٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳) ویدئو| جزئیات پرونده زمین خواری به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان در آستارا واژگونی پراید در جاده نیشابور به سبزوار ۴ کشته و مصدوم برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ممنوعیت ترافیکی شب‌های قدر سال ۱۴۰۳ در مشهد اعلام شد ظرفیت قطار‌های منتهی به مشهد در شب‌های قدر افزایش می‌یابد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) کاهش ۸ درصدی تردد خودرو‌ها در ورودی‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) اولین واکنش فرزند آیت الله علم الهدی به شایعه مشارکت در یک هلدینگ گردشگری مه گرفتگی و غبار محلی در جاده‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) دستگیری قاچاقچی حرفه‌ای در تهران| ۲۲ کیلوگرم شیشه کشف شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

نامه گام چهارم کاهش تعهدات برجامی ایران به اطلاع آژانس بین‌المللی انرژی اتمی رسید

  • کد خبر: ۸۴۰۴
  • ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۹
نامه گام چهارم کاهش تعهدات برجامی ایران به اطلاع آژانس بین‌المللی انرژی اتمی رسید
سفیر و نماینده دائم کشورمان در وین، گفت: پس از دستور حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری به سازمان انرژی اتمی برای کلیدن زدن گام چهارم کاهش تعهدات برجامی از طریق آغاز گازدهی در تاسیسات فردو، این مراتب در نامه‌ای به اطلاع آژانس بین‌المللی انرژی اتمی رسید.

به گزارش شهرآرانیوز، کاظم غریب‌آبادی در این زمینه افزود: در این نامه تصریح شده جمهوری اسلامی ایران از فردا (چهارشنبه) گازدهی «یو اف ۶» را در تاسیسات فردو آغاز خواهد کرد و از آژانس درخواست شده تا بازرسان آن برای نظارت بر این فرایند، در ساعت مشخص شده در این تاسیسات حضور داشته باشند.

رئیس جمهوری امروز در آیین افتتاح کارخانه «نوآوری آزادی» در تهران گفت: از فردا گام چهارم و جدید را برمی‌داریم؛ البته پیشاپیش به کشورهای دوست در دنیا اعلام می‌کنیم فعالیت جدید با نظارت ‌آژانس خواهد بود و این نهاد همچنان به نظارت خود ادامه می‌دهد؛ حتی بر فعالیتی که از که فردا آغاز خواهیم کرد.

دیروز(دوشنبه) «علی ربیعی» سخنگوی دولت در نشست خبری اعلام کرد، کاهش تعهدات برجامی را رئیس جمهوری اعلام می‌کند.
ربیعی افزود: به طور قطع طبق وعده‌ای که داشتیم در گام‌های مختلف نیز به اروپایی‌ها فرصت دادیم؛ افکار عمومی در کشور نیز دیدند که با وجود صبوری و صبر استراتژیک ایران، ما نبودیم که خواستیم از برجام خارج شویم؛ این سیاست زورگویانه آمریکا و عدم مقاومت اروپا بوده که ما را به این نتیجه رسانده است.

همچنین، روز گذشته عملیات گازدهی ماشین‌های سانتریفیوژ پیشرفته نسل جدید آی.آر۶(IR۶) با حضور رئیس سازمان انرژی اتمی در مجتمع غنی‌سازی شهید احمدی روشن نطنز آغاز شد.

اتحادیه اروپا در واکنش به این تحولات تصریح کرد که به اجرای برجام همچنان پایبند است.
«مایا کاسیانچیچ» سخنگوی کمیسیون اروپا گفت، توافق هسته‌ای، «موضوع مربوط به امنیت ما، نه فقط در سطح منطقه یا اروپا بلکه در سطح جهانی است.» وی در عین حال تاکید کرد که پایبندی اتحادیه اروپا به برجام به «پیروی کامل ایران بستگی دارد».

«حمید بعیدی‌نژاد» سفیر ایران در انگلیس هم با انتشار پیامی در توئیتر اعلام کرد: اگر سایر طرف‌های باقی‌مانده در برجام تصمیم بگیرند تعهدات خود را مطابق با توافق اجرا کنند، گام چهارم کاهش تعهدات برجامی ایران قابل بازگشت خواهد بود.


منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->