گسترش شبکه ارتباطی همراه اول برای رفاه زائران حرم رضوی اهدای عضو بیمار مرگ مغزی در مشهد به چهار بیمار زندگی دوباره بخشید (۲۹ اسفند ۱۴۰۲) یک کشته و ۶ مصدوم بر اثر واژگونی خودرو در جاده نیشابور - مشهد (۲۹ اسفند ۱۴۰۲) ۱۷۷ کشته و ۶۲۰۰ مجروح در تصادفات ۵ روز اول طرح نوروزی پلیس در جاده‌ها (۲۹ اسفند ۱۴۰۲) ۳۰۰ نیروی هلال احمر پوشش مراسم سال تحویل در حرم رضوی را بر عهده دارند آغاز سال نو در خراسان رضوی همراه با بارش باران فرماندار مهران: ۱۵ هزار زائر از مرز خارج شده‌اند | کندی حرکت مربوط به تعداد کم گیت‌های عراقی است آخرین آمار غربالگری افراد دارای علائم بیماری در مرز‌ها از مرز ۲۴۰۰ نفر گذشت (اسفند ۱۴۰۲) مهر تردد دانشجویی به چه افرادی تعلق می‌گیرد؟ اسکان موقت نوروزی فرهنگیان در ۴۲۴ مرکز آموزشی رفاهی مدیریت غیرعلمی زباله‌ها خسارت ۸۷ هزار میلیارد تومانی به محیط‌زیست وارد کرد توماج صالحی از اتهام نشر اکاذیب تبرئه شد نجات نوزادی بی پناه در یک شب زمستانی در پارک مشهد + فیلم بخشی از معوقات فرهنگیان تا انتهای سال و بخشی دیگر تا ۶ فروردین ۱۴۰۳ واریز می‌شود شیر باغ وحش وکیل‌آباد مشهد احتمالا سرطان دارد اعتراض۲۷۲ هزار معلم به رتبه‌بندی پذیرفته شد | معلمان هر ۳ سال یک‌بار ارزیابی می‌شوند مشهد و کربلا رکورد دار پروازهای نوروزی ضرورت محدودیت ورزش‌های هوازی از امروز تا فردا در مشهد مقدس (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) معدوم‌سازی ۵۰۰ تُن غذای فاسد در طرح سلامت نوروزی ۳ شرکت هواپیمایی به دلیل گران‌فروشی از فروش بلیت منع شدند + اسامی
سرخط خبرها

خبر خوب از تصویب لایحه «رتبه‌بندی معلمان» در مجلس + جزئیات (۱۷ مهر ۱۴۰۰)

  • کد خبر: ۸۳۲۷۹
  • ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۸
  • ۴
خبر خوب از تصویب لایحه «رتبه‌بندی معلمان» در مجلس + جزئیات (۱۷ مهر ۱۴۰۰)
به ازای هر ارتقای در رتبه «معلم پایه به معلم ارشد به ترتیب ۲۵درصد»، «معلم ارشد به معلم خبره، ۲۰درصد»، «معلم خبره به سرآمد، ۱۵ درصد»، «معلم سرآمد به استاد معلم، ۱۰ درصد»و در باقی موارد، ۵درصد به مجموع حقوق دریافتی معلمان افزوده خواهد شد.

به گزارش شهرآرانیوز، احمد حسین فلاحی، نماینده مردم همدان در مجلس با اشاره به آخرین تصمیمات مجلس درباره روند تصویب لایحه رتبه‌بندی معلمان گفت: بعد از فراز و نشیب‌های فراوان لایحه رتبه‌بندی معلمان برای ورود به صحن، ۳۱شهریورماه در سامانه قوانین مجلس ثبت شد تا برای تصویب راهی صحن شود. این لایحه در سامانه کدگذاری شده و به زودی نمایندگان نظر نهایی خود را اعلام خواهند کرد. شور اول این لایحه با رای قاطع ۹۴ درصدی مصوب شد تا فرآیند رتبه‌بندی معلمان از حیث مهارت‌، توانمندی‌ و دانش در دستور کار قرار بگیرد.

فلاحی ادامه داد: بر اساس محتوای این لایحه، مجموعه معلمان کشور در ۵ رتبه و ذیل عناوینی چون«معلم پایه»، «معلم ارشد»، «معلم خبره»، «معلم سرآمد» و« استاد معلم» رتبه‌بندی می‌شوند. این دسته بندی از حیث مهارتی کمک خواهد کرد تا سطح کلی آموزش و پرورش در کشورمان مطابق یک الگوی مشخص در مسیر ارتقا قرار بگیرد. ضمن اینکه زمینه‌ای فراهم می‌شود تا هر معلمی بر اساس ظرفیت‌های مهارتی و آموزشی که دارد از حقوق و مزایای متناسب با آن بهره‌مند شود.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس ادامه داد: بعد از ارائه لایحه به مجلس، نمایندگان موافق و مخالف در خصوص آن به بحث و تبادل نظر خواهند پرداخت تا لایحه قوام پیدا کند. مهم‌ترین ابهام پیش روی رتبه‌بندی معلمان نیز مربوط به ماده ۷این لایحه است، ماده‌ای که پیرامون اعتبارات و بودجه مورد نظر برای اجرای قانون بحث می‌کند. مسئولان اقتصادی دولت دوازدهم از جمله سازمان‌های برنامه و بودجه و امور استخدامی اقدام مناسبی برای تخصیص منابع مورد نظر این قانون صورت ندادند.

فلاحی افزود: نهایتا کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تدابیری را برای حل این مشکلات در نظر گرفت تا از یک طرف منابع لازم و از سوی دیگر مکانیسم پرداخت‌ها مشخص شود. بر اساس این مکانیسم، دریافتی معلمان نباید کمتر از ۸۰ درصد حقوق هیات علمی باشد. بر اساس تصمیم کمیسیون آموزش به ازای هر ارتقای در رتبه «معلم پایه به معلم ارشد به ترتیب ۲۵درصد»، «معلم ارشد به معلم خبره، ۲۰درصد»، «معلم خبره به سرآمد، ۱۵ درصد»، «معلم سرآمد به استاد معلم، ۱۰ درصد»و در باقی موارد، ۵درصد به مجموع حقوق دریافتی معلمان افزوده خواهد شد.

طرح رتبه‌بندی معلمان از چه زمانی آغاز می‌شود؟

این نماینده گفت: مجلس همواره نسبت به اجرای قانون رتبه‌بندی اصرار داشته و دارد، اما متاسفانه دولت قبلی منابع لازم برای اجرای رتبه‌بندی معلمان را تخصیص نداد و تنها ۵۲۰۰میلیارد تومان بودجه برای این منظور اختصاص داد. این در حالی است که حتی استارت قانون رتبه‌بندی معلمان چند برابر این بودجه، منابع نیاز دارد. در این میان مجلس به دنبال آن است که از سال آینده منابع مورد نیاز رتبه‌بندی در بودجه ۱۴۰۱ پیش‌بینی شود تا معلمان دیگر دغدغه‌ای در این زمینه نداشته باشند.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به اینکه بعد از تغییر دولت، رویکردهای جدیدی برای حمایت از اقشار مختلف از جمله فرهنگیان برنامه‌ریزی شده، گفت: بر این اساس مجلس از دل هماهنگی با دولت سیزدهم به دنبال آن است تا منابع جدیدی را برای اجرای قانون رتبه‌بندی یافته و آنرا برای پاسخگویی به مطالبات فرهنگیان به کار بگیرد. این تلاش‌ها منجر به نتایج مطلوبی شده و منابع لازم برای آغاز رتبه‌بندی معلمان تدارک دیده شده است.

فلاحی در پاسخ به این پرسش که اجرای این قانون از چه زمانی آغاز خواهد شد و آیا نمایندگان تا پایان فصل پاییز رای به تصویب این قانون خواهند داد؟ گفت: معتقدم تصویب این قانون تا قبل از آذرماه ۱۴۰۰ نیز محتمل است، چرا که اکثریت مجلس نیز موافق عملیاتی شدن این قانون هستند. اما با توجه به منابع مورد نیاز، اجرای آن به زمان بیشتری نیاز دارد و ممکن است به سال آینده موکول شود.البته مقدمات اجرای قانون از ۱۴۰۰ آغاز می‌شود اما احکام رتبه‌بندی احتمالا تا سال آینده به طول می‌کشد.

نماینده مردم همدان در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص سرنوشت استخدام کارنامه سبزها گفت: واقع آن است که آموزش و پرورش کشور بیش از ۲۰۰هزار معلم و ۵۰هزار پرسنل نیاز دارد. این کمبودها به طور مستقیم در روند آموزشی کشور اثر دارد و در مسیر رشد کشور سیب میرساند. بسیاری از کارنامه سبزها با نمرات بالایی از دانشگاه‌ها فارغ التحصیل شده‌اند و شایسته پوشیدن ردای معلمی و استخدام در آموزش و پرورش هستند.

فلاحی در پایان خاطرنشان کرد: در شرایطی که سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ آغاز شده، اما بسیاری از استان‌ها و مناطق کشور با کمبود معلم روبه رو است. حل مشکل کارنامه سبزها نیز نیازمند منابع است. بلافاصله پس از تامین منابع، مجلس برنامه‌ریزی‌های تقنینی لازم را ترتیب می‌دهد تا آزمونی فراگیر برای جذب ۲۰۰هزار معلم و ۵۰هزار پرسنل برای آموزش و پرورش برگزار شود.

منبع: اقتصادآنلاین


اینجا بخوانید: موافقت رئیس مجلس با طرح رتبه بندی معلمان (یکشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۰)

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
0
1
این کجاش خبر خوبی ؟ این که ۶۵میلیون بار گفتین
اح
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
0
0
همه کارای قبل رفت به فنا؟ هاک بر سرتون
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
0
0
ای آقا هدف اینه که به سال دیگه رتبه بندی کشیده شود این حرفها را زیاد شنیدیم نمی گفتید بهتر بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۸
0
0
بزک نمیر بهار میاد
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->