٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳) ویدئو| جزئیات پرونده زمین خواری به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان در آستارا واژگونی پراید در جاده نیشابور به سبزوار ۴ کشته و مصدوم برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ممنوعیت ترافیکی شب‌های قدر سال ۱۴۰۳ در مشهد اعلام شد ظرفیت قطار‌های منتهی به مشهد در شب‌های قدر افزایش می‌یابد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) کاهش ۸ درصدی تردد خودرو‌ها در ورودی‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) اولین واکنش فرزند آیت الله علم الهدی به شایعه مشارکت در یک هلدینگ گردشگری مه گرفتگی و غبار محلی در جاده‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) دستگیری قاچاقچی حرفه‌ای در تهران| ۲۲ کیلوگرم شیشه کشف شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

۶ عادت اشتباه که پوست شما را پیر و زشت می‌کند

  • کد خبر: ۸۲۸۸۲
  • ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۰
۶ عادت اشتباه که پوست شما را پیر و زشت می‌کند
اگر نگران پیری پوستتان هستید بهتر است از برخی عادت‌های مضر که منجر به پیرشدن سریع‌تر پوستتان می‌شوند دوری کنید؛ این عادات آسیب‌های زیادی به زیبایی پوست وارد می‌کنند؛ در ادامه با آن‌ها آشنا شوید.

شهرآرانیوز - آیا شما هم از آن‌هایی هستید که وقتی جلوی آینه می‌ایستند، گمان می‌کنند پوستشان نسبت به سن و سالشان، کمی پیرتر و چروکیده‌تر شده؟ اگر جوابتان مثبت باشد، آن‌وقت احتمالا متخصصان پوست به شما توصیه می‌کنند مروری بر شیوه زندگی‌تان داشته باشید و عادت‌های نادرست روزانه خود را بشناسید و کنار بگذارید تا علاوه بر داشتن پوستی شاداب و زیبا، جوان‌تر و جذاب‌تر به نظر برسید. این عادت‌های نادرست، از خورد و خوراک گرفته تا خواب و استفاده از محصولات آرایشی بهداشتی، بسیار متنوع و متغیر هستند.

عادت به شیرینی‌جات و غذا‌های پرشکر

یکی از عادت‌های رایج بسیاری از ما، مصرف انواع کیک، کلوچه، شیرینی، بستنی، شکلات یا حتی آبمیوه‌های صنعتی سرشار از شکر به‌عنوان میان‌وعده صبح یا عصر است. شکر اضافی در بدن باعث گلیکاسیون می‌شود. گلیکاسیون هم عاقبتی جز ایجاد تیرگی دور چشم، از دست رفتن درخشندگی پوست، پف کردن پوست (مخصوصا دور چشم‌ها) و به وجود آمدن چین‌وچروک‌های فراوان در پوست را ندارد. بهتر است به‌جای خوراکی‌های نامبرده از انواع میوه‌ها و آبمیوه‌های طبیعی در میان‌وعده‌ها استفاده کنید و در طول روز به مقدار زیادی آب بنوشید تا پوست زیبا و شادابی داشته باشید.

عادت به تلویزیون، تلفن همراه و کامپیوتر

یکی دیگر از عادت‌های نادرست روزانه که می‌تواند باعث پیری زودرس‌تان بشود، عادت به تماشای بیش از حد تلویزیون است. وقتی شما بیش از ۳۰ دقیقه جلوی تلویزیون می‌نشینید، بدن شروع به ذخیره‌کردن قند در سلول‌های خود می‌کند که همین فرآیند سبب ابتلا به افزایش وزن، ایجاد چین‌وچروک روی پوست، تخریب تدریجی سلول‌ها و درنهایت کاهش طول عمرتان می‌شود. همچنین وقتی به مدت طولانی در معرض نور صفحه نمایش کامپیوتر و تلفن همراه خود قرار بگیرید سطح ملاتونین در بدن شما نامتعادل می‌شود و در نتیجه خوابتان مختل خواهد شد که بی‌خوابی و خواب نامنظم نیز به پوست آسیب خواهد زد. درنتیجه تماشای روزانه تلویزیون را کاهش دهید و حدود استفاده از تلفن همراه و کامپیوتررا نیز رعایت کنید.

عادت بدخوابیدن و خواب روی روبالشی کثیف

خیلی از افراد عادت دارند که هنگام خوابیدن، صورت خود را در بالش فرو ببرند یا یک طرف صورت را روی بالش فشار بدهند. این عادت نادرست می‌تواند باعث افزایش چروک‌های صورت، مخصوصا در قسمت اطراف چشم‌ها و شقیقه‌ها شود. همچنین پوست در طول شب پوسته‌ریزی می‌کند که این پوسته‌ها روی بالش می‌ریزند. باید توجه داشت که روبالشی و ملحفه را هفته‌ای یکبار بشویید تا نظافت آن‌ها رعایت شود. از همه مهمتر اینکه تا می‌توانید روی شکم نخوابید. سعی کنید عادت خوابیدن به شکم یا پهلو را به‌تدریج به عادت خوابیدن به پشت تغییر دهید تا پوست شما آسیب نبیند.

عادت نرسیدن به پوست

حضور در فضای باز و جذب آلودگی‌های هوا پوست شما در معرض عوامل محیطی متعددی قرار می‌گیرد که به آن صدمه می‌زنند و باعث مشکلات مختلفی می‌شوند. تنها راه حل برای این مشکل محافظت از پوست است، استفاده از ضدآفتاب، مرطوب کننده و سرم‌های محافظتی حاوی آنتی‌اکسیدان مثل ویتامین سی را فراموش نکنید و وقتی به خانه بازمی‌گردید بلافاصله پوست خود را با یک پاک کننده ملایم بشویید.

عادت بد و غلط شستن صورت

شستن صورت یکی از مراحل مهم مراقبت از پوست است و شما باید هر روز یک یا دو بار این کار را انجام دهید تا آلودگی‌ها، چربی‌های پوست و مواد آرایشی را که روی آن باقی مانده است تمیز کنید و با پوستی تمیز و لطیف به رختخواب بروید.  آرایش کردن را به مهمانی و مراسم‌های خاص محدود کنید. از لوازم آرایش، مخصوصا کرم‌های بدون چربی استفاده کنید. چهار اشتباه و عادات بد برای شستن صورت را باید برطرف کنید:

شستن صورت با آب داغ: آب داغ باعث خشک شدن پوست و از بین رفتن چربی طبیعی و محافظ سطح آن خواهد شد و التهاب پوستی را تشدید خواهد کرد.

استفاده از شیرپاک کن روی پوست خیس: اگر از پاک کننده‌های برپایه روغن استفاده می‌کنید نباید آن را روی پوست خیس و مرطوب بزنید. البته زدن پاک کننده‌های فومی روی پوست خیس مشکلی ندارد.

خشک کردن کامل صورت: لازم نیست پس از شستن صورت تمام رطوبت آن را با حوله خشک کنید، بهتر است مقداری از این رطوبت را روی سطح پوست باقی بگذارید و بلافاصله از لوسیون یا مرطوب کننده استفاده کنید.

مصرف شیرپاک کن نامناسب: اگر پوست چرب دارید از پاک کننده‌های ژلی و فومی استفاده کنید، اما اگر پوست خشک و حساسی دارید بهتر است از محصولاتی استفاده کنید که ملایم‌تر هستند مثل شیرپاک کن‌ها و روغن‌های پاک کننده یا آب میسلار که باعث از بین رفتن رطوبت پوست نمی‌شوند.  

۱۰ ماده غذایی مضر

برخی از مهم‌ترین مواد غذایی مضر پوست که همچنین بر بخش‌های داخلی بدن تاثیرات منفی می‌گذارند عبارتند از: نمک زیاد، مشروبات الکلی، کافئین زیاد، دسر‌های شیرین، نوشابه و نوشیدنی‌های گازدار، موادغذایی و خورای فرآوری شده، گوشت قرمز، غذا‌های سرخ شده، قند و شکر و فست‌فودها.

منبع: مجله‌دلتا


اینجا ببینید: ۱۰ ماده غذایی مضر برای پوست

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->