آغاز نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ | رقابت داوطلبان گروه‌های ریاضی و انسانی در نخستین روز (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) لزوم برنامه‌ریزی‌های کلان در شناسایی زودهنگام کودکان مبتلا به اختلالات تکاملی کلاهبرداری‌های آنلاین | وب‌سایت‌هایی که بازدید می‌کنید چقدر ایمن هستند؟ از چند سالگی پیر محسوب می‌شویم؟ شلیک دلخراش مرد فراری به همسرش استطاعت ٩٨درصد زائران حج تمتع امسال مشخص شد کشف جسد دانشجوی دندان‌پزشکی بعد از یک هفته| دو مظنون بازداشت شدند یک کشته و ۶ مجروح بر اثر طوفان زاهدان(۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) پلمب کلوپ بازی‌های تصویری متخلف در مشهد دستگیری زورگیران دهه هشتادی قمه کش (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) کشف ۷۳ قطعه سکه تاریخی دوره اشکانیان از مسافر قطار (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد میانگین سن مادران و پدران ایرانی در تولد اولین فرزند چقدر است؟ سردار رادان: اصراری به انتقال خودرو‌های توقیفی با جرثقیل نداریم سارق ۴۶ کامپیوتر خودرو در مشهد به دام افتاد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازنشستگان تامین اجتماعی همچنان منتظر تعیین تکلیف افزایش حقوق خود هستند (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) پلمب ۱۱ واحد صنفی به‌دلیل فروش مواد مخدر و قرص‌های غیرمجاز در مشهد  آدمکشی جوان ۱۸ ساله به خاطر غرور جوانی در مشهد + عکس
سرخط خبرها

۱۰ عادت روزانه خطرناک که سبب ایجاد سرطان می‌شود

  • کد خبر: ۸۳۴۰۰
  • ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۸
۱۰ عادت روزانه خطرناک که سبب ایجاد سرطان می‌شود
پیشگیری از سرطان فقط با اصلاح برخی از شیوه‌های زندگی مانند تغذیه و فعالیت بدنی میسر نمی‌شود و عادت‌هایی که ظاهرا بی‌اهمیت هستند، نیز باید از امور روزمره ما حذف شوند.

شهرآرانیوز - بسیاری از ما در طول روز، کار‌های بیهوده زیادی را انجام می‌دهیم که علاوه بر اینکه مانع از موفقیت ما می‌شوند، با تبدیل شدن به عادات روزمره، بسیار خطرناک هستند و می‌توانند باعث سرطان شوند. برای اینکه افراد موفقی باشیم و از توانایی‌های‌مان نهایت استفاده را ببریم، باید این عادت‌های بد را کنار بگذاریم و سعی کنیم، بهره‌وری خود را افزایش دهیم. در اینجا به بیان ۱۰ عادت بدِ رایجی می‌پردازیم که باید از برنامه روزانه ما حذف شوند

۱- خواب کافی ندارید

بیست سال پیش، دانشمندان مطمئن نبودند که چرا انسان‌ها می‌خوابند. حالا ما می‌دانیم که خواب برای سلامتی مانند رژیم غذایی و ورزش مهم است. در زمان خوابیدن، دستگاه‌های مختلف بدن از نو شروع به کار می‌کنند و نیروی تازه می‌گیرند. مثلا مغز که خود را پاکسازی می‌کند.

کمبود خواب به افزایش ریسک بیماری‌های قلبی، سرطان و جنون ربط دارد. متخصصان توصیه می‌کنند که بزرگسالان با هر رده سنی؛ هفت تا نه ساعت خواب کامل در شبانه روز داشته باشند تا سلامت لازم خود را تضمین کنند.

۲- همیشه استرس دارید

زندگی پر از استرس است. اما کنترل استرس برای سالم ماندن ضروری است. افزایش مداوم استرس، ریسک بیماری‌های مزمن را افزایش می‌دهد و می‌تواند باعث پیر شدن سلول‌های ما شود. بر اساس گزارش ها، استرس شدید، تلومر‌ها (ساختار‌هایی درون هر سلول شما که خانه DNA هستند) را کوتاه می‌کند.

تلومر‌ها ابتدا بلند هستند و سپس کوتاه می‌شوند. وقتی خیلی کوتاه می‌شوند، سلول بالاخره می‌میرد. کسانی که تلومر‌های کوتاه تری دارند، در معرض مشکلات جدی مثل بیماری‌های قلبی و سرطان قرار دارند.

۳- تحرک بسیار کمی دارید

۱۰ عادت روزانه خطرناک که سبب ایجاد سرطان می‌شود+ درمان

زندگی بدون تحرک، عامل مهم ابتلا به بعضی از خطرناک‌ترین بیماری‌ها مثل جنون، دیابت، سرطان و بیماری‌های قلبی و عروقی است. خبر خوب این است که حتی فعالیت بسیار کم هم می‌تواند تفاوت ایجاد کند. متخصصات توصیه می‌کنند در طول روز هر جا که می‌توانید پیاده روی کنید و به طور مطلوب به ۱۵۰ دقیقه فعالیت با شدت میانگین در هفته برسید.

۴- تنها هستید

تحقیقات نشان داده است که تنهایی شدید می‌توانند اثرات منفی مشابه با چاقی، عدم فعالیت بدنی و کشیدن ۱۵ سیگار در روز بگذارند و اینطور کشف شده که می‌تواند ریسک ابتلای بالغان مسن‌تر به جنون را تا ۵۰ درصد افزایش دهند و این فقط سلامت عقل را تهدید نمی‌کند:اخیرا یک تحقیق به این نتیجه رسید مردانی که اعلام کردند حدود دو دهه تنها بوده اند، بیشتر احتمال سرطان در آن‌ها وجود داشت و دیرتر بهبود پیدا می‌کردند.

۵- فشار خون خود را کنترل نمیکنید

فشار خون شما یکی از مهم‌ترین اعدادی است که باید آن را بدانید و به طور منظم چک کنید. فشار خون نباید بیشتر از ۱۳۰ بر روی ۸۰ باشد.

(۷۰ تا ۷۹ درصد مردان بیشتر از ۵۵ سال، فشار خون بالاتری دارند.) در طول زمان فشار خون بالا می‌تواند به رگ‌های خونی سراسر بدن آسیب بزند و باعث افزایش احتمال سکته، حملات قلبی و جنون شود.

۶- استفاده از تلفن، تبلت یا رایانه در رختخواب

۱۰ عادت روزانه خطرناک که سبب ایجاد سرطان می‌شود+ درمان

این عادت بد که برنامه روزانه شما را تحت الشعاع قرار می‌دهد، به خواب و بهره‌وری مناسب صدمه می‌زند. بیشتر دستگاه‌های مورد علاقه شما در هنگام شب (مانند لپ‌تاپ، تبلت و گوشی‌های تلفن همراه)، نور آبی با طول موج کوتاه را به شدت و درست در مقابل چهره منتشر می‌کنند. قرار گرفتن در معرض این نور، تولید ملاتونین را مختل کرده و موجب اختلال در توانایی شما در به خواب رفتن و همچنین، کاهش کیفیت خواب می‌شود. همانطور که همه ما می‌دانیم، خواب شبانه‌ی نامطلوب، تاثیرات بسیار زیان‌آوری دارد. بهترین کار، پرهیز از استفاده از این دستگاه‌ها پس از شام است (برای بیشتر افراد، تماشای تلویزیون اشکالی ندارد، البته به شرطی که به اندازه کافی از آن فاصله گرفته باشید).

۷- فکر کردن به افراد سم

همیشه افرادی سمی وجود دارند که به شکلی شما را ناراحت و عصبانی می‌کنند. به جای فکر کردن در مورد همکار یا فردی که خون شما را به جوش می‌آورد، سپاسگزار بودن برای شخص دیگری در زندگی‌تان را تمرین کنید. در زندگی شما افراد فراوانی وجود دارند که شایستگی توجه و فکر کردن را دارند و کاری که نباید انجام دهید، فکر کردن در مورد افراد بی‌ارزش است.

۸- مقایسه کردن خود با دیگران

وقتی احساس لذت و رضایت در شما، از مقایسه خودتان با دیگران ناشی شود، شما دیگر صاحب شادی خود نخواهید بود. وقتی در مورد کاری که انجام داده‌اید احساس خوبی دارید، اجازه ندهید که عقاید یا دستاورد‌های دیگران، این حس خوب را از شما بگیرد. درست است که نمی‌توانید نسبت به آنچه دیگران در مورد شما فکر می‌کنند، هیچ واکنشی نداشته باشید، ولی نباید خودتان را با دیگران مقایسه کنید، زیرا این اقدام در روحیه شما بسیار تاثیرگزار است و سبب می‌شود از حس ناخوشایندی که دریافت می‌کنید در اثر گذر زمان به انواع بیماری‌های روحی مبتلا شوید؛ همیشه در مورد عقاید دیگران مقداری تردید داشته باشید. صرف نظر از اینکه دیگران چه نظری در مورد شما دارند، یک مسئله قطعی وجود دارد و آن این است که شما هرگز به اندازه‌ای که دیگران می‌گویند، خوب یا بد نیستید.

۹- انجام دادن چند کار در طول جلسه

۱۰ عادت روزانه خطرناک که سبب ایجاد سرطان می‌شود+ درمان

شما هرگز نباید به چیزی کم‌توجهی کنید، به ویژه اگر آن چیز، یک جلسه باشد. اگر آن جلسه به اندازه‌ای مهم نیست که لازم باشد به طور کامل به آن توجه داشته باشید، اصلا در آن شرکت نکنید، ولی اگر به اندازه‌ای مهم است که باید تمام توجه خود را به آن معطوف کنید، باید در طول جلسه، تمام کار‌های دیگر را کنار بگذارید. انجام دادن چند کار در طول جلسات، به دیگران این احساس را می‌دهد که از سایر افرادِ حاضر در جلسه مهم‌تر هستید، به شما لطمه می‌زند.

۱۰- خواندنِ بلافاصله پیام‌ها

آخرین عادت بدی که برنامه روزانه شما را تحت الشعاع قرار می‌دهد، خواندنِ بلافاصله پیام‌ها و وقت گذاشتن برای آنهاست. خواندن بلافاصله‌ی پیام‌ها، کابوسی برای بهره‌وری به شمار می‌رود. بررسی‌ها نشان داده‌اند که اگر هر زمان که گوشی همراه یا ایمیل‌تان به صدا درمی‌آید، به سرعت به سراغ آن بروید، بهره‌وری شما کاهش و در نهایت خطر ابتلا به بیماری‌های جدی افزایش می‌یابد. به جای خواندن فوری پیام‌هایی که دریافت می‌کنید، تمام ایمیل‌ها و پیامک‌های‌تان را در زمان‌هایی تعیین شده بررسی کنید (مثلا هر ساعت، یک بار به ایمیل‌های‌تان پاسخ بدهید).

منبع: Chetor

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->