نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران ایجنت سرمربی مطرح عوض شد!
سرخط خبرها

آلیانزآره‌نا در انتظار یک رهبر جدید

  • کد خبر: ۸۳۲۹
  • ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۸
آلیانزآره‌نا در انتظار یک رهبر جدید
بررسی همه گزینه‌های جانشینی نیکو کوواچ در بایرن‌مونیخ
در‌پی شکست مفتضحانه بایرن‌مونیخ مقابل فرانکفورت، جلسه فوری هیئت‌رئیسه باشگاه مونیخی تشکیل شد و مطابق انتظارها، رأی به اخراج نیکو کوواچ از بایرن‌مونیخ داد. نیکو کوواچ در آغاز فصل گذشته به بایرن‌مونیخ آمد و در ۶۵ بازی، رکورد ۶۹.۲۳ درصد برد با این تیم را ثبت کرد و ۳ جام برای آن‌ها کسب کرد، ولی درنهایت از مسند هدایت این تیم، کنار رفت. حالا سران اف‌سی‌هالیوود باید به‌دنبال انتخاب گزینه‌ای جدید برای نشستن روی نیمکت تیمشان باشند. بعد از پپ گواردیولا به‌عنوان آخرین سرمربی بلندمدت قرمزپوشان مونیخ که برای ۳ فصل هدایت بایرن را به عهده داشت، بایرن دوران چندان خوشی روی نیمکت به خود ندیده است. کارلو آنچلوتی تنها بعد از ۴۵۴ روز و نیکو کوواچ بعد از ۴۹۰ روز، شغل خود را از دست داده‌اند و دراین‌بین، ویلی سانیول و یوپ‌هاینکس به ترتیب ۹ و ۲۶۵ روز به طور موقت بایرن‌مونیخ را هدایت کرده اند. حالا باشگاه اعلام کرده‌هانس دیتر فلیک، به طور موقت هدایت بایرن‌مونیخ در ۲ بازی آینده این تیم مقابل المپیاکوس و دورتموند را برعهده خواهد داشت تا در این مدت فرصت مذاکره و جذب گزینه بهتری را پیدا کنند، چون تیم در ۳ جام مختلف حضور دارد و بایرن مثل همیشه می‌خواهد در تمام آن‌ها، مدعی باقی بماند. در این مطلب، به بررسی گزینه‌های احتمالی بایرن‌مونیخ پرداخته‌ایم. کسانی که این شانس را دارند تا روی نیمکت یکی از باشگاه‌های بزرگ جهان بنشینند.

اریک تنهاخ، آشنا با فضای کار در مونیخ
تنهاخ، سرمربی خوش‌فکر هلندی است که چندسالی است هدایت آژاکس را به عهده دارد و در این سال‌ها به‌خوبی توانسته است با این تیم بدرخشد. سال گذشته آن‌ها در لیگ قهرمانان موفق به حذف رئال‌مادرید به‌عنوان مدافع عنوان قهرمانی و یوونتوس به‌عنوان یکی از مدعیان فتح مسابقات شدند. همچنین در اردیویژه هلند هم یکه‌تازی کردند و هر ۲ جام داخلی را به خود اختصاص دادند. اریک تنهاخ کاملا به اصول کرایوف مبنی بر فوتبال هجومی، وفادار بوده است. حضورش به‌عنوان دستیار پپ گواردیولا، که خود از سینه‌چاکان مکتب کرایوف است، در بایرن‌مونیخ، این اصول را برایش کاملا جا انداخته است. درپی این موفقیت‌ها، در پایان فصل قبل، زمزمه‌هایی از علاقه بایرن‌مونیخ، چلسی و بارسلونا به تنهاخ، شنیده می‌شود. تنهاخ تا ۳۰ ژوئن ۲۰۲۲ با آژاکس قرارداد دارد و قطعا در نیم‌فصل از این تیم جدا نخواهد شد؛ ولی براساس اخبار منتشرشده، آژاکس احتمالا مشکلی با جدایی تنهاخ در انتهای فصل جاری نخواهد داشت. احتمال دارد بایرن تا آن‌موقع با گزینه‌ای موقت به کار ادامه دهد و بعد به سراغ این مربی برود.

مائوریتسیو پوچتینو، گزینه خوب اقتصادی
گزینه محتمل بعدی برای بایرن‌مونیخ، سرمربی جوان آرژانتینی و فعلی تاتنهام انگلیس است. او بازیکنان جوان پرورش می‌دهد، عملکرد نفراتش را بهتر می‌کند و فوتبال جذابی ارائه می‌دهد. پوچتینو با تصمیماتش توانسته است قانون نانوشته سلسله مراتب مالی سنتی لیگ برتر را نفی کند. معمولا جدول بیلان مالی هر سال منطبق با جدول امتیازی لیگ جزیره است؛ به این شکل که باشگاه‌های پول‌دار بالا قرار می‌گیرند و باشگاه‌های کم‌درآمد، در قعر جدول جای می‌گیرند. این مورد هم با فلسفه باشگاه بایرن‌مونیخ، مطابقت دارد؛ چون در مونیخ، اعتقادی به ریخت و پاش‌های مالی بی‌حدوحصر ندارند و «پوچ» طی دوران حضورش در اسپرز نشان داده است می‌تواند در چنین شرایطی، بدرخشد. پوچتینو باوجود نتایج نه‌چندان دل‌چسب با تاتنهام در طی این فصل که بدترین آن‌ها از قضا در جریان باخت خانگی ۲ به ۷ مقابل بایرن رقم خورده، دیگرگزینه جذاب طرف‌داران بایرن‌مونیخ به حساب می‌رود؛ ولی او هم قرارداد بلندمدتی با تیمش بسته که تا ۳۰ ژوئن ۲۰۲۳، اعتبار دارد و به نظر نمی‌رسد حداقل در کوتاه‌مدت بتوان او را روی نیمکت اف‌سی‌هالیوود دید.

ژوزه مورینیو، گزینه‌ای همیشه‌جذاب
سرمربی پرتغالی پس از اخراج از منچستریونایتد بیشتر به‌عنوان کارشناس تلویزیونی فعالیت کرده و حتی به صورت جدی به هیچ تیمی‌لینک نشده است. مورینیو در چند ماه اخیر به‌صورت فشرده یادگیری زبان آلمانی را شروع کرده است و در هفته‌های اخیر از علاقه دورتموند برای جذب مورینیو در آینده هم اخباری منتشر شد. مورینیو پیشنهاد‌هایی از تیم‌های نه‌چندان مطرح اروپا دریافت کرده، اما اعلام کرده است می‌خواهد با مربیگری در تیمی‌بزرگ، روی نیمکت برگردد. بایرن از جمله این تیم‌های بزرگ است که ماجراجویی او را بعد از حضور در انگلیس، ایتالیا و اسپانیا، در لیگ معتبر اروپایی، تکمیل می‌کند.

آرسن ونگر، ایده‌پرداز و کاریزما
ایده‌پرداز، صاحب‌سبک و کاریزماتیک. آرسن ونگر در آرسنال کار بزرگی انجام داد. ونگر یکی از پیشگامان نسل خود بود. هر داستانی، قهرمانان خود را دارد و روند تبدیل لیگ انگلیس به محبوب‌ترین، پرتماشاگرترین و جذاب‌ترین لیگ جهان هم، قهرمانانی، چون فرگوسن و ونگر را دارد. چه عاشقش باشید یا از او نفرت داشته باشید، حقایق کاملا گویاست. بهتر است فراموش نکنیم ونگر قبل از تاریخ‌سازی در آرسنال، مربی موناکو بود؛ جایی که با میدان‌دادن به جوانان، تغییرفلسفه لیگ و قدرتمندکردن تیمش، روند لوشامپیونه را عوض کرد، به‌ویژه در اواخر دهه ۸۰ و اوایل دهه ۹۰. می‌توان آرسن ونگر را کسی معرفی کرد که یک عمر، برخلاف جهت موج‌های خروشان حرکت کرد. همیشه بر روی فلسفه خود تأکید کرد و به آن وفادار ماند؛ احترام برای مردی که تصمیم گرفت فوتبال انگلیس را عوض کند. فلسفه فوتبالی که ونگر آن را دنبال می‌کند، با ترکیب کنونی بایرن‌مونیخ و همچنین تفکر حاکم بر باشگاه همخوانی کامل دارد و دقیقا حلقه گمشده در بازی بایرن‌مونیخ پس از رفتن پپ گواردیولاست. ونگر به‌دلیل تسلطش بر زبان آلمانی، فلسفه فوتبالی خاصش و دردسترس‌بودنش یکی از جدی‌ترین نامزد‌های اصلی خواهد بود.

ماسیمیلیانو الگری، نزدیک‌ترین گزینه
الگری یک مربی صاحب‌سبک و تاکتیک‌گراست و اسم او قبلا هم به‌عنوان نامزد نشستن روی نیمکت بایرن‌مونیخ مطرح شده بود. آخرین قهرمانی میلان در سری‌آ، به دست الگری رقم خورد و دوران سقوط روسونری بعد از خروج این مربی از سن‌سیرو، کلید خورد. او در ادامه جانشین آنتونیو کونته در یوونتوس شد و با تثبیت قهرمانی‌های بیانکونری در لیگ و جام حذفی، ۲ بار هم این تیم را راهی فینال لیگ قهرمانان اروپا کرد. مکس الگری یکی از نمونه‌های مشهور در استفاده از روش «Zone-oriented man coverage» است. سرمربی ایتالیایی این روش را معمولا در برابر تیم‌هایی که مهره‌های تکنیکی و خلاقی در فاز تهاجمی‌دارند و مالکیت توپ بالا از سیاست‌های اصلی‌شان است، انتخاب می‌کند. الگری از جمله گزینه‌های محبوب تاکتیک‌نویسان اروپا به شمار می‌رود و می‌تواند ماجراجویی جدیدی در آلیانزآره‌نا شروع کند. الگری در چند ماه اخیر مشغول یادگیری زبان انگلیسی بوده تا در صورت فراهم‌شدن شرایط، راهی لیگ برتر شود؛ اما این گزینه می‌تواند برای او فرصت کار در یکی از غول‌های فوتبال اروپا را مهیا کند. تنها و تنها مشکل زبان می‌تواند شانس الگری برای جانشینی کوواچ را کم کند؛ وگرنه از هر زاویه‌ای نگاه کنیم، او گزینه‌ای ایده‌آل است. در رده‌بندی ما، مکس الگری درحال‌حاضر و براساس شرایط، محتمل‌ترین گزینه برای نشستن روی نیمکت بایرن به حساب می‌آید و احتمال حضورش در این تیم، ۷.۵ از ۱۰ تخمین زده می‌شود.

بقیه گزینه‌ها
غیر از این ۵ نفر، سران باواریا گزینه‌های دیگری نیز مدنظر دارند که برخی از آن‌ها از این ۵ نفر شانس کمتری ندارند؛ ولی به نظر می‌رسد در صورت استخدام آن‌ها فقط تا پایان فصل در مونیخ بمانند. افرادی مثل فن‌بومل، مدافع هلندی سابق بایرن‌مونیخ، که چندسالی است در لیگ هلند سرمربی آیندهوون شده و نتایج درخورتوجهی با این تیم کسب کرده است. دیگرگزینه، هانس دیتر فلیک است. همه فلیک را به خاطر حضور چندین‌ساله‌اش در تیم ملی آلمان و دستیاری یواخیم لوو می‌شناسیم. او سابقه مربیگیری پنج‌ساله در هوفنهایم را در کارنامه دارد و حدود ۱۱ سال به عنوان دستیار اول لوو در تیم ملی آلمان کار کرده است و حتی سابقه کار با جیوانی تراپاتونی را هم دارد. رالف رانگنیک، معروف به پرفسور فوتبال آلمان، نیز یک گزینه دیگر است. او مدت‌هاست به کار در بایرن‌مونیخ علاقه‌مند است؛ اما هرگز فرصت آن را در هیچ پستی به دست نیاورده است. رانگنیک سابقه هدایت اشتوتگارت، هانوفر، هوفنهایم و ۲ دوره در تیم‌های شالکه و لایپزیش را در کارنامه دارد. رانگنیک در کنار یورگن کلوپ از پیشگامان استفاده از سیستم بازی پرسینگ در بوندس‌لیگا به شمار می‌رود. سرمربی سابق لایپزیش پس از کسب نتایج درخشان با این تیم در فصل گذشته اکنون به‌عنوان مدیر جهانی فوتبال کمپانی ردبول فعالیت می‌کند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->