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ مسابقات دوومیدانی نوجوانان و جوانان آسیای میانه در تاشکند برای دختران ایران ۸ مدال و یک رکوردشکنی به همراه داشت که از این میان ۲ مدال طلا و نقره دسترنج دختران خراسانی کاروان بود.
فدراسیون ایران، تیم ملی دو و میدانی نوجوانان و جوانان کشور را به عنوان بزرگ‌ترین کاروان تاریخ دو و میدانی ایران با ۲۹ ورزشکار راهی مسابقات آسیای میانه کرد؛ رقابت‌هایی که ۳۰۰ ورزشکار دختر و پسر از ایران، ازبکستان، ترکمنستان، تاجیکستان، قزاقستان و قرقیزستان حضور داشتند و ۲ روز در تاشکند به رقابت پرداختند. عملکرد تیم ایران در مجموع پسران و دختران ۱۸ طلا، ۱۱ نقره و ۲ برنز بود و یک رکورد ملی در بخش دختران هم شکسته شد. با وجود اینکه تعداد دختران نیمی از پسران بود،  ۱۰ دختر حاضر در این مسابقات ۸ مدال شامل ۵ طلا و ۳ نقره کسب کردند.

پریسا بهزادی، محمد محسن ربانی، ایرج سپهوند، تورج سپهوند و حمید ابراهیم نژاد به عنوان کادر فنی، تیم کشورمان را در این مسابقات همراهی می‌کردند. در بین ورزشکاران این کاروان نرگس رستگار، دونده مشهدی و مهلا محروقی پرتابگر خراسانی، نیز حضور داشتند. در بخش پسران نیز خراسان یک نماینده در ماده پرتاب وزنه داشت.

درخشش خراسانی‌ها

در ماده ۱۰۰ متر با مانع جوانان نرگس رستگار با زمان ۱۵٫۰۴ ثانیه نایب قهرمان شد. او در مقدماتی موفق شده بود به دور نهایی ۱۰۰ متر با مانع صعود کند و در بخش نهایی نیز به عنوان نفر دوم از خط پایان عبور کرد. نفرات اول و دوم این ماده ورزشکارانی از ازبکستان بودند. نفر اول با رکورد ۱۴ ثانیه و ۵۳ صدم ثانیه و نفر سوم با زمان ۱۵ ثانیه و ۳۳ صدم ثانیه در این ماده روی سکو ایستادند.

دونده مشهدی در پایان این رقابت گفت: مسابقه بدی نبود، اما می‌توانستم بهتر باشم. نفر اول که از ازبکستان بود، رکورد خوبی داشت و نتوانستم به عنوان قهرمانی برسم. مهلا محروقی، پرتابگر نیشابوری، که به تازگی در مسابقات جوانان جهان در نایروبی کنیا شرکت کرده بود، دختر طلایی خراسان شد.

او در پرتاب دیسک جوانان با رکورد ۴۷٫۹۴ به مقام نخست دست یافت و مدال طلا گرفت. شهرزاد یوسفوا از ازبکستان با پرتابی به طول ۴۰ متر و ۳۱ سانتی متر دوم شد و خیاط خان رحمت اف، دیگر پرتابگر ازبکی، با رکورد ۳۶ متر و ۸۱ سانتی متر روی سکوی سوم ایستاد. فاطمه محیطی زاده در ماده هفتگانه جوانان با ۴۶۶۰ امتیاز به مدال نقره رسید. این ماده ترکیبی از ۱۰۰ متر با مانع، پرش ارتفاع، پرتاب وزنه، دوی ۲۰۰ متر، پرش طول، پرتاب نیزه و دوی ۸۰۰ متر است که در نهایت دختر کاروان ایران با کسب ۴۶۶۰ امتیاز به نایب قهرمانی رسید و ورزشکار ازبک با ۴۸۳۰ امتیاز اول شد.

رکوردشکنی در پیاده روی

این مسابقات یک رکوردشکنی هم داشت.  در ۱۰ هزار متر پیاده روی نوجوانان، فاطمه زهرا قلعه نویی با ثبت زمان ۵۴ دقیقه و ۲۶ ثانیه و ۲۶ صدم ثانیه به مقام قهرمانی رسید. قلعه نویی رکورد نوجوانان ایران را نیز شکست. رکورد پیشین با زمان ۵۶ دقیقه و ۱۶ ثانیه و ۵ صدم ثانیه در اختیار صبا فرمانپور بود که این رکورد را ۲۴ شهریور امسال به ثبت رساند.

پس از قلعه نویی، ورزشکارانی از قزاقستان و ازبکستان مدال‌های نقره و برنز این ماده را کسب کردند. در پرتاب وزنه نوجوانان هم الهه علیزاده با پرتابی به طول ۱۳ متر و ۸ سانتی متر به مقام چهارمی رسید. مدال‌های طلا و نقره این ماده به ورزشکارانی از ازبکستان رسید و نماینده قزاقستان هم صاحب مدال برنز شد؛ همچنین نسا مرادی در پرش طول با رکورد ۵٫۴۷ متر با کسب عنوان ششمی از دستیابی به مدال بازماند.

در پرتاب چکش رده سنی جوانان، بیتا فکری با پرتابی به طول ۵۵ متر و ۹۱ سانتی متر به مقام قهرمانی و مدال طلا دست یافت. ملیکا نوروزی، دیگرنماینده ایران در این ماده، با رکورد ۵۵٫۸۱ متر دوم شد. محدثه ابراهیم پور نیز در دوی ۲۰۰ متر جوانان با زمان ۲۴٫۹۸ ثانیه به مقام قهرمانی رسید. در پرش سه گام جوانان، سارینا ساعدی، پرنده خوش آتیه تهرانی، با پرشی به طول ۱۲٫۶۷ متر قهرمان شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->