وقتی «برمودا» رازهای کامران نجف‌زاده را هم افشا می‌کند! تمساح خونی و سال گربه زیر سایه «مست عشق» «لوران کانته» کارگردان فیلم کلاس درگذشت فیلم‌های سینمایی امروز تلویزیون (جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) برگزاری کنگره شعر توس تا نیشابور + جزئیات نگاهی به مضمون بهار در شعر معاصر «پدر قهوه» سریال جدید مهران مدیری در راه شبکه نمایش خانگی چندخطی درباره‌ی کتاب «فلسفه‌ی پیاده‌روی» نوشته‌ی فردریک گرو | بجنبید، منتظرمان هستند! بازگشت بهروز افخمی با «هفت» به تلویزیون + زمان پخش تئاتر کمدی «هشتگ، بچه‌شهرستانی‌ام» روی صحنه می‌رود + پوستر و زمان اجرا انعکاسی از مظلومیت غزه در «خاورمیانه» | گفتگو با احمدرضا عبیدی (ججو) به مناسبت انتشار موزیک ویدئو جدیدش فردوسی و «شاهنامه» در نگاه محمدعلی اسلامی ندوشن «صحبت یار» در نگارخانه فردوسی + عکس اضافه شدن شخصیت «غرغر خان» به باغ شادونه نقد کامل فیلم تلماسه ۲ (Dune 2) | زیبایی و وحشت «پهلوان هرگز نمی‌میرد» و «پهلوان واقعی» در تلویزیون + زمان پخش پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین ۱۴۰۳ |«هویزه» مشهد در جمع پرفروش‌ها
سرخط خبرها

ماجرای ضرر ۵۰۰ میلیونی فیلم «قهرمان» به دلیل ضعف سیستم‌های سمفا

  • کد خبر: ۸۵۸۶۰
  • ۰۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۲
ماجرای ضرر ۵۰۰ میلیونی فیلم «قهرمان» به دلیل ضعف سیستم‌های سمفا
پخش‌کننده فیلم «قهرمان» اصغر فرهادی گفته است ضعف زیرساخت‌های سامانه «سمفا» در روز گذشته باعث شده این فیلم ۵۰۰ میلیون ضرر کند و حتی در برخی سینماها دعوا و برخورد‌های فیزیکی اتفاق بیفتد.

به گزارش شهرآرانیوز - پخش‌کننده فیلم «قهرمان» اصغر فرهادی گفته است ضعف زیرساخت‌های سامانه «سمفا» در روز گذشته باعث شده این فیلم ۵۰۰ میلیون ضرر کند و حتی در برخی سینماها دعوا و برخورد‌های فیزیکی اتفاق بیفتد.

سعید خانی در گفت‌وگویی با ایسنا گفته است: «پیش از آنکه سمفا (سامانه مدیریت فروش و اکران سینما) راه بیفتد یک سامانه دیگر وجود داشت که ضعف آن اتصال تنها یک سایت یعنی «سینماتیکت» بود. در سال‌های گذشته بحث بر سر این بود که سامانه‌های فروش بیشتر شوند و با راه‌اندازی سامانه سمفا سایت‌های بلیت‌فروشی دیگری اضافه شدند، اما متاسفانه زیرساخت‌های سمفا هنوز آماده نیست و کار به جایی رسیده که می‌بینیم رییس پیشین سازمان سینمایی آمد ابرو را درست کند، اما چشمش را هم کور کرد. البته نکته مهم‌تر این است که دوستان دو سال وقت داشتند بعد از جشنواره فجر سال ۹۸ داد نقاط ضعف این سامانه را برطرف کنند، ولی این کار انجام نشد.

او گفته قطع‌شدن سامانه سمفا فروش فیلم «قهرمان» را کاهش داده است: «به دلیل قطع سامانه سمفا در روز گذشته (هفتم آبان) در کل کشور فقط ۴۰ هزار بلیت سینما فروخته شد، در حالی که ما روز‌هایی را در سال‌های اخیر داشتیم که مثلاً سینما کورش فقط در یک روز بیش از ۳۰ هزار قطعه بلیت فروخته است و از این پس ممکن است روز‌هایی را در پیش داشته باشیم که بیش از صدهزار بلیت فروخته شود. اگر وضع اینطور باشد آن روز بر سر سامانه سمفا چه خواهد آمد؟ چون مشکل اینجاست که وقتی تعداد مراجعان بالا می‌رود سرور سمفا از دسترس خارج و خرید بلیت با مشکل مواجه می‌شود. مسئله بغرنج‌تر اینجاست که در این شرایط بعضی سینما‌ها حتی به صورت آفلاین هم نمی‌توانند بلیت بفروشند. خود من دیشب در سینما کوروش دیدم جماعتی در صف بودند، اما نمی‌توانستند بلیت تهیه کنند. این ماجرا باعث سردرگمی مردم برای خرید بلیت و در بعضی جا‌ها به دعوا و برخورد فیزیکی هم منجر شده است.

مدیر دفتر پخش خانه فیلم همچنین گفته است: «خواهش من از رئیس سازمان سینمایی،محمد خزاعی، این است که هر چه سریع‌تر به این مسئله ورود کند و در این شرایطی که سینما هزار مشکل اقتصادی و کرونایی دارد، این سامانه را اصلاح کند. نگرانی ما از این است که الان فقط دو فیلم «قهرمان» و «دینامیت» روی پرده هستند، اگر در هفته‌های آینده قرار باشد فیلم‌های بیشتری به چرخه اکران اضافه شوند آن وقت چه اتفاقی خواهد افتاد؟ علاوه بر این ما بجز روز‌های پایان هفته، سه‌شنبه را نیز پیش‌رو داریم که قطعاً با حجم گسترده‌ای از مخاطبان مواجه هستیم و امیدواریم شرایط طوری نشود که دوباره سرور سمفا از دسترس خارج شود.

طبق اطلاعات سمفا، فروش فیلم «قهرمان» که از روز پنجم آبان روی پرده رفته، تاکنون به حدود دو میلیارد تومان رسیده است.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->