آدرس محل‌های برگزاری احیای شب‌های قدر در مشهد (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) ویدئو| سیاه پوش شدن حرم مطهر رضوی همزمان با ایام شهادت امیرالمومنین(ع) اعمال شب ۱۹ ماه مبارک رمضان + ادعیه و نماز میزبانی ۴۰ هزار خادم رضوی از عزاداران علوی در شب‌های قدر اعزام ۳۵۰۰ مبلغ به مساجد و تکایا در خراسان رضوی ویژه شب‌های قدر خطیب نماز جمعه این هفته تهران مشخص شد ویدئو | ضیافتی امام رضایی در کنار خادمان امنیت مردم ویدئو | حضور تولیت آستان قدس رضوی در جمع روزه‌اولی‌ها مراسم شب‌های قدر ویژه ناشنوایان و کم شنوایان در حرم مطهر رضوی جزئیات مراسم احیا شب نوزدهم ماه رمضان در حرم مطهر رضوی ۱۵۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره رضوی ارسال شد توزیع غذای گرم افطاری در حاشیه شهر مشهد توسط آستان قدس رضوی پرداخت زکات در سال ۱۴۰۲، ۲۵ درصد رشد داشت. جانباز ۷۰ درصد دفاع مقدس به یاران شهیدش پیوست  زائران حرم امام رضا (ع) در شب میلاد کریم اهل بیت (ع) میهمان بزرگترین سفره اکرام رضوی شدند
سرخط خبرها

برگزاری جشن‌های همدلانه «هفته وحدت» در خراسان رضوی

  • کد خبر: ۸۴۴۲۴
  • ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۰
برگزاری جشن‌های همدلانه «هفته وحدت» در خراسان رضوی
مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در امور اهل‌سنت خراسان‌رضوی: رهبر معظم انقلاب، طلایه‌دار موضوع وحدت میان شیعه و سنی هستند.

لاله سادات کوثری | شهرآرانیوز؛ با نزدیک شدن به سالروز میلاد پربرکت حضرت ختمی مرتبت، محمدمصطفی (ص)، شور و اشتیاقی وصف ناپذیر در میان مسلمانان جهان حکم فرماست. در این میان و با هدف تداوم اتحاد و همدلی میان تشیع و اهل تسنن، از فردا هفته وحدت آغاز می‌شود؛ هفته‌ای که به گفته مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان رضوی قرار است همراه با جشن‌هایی بر محور استمرار وحدت شیعه و سنی برگزار شود.

به گزارش خبرنگار ما، حجت الاسلام علیرضا جوانشیری در نشست خبری ستاد گرامیداشت هفته وحدت خراسان رضوی گفت: فضاآرایی شهری و برگزاری جشن‌های میلاد رسول اکرم (ص) و ولادت امام جعفر ضادق (ع) در مشهد و سراسر استان هم زمان با هفته وحدت انجام می‌گیرد؛ ضمن اینکه همه این جشن‌ها با جمعیت مخاطب مناسب و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: برگزاری جشن میلاد پیامبراکرم (ص) و امام صادق (ع) در مساجد سراسر استان در ایام هفته وحدت برنامه محوری خواهد بود و علاوه بر آن در این ایام غباروبی مزار شهدا، برگزاری نشست تخصصی علمای شیعه و سنی و برگزاری محافل انس با قرآن کریم از دیگر برنامه‌های این هفته خواهد بود.

رئیس ستاد گرامیداشت هفته وحدت خراسان رضوی با بیان اینکه امروز شخص رهبری طلایه دار موضوع وحدت میان شیعه و سنی هستند، افزود: اعزام مبلغ به مساجد و نماز‌های جمعه در سراسر استان و برگزاری جشنواره‌های فرهنگی هنری ویژه بانوان از دیگر برنامه‌های هفته وحدت امسال در سراسر خراسان رضوی است.

قدردانی از چهره‌های ماندگار تقریب مذاهب

جوانشیری تأکید کرد: در هفته وحدت امسال از چهره‌های ماندگار تقریب مذاهب اسلامی قدردانی خواهد شد.

گفتمان وحدت در بیانیه گام دوم انقلاب

وی با بیان اینکه موضوع وحدت فقط به یک هفته اختصاص ندارد، ادامه داد: وحدت باید به گفتمان تبدیل شود. در مسیر تحقق بیانیه گام دوم انقلاب موضوع تمدن سازی اسلامی بر همه تکلیف شده است و باید بدانیم این مهم محقق نمی‌شود مگر با توجه و تمسک به موضوع وحدت.

برگزاری نشست روحانیون شیعه و سنی

در ادامه این نشست دبیر ستاد گرامیداشت هفته وحدت خراسان رضوی نیز با بیان اینکه یادواره شهدای وحدت شهیدان شوشتری و محمدزاده صبح ۲۹ مهرماه با حضور هزار نفر از اقشار مختلف در مجتمع آیه‌های مشهد برگزار می‌شود، افزود: چهارشنبه این هفته نیز نشست روحانیون شیعه و سنی در محل مجتمع امام رضا (ع) خیابان نخریسی مشهد برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام یوسف مهربان ادامه داد: برگزاری بیش از ۲۰ مسابقه کتاب خوانی، پیامکی و ختم قرآن، برگزاری جشنواره‌های شادی و نشاط ویژه خانواده‌های اهل تشیع و تسنن در مناطق تلفیقی استان و نیز برگزاری ۴ محفل شب شعر وحدت با حضور شعرای شیعه و سنی در شهرستان‌های تلفیقی از دیگر برنامه‌های این ستاد در ایام هفته وحدت است.

هفته وحدت، ابتکار امام (ره)

در ادامه این نشست مولوی امان ا... برزگر، امام جمعه سمیع آباد تربت جام، با بیان اینکه رهبر معظم ایران طلایه دار وحدت جهان اسلام هستند، افزود: تن دشمنان اسلام از اتحاد مسلمان به لرزه درآمده است. دولتمردان جهان اسلام باید دست به دست هم بدهند و منویات مقام معظم رهبری را در ترغیب و ارتقای وحدت میان مسلمان جهان الگو قرار دهند. مولوی مصطفی زیتونی، مدیر حوزه علمیه خلفای راشدین محمودآباد تربت جام، نیز بیان کرد: مسئله وحدت از اوجب واجبات است.

در ایران اسلامی به برکت تدبیر امام راحل (ره) هفته وحدت اصلی‌ترین عامل تقویت وحدت میان شیعه و سنی است و ادامه خواهد داشت. حسین جامی الاحمدی، مدیر آموزش حوزه علمیه احمدیه تربت جام، نیز گفت: میزان وحدت در میان اهل تشیع و تسنن در تربت جام به اندازه‌ای بالاست که این شهرستان به عنوان پایتخت وحدت کشور لقب گرفته است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->