پخش زنده بازی افغانستان و عراق انتخابی جام جهانی ۲۰۲۴ (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین معلمی در حاشیه | گفت‌وگو با فاطمه سجادی مدیر مدرسه خودگردان هدایت تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان و عراق در انتخابی جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ تاثیر حمله داعش به مسکو بر روابط روسیه – طالبان ملا برادر با هیئت دیپلماتیک ایران در کابل دیدار کرد رهبر اقلیت سنای آمریکا: خروج ما از افغانستان چراغ سبز به پوتین بود نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل هفته آینده درباره افغانستان برگزار می‌شود شانس دوباره افغانستان برای حضور در جام جهانی فوتسال افغانستان چگونه به جام جهانی فوتسال صعود خواهد کرد؟ آمریکا عادی سازی روابط با طالبان را مشروط به تغییر رفتار آنان کرد یک هیئت بلندپایه تجاری از ترکمنستان به کابل سفر کرد سازمان ملل از آسیب بیش از حد زنان افغانستان در رویداد‌های طبیعی خبرداد معاون نخست‌وزیر قزاقستان به کابل سفر کرد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال افغانستان و تاجیکستان (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) کاظمی‌قمی در دیدار با حکمتیار، اوضاع منطقه و افغانستان را بررسی کردند سرمربی افغانستان: فردا با تمام توان مقابل تاجیکستان بازی می‌کنیم پخش زنده بازی افغانستان و تاجیکستان در جام ملت‌های فوتسال آسیا ۲۰۲۴ (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین ویدئو | حقابه هیرمند به کجا رسید؟ تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان و تاجیکستان در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴
سرخط خبرها

هشدار سازمان ملل درباره افغانستان | کودکان افغان از گرسنگی می‌میرند

  • کد خبر: ۸۵۲۸۱
  • ۰۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۲
هشدار سازمان ملل درباره افغانستان | کودکان افغان از گرسنگی می‌میرند
یک مقام ارشد سازمان ملل هشدار داد، میلیون‌ها افغان از جمله کودکان، در صورتی که اقدام فوری برای دور ساختن افغانستان از ورطه سقوط صورت نگیرد، ممکن است در اثر گرسنگی بمیرند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ دیوید بیسلی، مدیر اجرایی سازمان "برنامه جهانی غذا" وابسته به سازمان ملل به خبرگزاری رویترز گفت که ۲۲.۸ میلیون تن -بیش از نیمی از جمعیت ۳۹ میلیون نفری افغانستان- با ناامنی غذایی حاد مواجه شده و "به سمت گرسنگی حرکت می‌کنند" در حالی که در مقام مقایسه دو ماه پیش، این رقم ۱۴ میلیون نفر بود.

او در این اظهاراتش در شهر دبی گفت: (با این وضعیت) کودکان خواهند مرد. مردم از گرسنگی خواهند مرد. اوضاع بسیار بدتر خواهد شد. مردم به‌ویژه کودکان در این وضعیت کمبود بودجه و فروپاشی اقتصاد به تعداد چندین میلیون تن خواهند مرد.

افغانستان در ماه اوت پس از سرنگون شدن دولت مورد حمایت غرب در این کشور توسط طالبان، دچار بحران شده و این وضعیت حامیان مالی این کشور را واداشت به این که میلیاردها دلار از کمک‌هایشان را به اقتصاد وابسته به کمک‌های مالی در افغانستان متوقف کنند.

بحران غذایی در افغانستان که به نوبه خود در اثر تغییرات آب و هوایی تشدید شده است، حتی قبل از تسلط طالبان بر این کشور نیز وخیم بوده و دسترسی دولت جدید افغانستان به دارایی‌هایش در خارج از این کشور بلوکه شده و هنوز کشورها درگیر تصمیم‌گیری در خصوص نحوه تعامل با این نیروها هستند.

دیوید بیسلی گفت: آنچه ما پیش‌بینی می‌کنیم دارد بسیار سریعتر از انتظار ما به وقوع می‌پیوندد. کابل سریعتر از توقع هر کسی سقوط کرد و اقتصاد افغانستان هم دارد سریعتر از آن سقوط می‌کند.

وی گفت: دلارهای مختص کمک به توسعه افغانستان باید تغییر هدف یافته و صرف کمک‌های بشردوستانه شوند و برخی از کشورها قبلا این کار را انجام داده‌اند یا اینکه اعتبارات مسدود شده افغانستان از کانال این آژانس منتقل شوند. شما باید این سرمایه‌ها را آزاد کنید تا مردم بتوانند زنده بمانند.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->