نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برگشت لیورپول و آتلانتا در یورولیگ| جام‌ها پر! نتیجه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان+ ویدیو گل‌ها(۳۰ فروردین ۱۴۰۳)| صدر سرخ شد ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان(۳۰ فروردین ۱۴۰۳) بازکردن گچ دست بیرانوند عقب افتاد پخش زنده بازی صنعت نفت و پرسپولیس در لیگ برتر (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین معرفی رقبای کشتی‌گیران ایرانی برای المپیکی شدن تاریخ و ساعت بازی نساجی و تراکتور در لیگ برتر | جدال بحران زده‌ها استقبال خوب هواداران از بازی استقلال گل‌محمدی – تراکتور رسماً کنسل شد مشهد به دنبال میزبانی مسابقات کشوری بازوبند پهلوانی + ویدیو نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و افغانستان (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) | شمسایی جام ملت‌ها را با برد شروع کرد پخش زنده بازی ایران و افغانستان در جام ملت‌های فوتسال آسیای ۲۰۲۴ (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین تاریخ و ساعت بازی استقلال و شمس‌آذر قزوین در لیگ برتر | برنامه‌های نکونام برای انتقام ویدیو گل مهدی طارمی به ویتوریاگیمارش ویدیو ضربات پنالتی بازی منچسترسیتی و رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رئال مادرید و منچسترسیتی| عاقبت تعویض‌های پپ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرسنال و بایرن مونیخ| پرواز توخل به نیمه نهایی ترکیب رئال مادرید و منچسترسیتی مشخص شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) | بازگشت دی‌بروینه و ثبات در چینش رئال نتیجه و ویدیو خلاصه بازی الهلال و العین (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) | نوار پیروزی‌های الهلال بالاخره پاره شد! پخش زنده بازی بایرن مونیخ و آرسنال در دور برگشت لیگ قهرمانان (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین
سرخط خبرها

لیگ هندبال‌ بانوان ۱۴۰۰ کوتاه‌تر شد

  • کد خبر: ۸۲۸۰۲
  • ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۱
لیگ هندبال‌ بانوان ۱۴۰۰ کوتاه‌تر شد
آغاز لیگ برتر بانوان تحت‌تأثیر برنامه تیم ملی در اسپانیا قرار گرفته و برنامه ریزی شده که لیگ هندبال بانوان کوتاه تر شود.

مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ مراسم قرعه‌کشی لیگ برتر هندبال زنان قرار بود ۲۸‌شهریور برگزار شود، اما با توجه به اینکه ۳ تیم هنوز موفق به واریز ورودی مسابقات نشده بودند، از فدراسیون خواستند تا قرعه‌کشی را به تعویق بیندازد. روز گذشته نیز قرعه‌کشی هفدهمین دوره لیگ برتر برگزار شد و از شکل‌و‌شمایل متفاوت نسبت به سال گذشته لیگ رونمایی شد.
لیگ امسال تحت‌تأثیر حضور تیم ملی در مسابقات قهرمانی زنان آسیا و صعود به رقابت‌های جهانی است. تیم ملی هندبال زنان ۲۲‌شهریور عازم مسابقات قهرمانی آسیا شد و از ۲۴‌شهریور تا ۳مهر به میزبانی اردن به رقابت پرداخت. حالا تیم ملی عازم میدانی بزرگ‌تر است و ۱۰ تا ۲۸‌آذر باید به اسپانیا برود. همین موضوع باعث وقفه‌ای نسبتا طولانی در لیگ خواهد شد، زیرا بازیکنان چندین تیم مدعی قهرمانی لیگ ملی‌پوش هستند و باید در خدمت تیم ملی باشند. اشتادسازه مشهد از ابتدای تابستان تمرینات خود را آغاز کرده است و ۲ بازیکن روس نیز قرار است امسال برای تیم مشهد به میدان بروند.

فصل متفاوت در ۲ سال

سال گذشته ابتدای شهریور، قرعه‌کشی انجام شد و از ابتدای مهر‌۹۹ نیز تیم‌ها به میدان رفتند. فصل پیش هم ۸ تیم حضور داشتند که تیم‌ها در ۲ گروه چهار‌تیمی قرعه‌کشی شدند. اشتاد‌سازه مشهد، کربنات‌سدیم فیروزآباد، پرسپولیس بهبهان و فولاد‌مبارکه سپاهان در گروه اول قرار گرفتند و شهید شاملی کازرون، سنگ‌آهن بافق، ذوب‌آهن اصفهان و تأسیسات دریایی تهران در گروه دوم جای گرفتند. بازی‌ها به‌صورت رفت‌و‌برگشت و متمرکز و در چند مرحله برگزار شد و از هر گروه ۲ تیم به جمع ٤ تیم برتر راه پیدا کردند که مرحله نهایی نیز به‌صورت رفت‌و‌برگشت برگزار شد و در‌نهایت اشتادسازه مشهد دوباره به قهرمانی رسید. شاملی و سپاهان نیز دوم و سوم شدند.

کوتاه‌شدن لیگ‌۱۴۰۰

جلسه قرعه‌کشی به‌صورت آنلاین و مجازی با حضور نمایندگان باشگاه‌ها و مسئولان برگزاری مسابقات اجرا شد. حمیدرضا عزتی دبیر، افسانه دهقان نایب‌رئیس بانوان، مراد کرمی رئیس کمیته مسابقات، سید‌حسن حسینی مسئول برگزاری لیگ برتر، تیام زراسوند دبیر کمیته مسابقات بانوان فدراسیون هندبال، اکبر ریاحی مسئول کمیته امور استان‌ها و ۲ تن از نمایندگان تیم‌های لیگ‌برتری یعنی تأسیسات دریایی و آتریسا در جلسه به‌صورت حضوری بودند و سایر نمایندگان تیم‌ها به‌صورت آنلاین در جریان این مراسم قرار گرفتند.

شهید شاملی کازرون، فولاد‌مبارکه سپاهان، اشتادسازه مشهد، تأسیسات دریایی تهران، کیهان‌پالایش ملایر، سنگ‌آهن بافق، کات شاهرود و آتریسا تهران، تیم‌های شرکت‌کننده در لیگ‌۱۴۰۰ هستند. امسال لیگ برتر بانوان با شرکت ۸ تیم در یک گروه قرعه‌کشی شد و مسابقات به‌صورت متمرکز و رفت‌و‌برگشت برگزار خواهد شد. بعد از اتمام مسابقات و مشخص‌شدن رده‌بندی تیم‌ها، مسابقات پلی‌آف با حضور ۴ تیم برتر برگزار می‌شود. در پلی‌آف تیم اول با تیم چهارم و تیم دوم با تیم سوم جدول رده‌بندی به رقابت خواهد پرداخت که تیم‌های برنده با کسب بیشترین امتیاز از ۲ مسابقه راهی فینال مسابقات خواهند شد. در صورت تساوی‌امتیاز در ۲ مسابقه، تیمی که تفاضل گل بیشتری داشته باشد، به فینال راه می‌یابد. به‌این‌ترتیب لیگ کوتاه‌تر شد و تیم‌ها با فشار فصل گذشته روبه‌رو نخواهند بود. براساس ترتیب قرعه‌کشی صورت گرفته برای جای‌گیری در جدول بازی‌ها، تیم اشتادسازه مشهد به‌عنوان تیم هشتم از گردونه خارج شد. فولاد سپاهان تیم اول شد و ملایر، سنگ‌آهن بافق، تأسیسات، شاهرود، شاملی و آتریسا نیز تیم‌های دوم تا هفتم جدول شدند. برنامه بازی‌ها و شهر‌های میزبان به‌زودی از‌سوی فدراسیون اعلام خواهد شد.
همچنین مراد کرمی، رئیس کمیته مسابقات فدراسیون هندبال، با اشاره به زمان آغاز مسابقات گفت: شروع مسابقات دهه سوم مهر است و با توجه به موافقت ستاد کرونا، مسابقات به‌صورت متمرکز در چند مرحله برگزار خواهد شد.

حمیدرضا عزتی، دبیر فدراسیون هندبال، نیز در‌این‌با‌ره گفت: در نظر داشتیم قرعه‌کشی لیگ برتر هندبال زنان کشور در سال‌۱۴۰۰ را در ماه گذشته انجام دهیم که بنا به درخواست تعدادی از باشگاه‌ها، این مراسم به امروز موکول شد. سال گذشته اولین تجربه ما در برگزاری مسابقات لیگ برتر هندبال کشور به‌صورت متمرکز بود. براین‌اساس کمیته مسابقات فدراسیون هندبال نقاط قوت و ضعف برگزاری لیگ برتر متمرکز سال گذشته را بررسی کرده است و امیدوارم امسال بتوانیم با کمک باشگاه‌ها نقاط ضعف را به حداقل ممکن برسانیم و لیگ را به‌نحو‌مطلوب برگزار کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->