ثبت نام مجدد کاندیدا‌های هیات فوتبال خراسان یک تخلف بزرگ است | اهمال کاری هیات در روند برگزاری انتخابات مسجل است  شمسایی: به اولین هدفمان که صعود به جام جهانی بود، رسیدیم یزدانی: حضور ورزشکارانی مثل تیلور اعتبار کشتی المپیک را بالا می‌برد نتیجه و ویدئو خلاصه بازی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا | سلام یوزهای ایرانی به جام جهانی خطیر: حق امضای استقلال همچنان با من است پرسپولیس و استقلال رسماً واگذار شدند وزیر ورزش و جوانان: امروز نقطه عطفی در تاریخ ورزش کشور است پائز نیامده والیبالیست‌ها را به خط کرد غیبت حسن یزدانی در اردوی تیم ملی کشتی آزاد سرمربی تیم ملی والیبال وعده المپیک پاریس را داد! پخش زنده بازی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین توافق بیغم با مس + عکس اسامی داوران جام حذفی اعلام شد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرسنال و چلسی| تحقیر بزرگ آبی‌ها آیا فرمانده فراجا از دروازه‌بان استقلال شکایت کرده است؟ تمدید با اوسمار با نظر هیات مدیره جدید تلاش شبانه‌روزی درویش برای ماندن در پرسپولیس
سرخط خبرها

آمادگی بالای فنی و روانی ملی‌پوشان برای جدال با کره جنوبی

  • کد خبر: ۸۳۵۲۶
  • ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۴
آمادگی بالای فنی و روانی ملی‌پوشان برای جدال با کره جنوبی
از تمرینات تیم ملی در تهران خبر می‌رسد که شاگردان اسکوچیچ برای رقابت با کره جنوبی از آمادگی خوبی برخوردارند و همه چیز برای برد چهارم تیم ملی مهیاست.

احسان سرفرازی | شهرآرانیوز؛ بعد از ۳ پیروزی خوب تیم ملی ایران در مسابقات مقدماتی جام‌جهانی، حالا اسکوچیچ و شاگردانش برای مهم‌ترین بازی‌شان در مرحله نهایی انتخابی جام‌جهانی آماده می‌شوند. دیدار با تیمی که رقیب تکراری تیم ملی در طول سال‌های گذشته بوده و البته سال‌هاست که در حسرت بردن تیم ملی به سر می‌برد، همیشه مهم است؛ چه برسد به حالا که این برد در بازی خانگی می‌تواند ۶۰‌درصد راه صعود را طی کند.

روحیه خوب ملی‌پوشان پیش از جدال حساس

ملی‌پوشان کشورمان این‌روز‌ها با انگیزه و روحیه زیادی در تمرینات شرکت می‌کنند. در کنار مسائل روحی‌روانی که تیم ملی در وضعیت خوبی از آن قرار گرفته است، مسائل فنی نیز با جزئیات دنبال می‌شود و اسکوچیچ و همکارانش نکات فوتبالی را به بازیکنان گوشزد می‌کنند. چیزی که از تمرینات تیم ملی مشخص است، بازیکنان و کادرفنی مصمم و با روحیه به‌دنبال کسب نتیجه‌ای مطلوب از قدرتمند‌ترین حریف خود در مقدماتی جام‌جهانی هستند و برای این منظور همه جوانب را در نظر گرفته‌اند.

تمجید رسانه‌های کره‌ای از تیم ملی

رسانه مطرح کشور کره به دیدار سه‌شنبه این تیم با شاگردان اسکوچیچ پرداخت و از مثلث تهاجمی تیم ملی فوتبال کشورمان تعریف‌و‌تمجید کرد. سایت مشهور یونهاپ کره در گزارشی از اهمیت این دیدار صحبت کرد و بازیکنان تیم ملی کره‌جنوبی را به شکست ایران تشویق کرد. این رسانه مشهور کره‌ای‌ها در گزارش خود نوشت: قلعه نفوذ‌ناپذیر آزادی را بشکنید. یونهاپ به بررسی نتایج دیدار‌های کره‌جنوبی و تیم ملی کشورمان پرداخت و نوشت: با توجه به این آمار، متوجه می‌شویم که تیم ملی ایران قدرتمندتر از کره جنوبی است؛، زیرا ایران توانسته است ۱۳ بار ما را شکست دهد و ما فقط به ۹ برد و ۹ تساوی رسیده‌ایم.

ما نتوانستیم تاکنون ایران را در آزادی شکست دهیم و به ۲ تساوی، ۵ شکست و ۳ باخت متوالی دست پیدا کردیم. یونهاپ قدرت تیم ملی کشورمان را دفاع مستحکم، قدرت فیزیکی بازیکنان و همکاری فوق‌العاده در خط تهاجمی دانست. این رسانه کره‌ای نوشت که تیم ملی کشورمان در این ۳ بازی برگزار‌شده مقابل سوریه، عراق و امارات، نمایشی درخشان از خودش به جا گذاشته است.

۴-۳-۳، سیستم مورد‌علاقه سرمربی کره

در آستانه برگزاری این بازی حساس، بد نیست نگاهی دقیق‌تر به حریف تیم ملی داشته باشیم. «پائولو‌بنتو»‌ی پرتغالی از سال‌۲۰۱۹ هدایت کره‌ای‌ها را برعهده دارد. این سرمربی علاقه خاصی به استفاده از سیستم ۳-۳-۴ دارد و تغییرات چیدمان تیمش هم حول‌و‌حوش این سیستم است. برای مثال در فاز دفاعی این تیم آرایش ۱-۴-۱-۴ به خود می‌گیرد که خود زیر‌شاخه‌ای از همان سیستم ۳-۳-۴ است و در‌مجموع اگر بخواهیم برای تیم ملی کره‌جنوبی یک چیدمان کلی در نظر بگیریم، همان ۳-۳-۴ است.

سیستم ۱-۳-۲-۴ دومین ترکیبی است که بنتو از آن استفاده می‌کند و در زمان حضورش روی نیمکت پرتغال نیز در جریان بازی‌ها دست به چنین‌تغییری می‌زد. تیم بنتو در فاز بازی‌سازی، علاقه خاصی به بازی‌سازی عمیق از عقب زمین دارد.

یکی از الگو‌های کلی کره‌ای‌ها برای پیشبرد تیم، انتقال توپ به کناره‌ها و دریافت آن از‌سوی وینگر هر سمت یا فولبک همان جناح است. با توجه به حضور بازیکنانی مثل هوانگ‌هی‌چان و هیونگ‌مین‌سون، هر کدام از ۲ فولبک کره‌ای‌ها که به این بازیکنان نزدیک می‌شوند، کار‌های ترکیبی خطرناکی صورت می‌گیرد که می‌تواند مدافعان حریف را به اشتباه بیندازد. در بازی مقابل عراق با توجه به دفاع فشرده عراقی‌ها، کره‌ای‌ها مجبور بودند توپ‌های خود را با ارسال‌های بلند به دروازه حریف برسانند و به‌همین‌دلیل هم موفق به گل‌زنی نشدند.

یکی از خطرناک‌ترین بازیکنان تیم، در فاز انتقال توپ و بازی‌سازی، لی‌جائه‌سونگ، هافبک باشگاه ماینز است و با توجه به تسلط خوب و مهارت بالایی که در دریبلینگ دارد، به‌راحتی می‌تواند بازیکنان را از پیش‌رو بردارد و توپ را به مناطق مد‌نظر برساند. لی‌جائه‌سونگ یکی از لینک‌های مهم خط دفاع و حمله کره‌جنوبی است و معمولا نفوذهایش از کانال‌های مرکزی شکل می‌گیرد.

با‌این‌تفاسیر به نظر می‌رسد اگر تیم ملی ایران با سیستم ۱-۳-۲-۴ به‌مصاف این تیم برود، با ارائه بازی منطقی و اقتصادی می‌تواند به نتیجه مطلوب برسد، چرا‌که در این سیستم، تیم ملی با یک دابل‌پیوت شامل یک بازیکن پست‌۶ و یک بازیکن پست‌۸ می‌تواند به‌خوبی کانال‌های مرکزی را کنترل کند و بازی را برای کره‌ای‌ها به کناره‌ها ببرد و هم از خط اوت به‌عنوان عامل فشار استفاده کند و هم کره را به‌سمت بازی با توپ بلند سوق دهد و با توجه به توانایی مدافعان تیم روی توپ‌های بلند و خروج‌های خوب علی بیرانوند فضایی مثل فضای بازی با عراق برای کره‌ای‌ها ساخته می‌شود و ارسال‌های آن‌ها بی‌ثمر خواهد بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->