بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟ دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز شهادت ۹ تن در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان الشرق: ایران و سودان به صورت متقابل سفیر تعیین کردند امیرعبداللهیان در راه عشق‌آباد (۸ فروردین ۱۴۰۳) اذعان صهیونیست‌ها به ناکامی درترور رهبران حماس و نجات اسرا حزب‌الله طی یک روز ۵ بار پایگاه‌های رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد مزایده ملک ۶۵ هزار متر مربعی امیرمنصور آریا به دلیل معوقات مالیاتی رئیس‌جمهور در دیدار با اسماعیل هنیه: شکست‌های طوفان‌الاقصی برای رژیم صهیونیستی جبران‌پذیر نیست رئیس‌جمهور: تصادفات جاده‌ای نگران‌کننده و نقطه مقابل نشاط اجتماعی است سخنگوی دولت: ضوابط اجرایی حقوق و دستمزد جدید به تصویب دولت رسید | افزایش جریمه رانندگی تصویب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳) حمله انتحاری به مهندسان چینی در پاکستان اسکان بیش از ۴۰ هزار زائر نوروزی در بوستان غدیر مشهد (۸ فروردین ۱۴۰۳) مراسم وداع با پیکر شهید حاج ابوالفضل لطیف زاده در مشهد (۸ فروردین۱۴۰۳) + ویدئو صندوق بین‌المللی پول ۸۸۰میلیون دلار وام به اوکراین داد | زلنسکی: خرجِ مبارزه با تهاجم روسیه می‌شود حمله هوایی رژیم صهیونیستی به لبنان (۸ فروردین ۱۴۰۳) فرانسه و ترکیه همکاری نظامی با اسرائیل را تکذیب کردند آمریکا: حمله هوایی به سوریه کار ما نبود آمریکا: همکاری گازی پاکستان با ایران خطرناک است
سرخط خبرها

سفیر روسیه در سازمان ملل: هیچ کس برای به رسمیت شناختن طالبان عجله‌ای ندارد

  • کد خبر: ۸۵۸۴۳
  • ۰۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۳
سفیر روسیه در سازمان ملل: هیچ کس برای به رسمیت شناختن طالبان عجله‌ای ندارد
سفیر روسیه در سازمان ملل متحد گفت که هیچ شخصی در به رسمیت شناختن طالبان عجله‌ای ندارد و مسکو اجازه حضور نمایندگی طالبان را در سازمان ملل متحد نمی‌دهد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ خبرگزاری رویترز در این باره نوشت، واسیلی نبنزیا، سفیر روسیه در سازمان ملل متحد همچنین افزود که سازمان ملل متحد و تحریم‌های یک‌جانبه علیه رهبران طالبان احتمالا نه به این زودی اما به هر حال بایستی بررسی شوند.

نبنزیا به خبرنگاران گفت: مسئله به رسمیت شناختن طالبان زمانی مطرح خواهد شد که جامعه جهانی از وعده‌ها و تعهدات مقامات طالبان اطمینان حاصل کند.

وی همچنین به وعده‌ها و درخواست‌های طالبان از جمله حقوق بشر، حقوق زنان و دختران و مبارزه با تروریسم و مواد مخدر از زمان سقوط دولت تحت حمایت غرب در اوایل ماه اوت اشاره کرد.

سازمان ملل متحد در حال بررسی ادعاهای رقیب مبنی بر اینکه چه کسی نمایندگی طالبان را در سازمان ملل برعهده خواهد داشت، است. طالبان، سهیل شاهین، سخنگوی خود در دوحه را به عنوان سفیر افغانستان در سازمان ملل متحد معرفی کردند؛ در حالی که غلام اسحاق‌زی، سفیر دولت سرنگون شده افغانستان به دنبال ماندن در کرسی افغانستان در سازمان ملل متحد است.

نبنزیا، سفیر روسیه در سازمان ملل متحد گفت: هنگامی که اعتبارنامه ارائه می‌شود، این اعتبارنامه از طرف رئیس یک دولت ارائه می‌شود. حال اگر توسط رئیس دولتی که هیچ شخصی آن را به رسمیت نمی‌شناسد، ارائه شود، خودتان نتیجه‌گیری کنید که چه اتفاقی رخ خواهد داد.

کمیته اعتبارنامه سازمان ملل ۹ عضو دارد که آمریکا، چین و روسیه از جمله اعضای این کمیته هستند که قرار است تا پایان سال تصمیم نهایی را مبنی بر این ادعاهای مشابه افغانستان بگیرند.

نبنزیا افزود: امروز مهم‌ترین عامل ایجاد ثبات در کشور است. با توجه به اظهاراتی که می‌شنویم، افغانستان در آستانه فروپاشی اقتصادی و کمبود هرگونه منابعی است.

افغانستان میلیاردها دلار در خارج از این کشور به خصوص در بانک مرکزی آمریکا و دیگر بانک‌های مرکزی در اروپا دارد که از زمان سقوط افغانستان و تصاحب کشور به دست طالبان، دسترسی به این اموال میسر نیست.

شاهین، سخنگوی طالبان در توییتر خود نوشت: ما از جامعه جهانی می‌خواهیم با آزادسازی نزدیک به ۱۰ میلیارد دلار از ثروت مردم افغان به افغانستان کمک کنند و به کمک‌های خود به کشور ما ادامه دهند.

مقامات سازمان ملل متحد گفته‌اند که حتی سازمان ملل قادر نخواهد بود پول نقد کافی به میلیون‌ها افغان در آستانه قحطی بدهد اما این سازمان در تلاش است که با توسعه گزینه‌های دیگر به ثبات اقتصادی این کشور کمک کند و آن را از فروپاشی اقتصادی نجات دهد.

نبنزیا در نهایت افزود: حمل و نقل پول با هواپیما احتمالا بهترین راهکار نیست.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->