استاندار خراسان رضوی: روح معنوی اسلام در بناها بروز می‌کند طراحی داشبورد مدیریتی جرائم و تخلفات شهری در مشهد | اولین داشبورد جرائم شهری در کشور آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگ‌ترین دهکده مدرن ورزشی شرق کشور در مشهد افزایش تعداد عرضه کنندگان لباس‌های مستعمل در مشهد درباره شکل‌گیری بولوار شهید قرنی مشهد| قصه ۶۰ ساله «قرنی» تاسیس چند مرکز خلاقیت و نوآوری تا پایان دوره ششم شورای اسلامی شهر در مشهد تخصیص ۴‌میلیارد تومان برای بهسازی پیاده‌رو‌های برخی محلات منطقه ۳ شهرداری مشهد ویژگی‌ شهر ترمیمی وجود المان‌های طبیعی در آن است | المان‌های شهری مشهد به صورت دائم جانمایی شود در یک‌صدوسیزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس چه گذشت؟ (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | هر ماه ۱۰ تا ۱۵ دستگاه اتوبوس جدید وارد چرخه خدمات‌رسانی می‌شود تصویب طرح تفصیلی ۲ منطقه منفصل مشهد | پایان بلاتکلیفی ۱۲ ساله قرقی و مهرگان اعمال قانون ۱۶۰۸ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۶۵ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) جدیدترین آمار ساختمان‌های ناایمن مشهد اعلام شد شهرداری مشهد به حوزه نوآوری و خلاقیت وارد می‌شود+ فیلم تعداد فوتی‌های مشهد در سال ۱۴۰۲ اعلام شد احداث تقاطع غیرهمسطح مشهد-شاندیز-طرقبه در سال ۱۴۰۳ افزایش ۵/۵ برابری دوچرخه‌های اشتراکی در مشهد افزایش مشارکت مردمی در پویش مشهد مهربان در منطقه ۵ شهردار مشهد اعزام کاروان خودرویی شهرداری مشهد به مناطق سیل‌زده کنارک سیستان و بلوچستان ترافیک سنگین و کندی حرکت در معابر و بزرگراه‌های مشهد (۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) شناسایی ۱۶ هزار و ۹۶۶ هکتار بافت ناکارآمد در خراسان رضوی
سرخط خبرها

ظرفیت بیمارستانی برای کاربری دوم نمایشگاه بین‌المللی مشهد

  • کد خبر: ۸۵۹۵۳
  • ۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۳
ظرفیت بیمارستانی برای کاربری دوم نمایشگاه بین‌المللی مشهد
ارجائی، شهردار مشهد: آمادگی داریم کاربری دومی برای نمایشگاه ایجاد کنیم تا مواقع ضروری و بحرانی در اختیار شهروندان قرار گیرد. آماده سازی این بیمارستان نیز ظرف یک ماه صورت خواهد گرفت.

به گزارش شهرآرانیوز؛ هم زمان با نزدیک‌تر شدن صدای پای موج ششم کرونا، تدارکات مسئولان و مدیران استانی و شهری برای سنگربندی در مقابل کووید ۱۹ وارد فاز جدیدی شده است و مسئولان هر کدام به فراخور وظیفه خود، از آمادگی برای رویارویی با موج ششم کرونا خبر می‌دهند.

در این راستا شهردار مشهد با بیان اینکه از حدود ۵۰ روز گذشته که دوره ششم مدیریت شهری آغاز شد، ظرفیت واکسیناسیون در ۴۸ ساعت افزایش پیدا کرد گفت: پیش از این ظرفیت مشهد در واکسیناسیون ۳۵هزار دز در شبانه روز بود که ظرف ۴۸ ساعت این ظرفیت با زیربار آوردن نمایشگاه بین المللی مشهد، ۱۶ فرهنگ سرا و با یک فاصله تقریبا دو هفته‌ای با تغییر کاربری دادن ۱۰‌دستگاه اتوبوس که اولین ناوگان سیار واکسیناسیون کشور است، دوبرابر شد.

سیدعبدا... ارجائی در اجلاس آمادگی برای مواجهه با پیک ششم کرونا افزود: اولویت ما در دوره ششم مدیریت شهری در مشهد، فراهم کردن زمینه آسایش و آرامش مردم است. شهرداری دستگاهی اجتماعی برای خدمت رسانی به مردم است، لذا باید انعطاف لازم در بحران‌ها را داشته باشد و در هر حالتی بهترین خدماتی را که مورد نیاز مردم است ارائه کند.

وی ادامه داد: از چند روز گذشته همه ایستگاه‌های قطار شهری در شهر این آمادگی را در خود ایجاد کرده اند تا ارائه خدمت داشته باشند. هیچ محدودیتی در ایجاد زیرساخت برای سلامت مردم نداریم و تمام و کمال در خدمت هستیم. امروز اولویتی مهم‌تر از مقابله با این موضوع در کشور وجود ندارد و رسالت ما این است که در خدمت و حامی شما باشیم.

آمادگی برای افزایش دو برابری ظرفیت واکسیناسیون

وی با تأکید بر آمادگی شهرداری برای دو برابر کردن ظرفیت واکسیناسیون تصریح کرد: شهرداری مشهد اماکن زیادی در اختیار دارد و می‌توانیم به سرعت ظرفیت‌های خود را دوبرابر کنیم. اکنون ظرفیت تزریق ۵۰ هزار دز واکسن روزانه در اماکن متعلق به شهرداری وجود دارد و آمادگی داریم این ظرفیت را دوبرابر کنیم. هم اکنون فقط با ۲۰درصد ظرفیت کار می‌کنیم که افزایش این میزان نیازمند تلاش‌های صداوسیما و سایر دستگاه‌های فرهنگی است.

ظرفیت بیمارستانی برای کاربری دوم نمایشگاه بین المللی

ارجائی تصریح کرد: این آمادگی را داریم که کاربری دومی برای نمایشگاه ایجاد کنیم تا در مواقع ضروری و بحرانی در اختیار شهروندان قرار بگیرد. آماده سازی این بیمارستان نیز ظرف یک ماه صورت خواهد گرفت. همچنین برای جلوگیری از ایجاد مشکلات احتمالی برای صدور مجوز نیز پیشنهاد کرده ایم این بیمارستان بخش منفصل یک بیمارستان در مشهد باشد. امیدوارم به شدت پیک پنجم وارد پیک ششم نشویم. با همه توان از مدافعان سلامت حمایت می‌کنیم و امیدوارم به سرعت کشور به شرایط عادی بازگردد.

رصد لحظه‌ای موضوعات کرونا

استاندار خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: باید آمادگی مواجهه با پیک احتمالی بعدی کرونا را داشته باشیم. انتظار مردم از مجموعه مدیران این است که اگر پیک ششم اتفاق افتاد، مشکلات پیک پنجم تکرار نشود.

یعقوبعلی نظری با بیان اینکه موضوعات مربوط به کرونا در قرارگاه دانشگاه علوم پزشکی به صورت لحظه‌ای رصد شود، گفت: اگر به هر دلیلی استان ملتهب شود، نمی‌توانیم به کار‌های دیگر بپردازیم، لذا باید با تصمیم گیری و رصد بموقع از آن موضوعات التهاب آور پیشگیری کنیم. نباید اجازه بدهیم که گرفتار برخورد انفعالی شویم. نیاز‌ها و کمبود‌های مجموعه علوم پزشکی قابل ارزیابی و برآورد است؛ بنابراین تا جایی که امکان دارد باید قبل از وقوع چالش و پیک بعدی آن‌ها را برطرف کنیم.
نظری ادامه داد: اگر در بزنگاه‌ها به داد مردم نرسیم، رسالت اجتماعی خود را انجام نداده ایم؛ بنابراین در این مجموعه باید از هم‎ اکنون برنامه ریزی شود که چطور کادر درمان خط مقدم را پشتیبانی کند.

دغدغه جدی برای تأمین اکسیژن

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز گفت: دغدغه این روز‌ها در بحث اکسیژن‌ها و اکسیژن ساز‌ها بوده است و نباید جان بیماری به دلیل کمبود اکسیژن به خطر بیفتد؛ همچنین می‌خواهیم که به بیماران بدحال با روش «پزشکی از راه دور» کمک و از ظرفیت‌های موجود به خوبی استفاده شود.

محمدعلی کیانی اظهار کرد: بنا به تحلیل وضعیت آمار‌ها آن چیز که محتمل بوده وقوع موج ششم بحران کروناست که از مناطق غرب کشور آغاز شده است و به زودی به خراسان جنوبی و پس از آن به خراسان رضوی خواهد رسید.

وی بیان کرد: تعداد روز‌های هر موج کرونایی از روز‌های موج قبل از آن به مراتب بیشتر است و ۳۶ روز موج اول به ۸۶ روز در موج پنجم رسید.

وی افزود: در موج پنجم بحران کرونا در یک شب ۸۰۰ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی بستری شدند که عدد بسیار بالایی است و باید بیش از پیش روی موضوعات پیشگیری و واکسیناسیون کار کنیم که شاهد آمار‌های بالای ابتلا، بستری و فوتی کرونایی نباشیم.

آمادگی لوجستیکی برای موج ششم

شاپور بدیعی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد، نیز از آمادگی کامل ستاد حوزه معاونت درمان این دانشگاه برای حمایت‌های لجستیکی در ایام موج ششم بحران کرونا خبر داد و گفت: تعداد مراجعات به بیمارستان‌ها در موج چهارم به اندازه ۳ موج قبل از آن و در موج پنجم ۲.۵ تا ۳ برابر موج چهارم بود؛ ضمن اینکه در موج پنجم کرونا راه اندازی کلینیک‌های رمدسیویر کمک بزرگی به بیش از ۱۶ هزار بیمار سرپایی نیازمند این دارو کرد.

افزایش ۲۳ درصدی بستری‌ها

مریم سالاری، جانشین مدیر آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی مشهد، نیز در این مراسم گفت: میزان بستری‌های کرونایی در بیمارستان‌های استان در هفته اول آبان ماه با افزایش ۲۳ درصدی همراه بود و تداوم این روند افزایشی برای هفته آینده هم پیش بینی شده است؛

ضمن اینکه خراسان رضوی از لحاظ میزان ابتلا، بستری و فوتی کرونایی در چند هفته اخیر جزو چند استان اول کشور بوده و در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم شهرستان‌های کوه سرخ، خلیل آباد و کاشمر بالاترین آمار را دارند و احتمال شروع رنگ بندی قرمز کرونایی در این شهر‌ها بیشتر از سایر شهر‌های استان است.

افتتاح بیمارستان ولایت تا پایان آبان

همچنین به گفته محمد وجدانی، سرپرست معاونت توسعه و مدیریت منابع دانشگاه علوم پزشکی مشهد، در این جلسه، بیمارستان ولایت مشهد در انتهای آبان ماه امسال افتتاح می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->