اتمام مرمت بازار فرش و برخی پروژه‌های عمرانی منطقه ثامن در سال ۱۴۰۳ آموزش ١٠٠ هزار نفر در فرهنگسراهای سطح مشهد مقدس جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد: میدان‌داری مردم در عرصه‌های مختلف کلانشهر مشهد مشهود است نگاهی به وعده‌های مسئولان شهر مشهد برای سال ۱۴۰۳ طرح جدید شهرداری مشهد برای واگذاری موتورسیکلت برقی ۲ هفته دیگر نخستین اتوبوس برقی شهری مشهد تست می‌شود شهردار مشهدمقدس در مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: ۱۵ همت مطالبات ثبت شده شهرداری مشهد از دولت است + فیلم
سرخط خبرها

زنگ خطر آغاز موج ششم کرونا در مشهد

  • کد خبر: ۸۵۹۲۵
  • ۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۲
زنگ خطر آغاز موج ششم کرونا در مشهد
روند کاهش بستری‌شدگان کرونایی در مناطق زیر پوشش این دانشگاه متوقف شده است و با توجه به افزایش شمار مراجعان سرپایی در چند روز اخیر، زنگ خطر آغاز موج ششم کرونا در مشهد و دیگر شهرستان‌های خراسان رضوی به صدا درآمده است.

به گزارش شهرآرانیوز، روند کاهش بستری‌شدگان کرونایی در مناطق زیر پوشش این دانشگاه متوقف شده است و با توجه به افزایش شمار مراجعان سرپایی در چند روز اخیر، زنگ خطر آغاز موج ششم کرونا در مشهد و دیگر شهرستان‌های خراسان رضوی به صدا درآمده است.

با افزایش تعداد مبتلایان سرپایی، رنگ بندی کرونایی در برخی از شهرستان‌های خراسان رضوی تغییر یافته است، بطوری که در حال حاضر از مجموع ۳۳ شهرستان خراسان رضوی یک شهرستان در وضعیت قرمز، ۵ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۲ شهرستان در وضعیت زرد و ۱۵ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارد.

خراسان رضوی از زمان نخستین اوجگیری شیوع کرونا در اسفند ۱۳۹۸ و فروردین ۱۳۹۹ تاکنون پنج موج طغیان این ویروس را همانند دیگر مناطق کشور پست سر گذاشته است که موج پنجم آن بسیار سخت‌تر و سهمگین‌تر بود.

متولیان حوزه سلامت خراسان رضوی برای پیشگیری از تکرار روز‌های سخت کرونایی موج پنجم از چند هفته گذشته تدابیر و تمهیدات لازم را پیش بینی کرده و خود را برای مقابله با آغاز موج ششم آماده کرده اند.

پیشگیری از تکرار روز‌های سخت کرونایی در موج پنجم

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از هفته قبل تعدادی از استان‌های کشور وارد موج ششم کرونا شده‌اند و گرچه تا این لحظه خراسان رضوی وارد این موج نشده است، اما احتمال آنکه این استان از هفته آینده گرفتار این موج شود، دور از انتظار نیست.

دکتر محمدعلی کیانی افزود: در موج پنجم کرونا، روز‌های بسیار سختی را با شیوع ویروس دلتا تجربه کردیم و اکنون به دنبال آن هستیم تا با استفاده شایسته از تجارب اندوخته شده در موج قبلی، تکرار این وضعیت را در موج ششم شاهد نباشیم و به همین جهت بر آمادگی کامل تمامی مجموعه‌ها تاکید داریم.

وی خاطرنشان کرد: از روسای بیمارستان‌ها تقاضا داریم تا نیرو‌های متخصص را در بخش‌های مختلف از جمله آی سی یو به‌کار گیرند و مدیران حوزه غذا و دارو هم تامین دارو‌ها را متناسب با نیاز‌ها داشته باشند.

وی گفت: دستورالعمل جدید خدمات‌رسانی به بیماران سرپایی در حوزه‌های دارو، بهداشت و درمان تدوین شده و در اختیار تمامی شبکه‌ها قرار گرفته است.

۸۵ درصد فوت شدگان واکسن نزده بودند

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تاکید بر ضرورت واکسیناسیون همه افراد گفت: ۸۵ درصد از فوت‌شدگان کرونا واکسن دریافت نکرده بودند و در راستای افزایش سطح سلامت جامعه، همچنان سرعت‌بخشی به اجرای واکسیناسیون عمومی و مراجعه به‌موقع مردم به مراکز مربوطه مورد تاکید است.

دکتر کیانی تصریح کرد: باید تا قبل از آغاز موج جدید، مشکلات و چالش‌های تمامی شهرستان‌های زیر پوشش در حوزه‌های بهداشت و درمان شناسایی شود تا با حمایت مسوولان دانشگاه علوم پزشکی مشهد در معاونت‌های مربوطه، این نواقص قبل از ورود به موج ششم کرونا برطرف گردد.

وی تاکید کرد: ما بیشتر به دنبال اقناع سازی و فرهنگ‌سازی در بحث واکسیناسیون کرونا هستیم و این نکته‌ای بسیار قابل تامل است که بیشتر فوت‌شدگان کرونا در موج‌های قبلی، افرادی بوده اند که این واکسن را دریافت نکرده بودند.

دستورالعمل مقابله با موج ششم بحران کرونا تهیه شده است

دبیر ستاد اجرایی مقابله با کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: دستورالعمل جدیدی برای مقابله با موج ششم بحران کرونا آماده شده است که به زودی در اختیار شبکه‌های بهداشت و درمان زیر پوشش دانشگاه قرار می‌گیرد.

دکتر علی‌اصغر انجیدنی افزود: در این دستورالعمل تجربیات پنج موج قبلی لحاظ شده و به اولویت‌هایی همچون درمان سرپایی، تفکیک بیماران کرونایی از غیرکرونایی و عدم تزریق بی‌رویه رمدسیویر به‌طور ویژه پرداخته شده است.

وی بیان کرد: ما در ستاد اجرایی مقابله با کرونای دانشگاه، کمیته‌های بهداشت، دارو، درمان، فناوری اطلاعات، اطلاع‌رسانی، نظارت و پایش، مشارکت‌های مردمی و دانشجویی را فعال کرده‌ایم و گزارش‌های روزانه تمامی کمیته‌ها بلافاصله مورد بررسی قرار می‌گیرد تا نیاز‌های موجود در کوتاه‌ترین زمان ممکن برطرف شود.

دکتر انجیدنی تاکید کرد: ما می‌توانیم بر کرونا غلبه کنیم به شرط آنکه اصول و شروط واکسیناسیون، استفاده از ماسک، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، حفظ فاصله اجتماعی، عدم تردد‌های غیرضرور درون‌شهری و برون‌شهری و پرهیز از حضور در هرگونه تجمع و دورهمی را به‌خوبی رعایت کنیم.

کمبودی به لحاظ دارو‌های کرونایی نداریم

سرپرست معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز گفت: در طول ۲۰ ماهه کرونایی، مدیریت خوبی در بحث تامین و توزیع انواع دارو‌های کرونایی و غیرکرونایی داشته‌ایم.

دکتر ناصر وحدتی افزود: در این مدت مشکلی در خصوص تامین دارو‌های کرونایی نداشته‌ایم، اگر هم در برخی اقلام دارویی با مشکل مواجه شده ایم ناشی از تجویز بی‌مورد آن دارو بوده است.

وی بیان کرد: اکنون در بحث داروی رمدسیویر مشکل و کمبودی نداریم، اما هر بیماری هم نیازمند این دارو نیست، ضمن اینکه مصرف بی‌دلیل هم عوارض دارویی خاص خود را دارد.

دکتر وحدتی افزود: معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در تلاش است دارو‌های مورد نیاز تمامی شهر‌های تابعه را در اسرع وقت تامین نماید و متقابلاً می‌خواهیم که دارویی تجویز شود که مورد نیاز بیمار باشد و دیگر تجویز بی‌موردی را شاهد نباشیم.

منبع: وبدا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->