کارمندان و تیم های پایه پرسپولیس منتظر پول سورپرایز مورایس برای هواداران سپاهان: مسلمان شدم! عبدالکریم گلر پرسپولیس را راهی بیمارستان کرد بیرانوند دوشنبه تصمیم می گیرد احتمال حضور گل محمدی مقابل استقلال ویدیو ضربات پنالتی بازی پرسپولیس و آلومینیوم در جام حذفی(۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک در جام حذفی+ ویدیو گل‌ها| جذاب ترین بازی فصل! سپاهان منتظر اوکی نویدکیا ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک در جام حذفی(۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و ازبکستان| فینالیست شدیم! اعلام ترکیب پرسپولیس برای دیدار برابر آلومینیوم سقوط اعتبار فوتبال ایران در آسیا با کاهش سهمیه لیگ نخبگان| فقدان زیر ساخت و مشکلات عدیده بازگشت بیرو به ترکیب سرخ‌پوشان؟ برنامه ریزی عجیب سازمان لیگ برای هفته آخر | استقلال خارج از تهران مهمان پیکان می‌شود؟ محرومیت حسینی بخشیده نشد! تعیین سهمیه کشور‌ها در فصل آینده | ایران با ۱+۲ سهمیه در آسیا رسانه پتروشیمی جدایی خطیر را تایید کرد استقلال و پرسپولیس چقدر دارایی دارند؟+ ویدیو نتیجه بازی مس و پیکان در جام حذفی+ ویدئو ضربات پنالتی| برد بزرگ نویدکیا قایدی – استقلال؛ جدی شد ژاوی رسما در بارسا ماندنی شد
سرخط خبرها

هندبال بانوان ایران رقیب قهرمان اروپا شد

  • کد خبر: ۸۲۲۱۶
  • ۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۱
هندبال بانوان ایران رقیب قهرمان اروپا شد
دعوت اختصاصی از تیم غایب آسیا به مسابقات جهانی هندبال بانوان در اسپانیا صورت گرفته و شاهد حضور چین در این رقابت‌ها خواهیم بود.

مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ در حالی که یکی از مهره‌های مهم تیم ملی هندبال بانوان، یعنی عزت ا... رزمگر، مدیرفنی تیم ملی،  همچنان به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان اردن بستری است، ملی پوشان باید از هفته دیگر استارت تمرینات خود برای حضور در مسابقات قهرمانی زنان جهان را بزنند. با  وجود بهبودی شافعیان، قانع و بیداد، اما رزمگر هنوز با این بیماری دست و پنجه نرم می‌کند و خبری از بازگشت او در این هفته نیست. بیست و پنجمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی زنان جهان، ۱۰ تا ۲۸ آذر ۱۴۰۰ در ۴ شهر اسپانیا برگزار می‌شود.

این رقابت‌ها اولین بار با حضور ۳۲ تیم برگزار می‌شود. فدراسیون جهانی هندبال سال گذشته با هدف توسعه ورزش هندبال زنان سهمیه حضور در مسابقات جهانی را از ۲۴ تیم به ۳۲ تیم افزایش داد و به این ترتیب ایران نیز توانست به این مسابقات صعود کند. با اتمام مسابقات هندبال قهرمانی زنان آسیا و مشخص شدن چهره ۵ تیم راه یافته به دیدار‌های جهانی،  تکلیف ۳ تیم از مسابقات قهرمانی آمریکای شمالی برای شرکت در این رویداد مشخص نیست.

دعوت اختصاصی از چینی‌ها

قرعه کشی این مسابقات ماه قبل برگزار و گروه بندی‌ها اعلام شده بود. در آن زمان با توجه به قطعی بودن حضور ۱۲ تیم در مسابقات قهرمانی آسیا، ۶ سهمیه به قاره کهن داده شد؛ اما بعد از انصراف قطر و کاهش تیم ها، این سهمیه به ۵ تیم کاهش یافت. در نهایت فدراسیون جهانی هندبال ۳ روز قبل با توجه به توسعه و پیشرفت این رشته در بین زنان، سهمیه ششم را به عنوان وایلد کارت سوم خود به تیم چین، غایب بزرگ مسابقات قهرمانی آسیا داد.

این سهمیه وایلد کارتی در حالی به چین داده شد که تیم هندبال این کشور بعد از چندین دوره حضور در مسابقات آسیا در این رویداد حاضر نبود و اردنی‌ها به عنوان میزبان مسابقات قهرمانی آسیا تمام تلاش خود را برای قرار گرفتن در بین ۴ تیم و حضور در مسابقات جهانی به کار گرفتند، اما نه تنها در بین ۵ سهمیه توزیع شده رسمی قرار نگرفتند، بلکه تک سهمیه وایلد کارت قاره را هم دریافت نکردند.

قهرمان جهان در دور گذشته کشور هلند است که در این دوره حضور ندارد. آنگولا، کامرون، کنگو و تونس از آفریقا، کره جنوبی، ژاپن، قزاقستان، ایران و ازبکستان از آسیا، اتریش، جمهوری چک، آلمان، مجارستان، مونته نگرو، رومانی، روسیه، صربستان، اسلوونی، سوئد، نروژ، کرواسی، دانمارک و فرانسه از قاره اروپا، و از آمریکای مرکزی و حوزه دریای کارائیب نیز پورتوریکو حضور دارد. ۳ سهمیه آمریکای شمالی نیز در مهرماه معرفی می‌شوند. از طریق وایلد کارت نیز ۳ سهمیه به لهستان، اسلواکی و چین اختصاص پیدا کرد.

هم گروهی با قهرمان اروپا

ایران به همراه نروژ، رومانی و قزاقستان در گروه C قرار گرفته است. بر این اساس تیم هندبال زنان ایران در گروه سوم با تیم نروژ قهرمان قاره اروپا و تیم پورتوریکو قهرمان آمریکای مرکزی و تیم قزاقستان، تیم سوم قهرمانی آسیا، هم گروه است و کار بسیار سختی در دور مقدماتی دارد. تیم‌ها در ۸ گروه دسته بندی شده اند. از هر گروه ۳ تیم راهی جدول دور بعد مسابقات می‌شو ند و در دور بعد در قالب ۴ گروه به مسابقه خود ادامه می‌دهند. چشم امید ایران به شکست دادن قزاقستان در مسابقات جهانی است تا بلکه در گروه خود سوم شود. تیم‌های چهارم دور مقدماتی هم در قالب ۲ گروه برای رتبه‌های بیست و پنجم تا سی و دوم مسابقه خود را ادامه می‌دهند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->