آخرین آمار غربالگری افراد دارای علائم بیماری در مرز‌ها از مرز ۲۴۰۰ نفر گذشت (اسفند ۱۴۰۲) مهر تردد دانشجویی به چه افرادی تعلق می‌گیرد؟ اسکان موقت نوروزی فرهنگیان در ۴۲۴ مرکز آموزشی رفاهی مدیریت غیرعلمی زباله‌ها خسارت ۸۷ هزار میلیارد تومانی به محیط‌زیست وارد کرد توماج صالحی از اتهام نشر اکاذیب تبرئه شد نجات نوزادی بی پناه در یک شب زمستانی در پارک مشهد + فیلم بخشی از معوقات فرهنگیان تا انتهای سال و بخشی دیگر تا ۶ فروردین ۱۴۰۳ واریز می‌شود شیر باغ وحش وکیل‌آباد مشهد احتمالا سرطان دارد اعتراض۲۷۲ هزار معلم به رتبه‌بندی پذیرفته شد | معلمان هر ۳ سال یک‌بار ارزیابی می‌شوند مشهد و کربلا رکورد دار پروازهای نوروزی ضرورت محدودیت ورزش‌های هوازی از امروز تا فردا در مشهد مقدس (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) معدوم‌سازی ۵۰۰ تُن غذای فاسد در طرح سلامت نوروزی ۳ شرکت هواپیمایی به دلیل گران‌فروشی از فروش بلیت منع شدند + اسامی قتل هولناک زن گمشده به خاطر یک گردنبند و ۶ النگوی طلا در تهران چرا نباید برای سفره هفت‌سین ماهی قرمز بخریم؟ واریز ۳ میلیون تومان به حساب خانواده زندانیان تهران تیراندازی در یک عروسی ۱۳ نفر را راهی بیمارستان کرد آب و هوای شهرستان‌های خراسان رضوی در ۱۰ روز اول تعطیلات چه وضعیتی دارد؟ (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) ۲۹ اسفند آخرین مهلت بخشودگی جرایم فاقد بیمه شخص ثالث موتورسیکلت اعلام زمان ثبت‌ نام ۵ آزمون مهم ۱۴۰۴
سرخط خبرها

تزریق دوز سوم واکسن سینوفارم به افراد بالای ۶۰سال مورد تایید است؟

  • کد خبر: ۸۴۰۶۷
  • ۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۵
تزریق دوز سوم واکسن سینوفارم به افراد بالای ۶۰سال مورد تایید است؟
گروه مشاوران واکسیناسیونِ سازمان جهانی بهداشت (WHO)، تزریق دوز سوم واکسن‌های چینی سینوفارم و سینوواک علیه کرونا را برای افراد ۶۰ سال به بالا تایید کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، به نقل از روزنامه ساوت مورنینگ پست در مطلبی در این باره و در رابطه با گزارش اخیر کارشناسان سازمان جهانی بهداشت منتشر کرد: "گروه مشاوره راهبردی کارشناسان در زمینه واکسیناسیون" (SAGE) در سازمان جهانی بهداشت تاکید دارد که دز سوم دو واکسن کرونای سینوواک و سینوفارم در واقع دز تقویتی محسوب نمی شود بلکه جزو دوره اصلی واکسیناسیون با این دو واکسن ساخت چین است.

این گروه مشاوران همچنین تاکید کردند که واکسن سوم نیز باید به افراد دارای نقص ایمنی متوسط ​​و شدید که با هر واکسن دیگر تایید شده از سوی سازمان بهداشت جهانی واکسینه شده اند، تزریق شود.
کارشناسان SAGE توصیه های خود را پس از بررسی هفته گذشته روی داده های جمع آوری شده از زمانی که سازمان جهانی بهداشت تعداد محدودی از واکسن های کووید ۱۹ را برای استفاده اضطراری تایید کرد، اعلام کردند.

دوز سوم دو واکسن کرونای سینوواک و سینوفارم در واقع دز تقویتی محسوب نمی شود بلکه جزو دوره اصلی واکسیناسیون با این دو واکسن ساخت چین استبه گفته آنها، داده ها نشان می دهد که افراد در این دو گروه پس از واکسیناسیون استاندارد، بیشتر در معرض خطر عفونت های غیرمنتظره یا پیشرفته (breakthrough infections) بوده‌اند.

همچنین افراد دارای نقص ایمنی در این گروه عمدتا شامل مبتلایان به سرطان یا سایر بیمارانِ تحت روش‌های درمانی هستند که سیستم ایمنی بیماران را سرکوب می‌کنند.

این کارشناسان همچنین تاکید کردند که تزریق دُز تقویتی برای کل جمعیت توصیه نمی شود و این درحالیست که تاکنون برخی از کشورها اقدام به این کار کرده اند.

سازمان جهانی بهداشت خواهان توقف تزریق دُز سوم برای عموم مردم تا پایان سال است چرا که مردم در کشورهای فقیرتر برای دریافت اولین دُز واکسن در اولویت هستند.

به گزارش روزنامه مدیکال اکسپرس، هدف این سازمان مبنی بر واکسیناسیون کامل ۱۰ درصد از جمعیت هر کشور تا پایان ماه سپتامبر (ماه گذشته میلادی) در ۵۶ کشور محقق نشد. هرچند، تقریبا ۹۰ درصد کشورهای پردرآمد به این هدف دست پیدا کردند.

منبع:ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->