۱۰۰ قطعه زمین در بینالود به خانواده‌های دارای ۴ فرزند اختصاص یافت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) شهردار مشهد: سیاست ما واگذاری اجرای برنامه‌های مناسبتی به مردم است به دنبال پذیرش سالانه ۴۰ هزار مددجوی زائر هستیم اصل ۴۳ قانون اساسی مورد غفلت قرار گرفته است «زائرسرای کرامت ۲» در مشهد افتتاح شد پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی احداث رینگ سلامت بوستان بجمهن مشهد شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند استقرار نیرو‌ها و تجهیزات خدمات شهری همزمان با شروع بارندگی در مشهد امسال مشهد به صورت ویژه به استقبال دهه کرامت می‌رود | خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت ۱۴۰۳ است+ فیلم باران بهاری هوای کلانشهر مشهد را پاک کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعلام برنامه‌های صدا وسیمای خراسان رضوی جهت برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اعمال قانون ۱۷۴۹ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۹ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) خودرو پراید در صدر جدول خودرو‌های آلاینده مشهد قرار دارد ترافیک پر حجم مشهد در مسیر حوزه‌های امتحانی کنکور سراسری ۱۴۰۳ (۶ اردیبهشت۱۴۰۳) ساعت کار مترو مشهد در روز برگزاری کنکور تغییر کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش باران بهاری درجاده‌های خراسان رضوی | مه‌گرفتگی در محور درگز-قوچان (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود شورای شهر مشهد تحقیق و تفحص از مساجد تخریب شده منطقه ثامن را کلید زد شهرداری مشهدمقدس به عنوان دبیرخانه کمیته خلاقیت و نوآوری کلانشهر‌ها فعالیت خواهد کرد
سرخط خبرها

آماده باش مشهد برای مقابله با موج ششم کرونا

  • کد خبر: ۸۵۹۵۵
  • ۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۱
آماده باش مشهد برای مقابله با موج ششم کرونا
موج ششم کرونا در نزدیک‌ترین فاصله به مشهد قرار دارد؛ موجی که هم زمانی آن با سرمای هوا و شیوع آنفلوانزا این توانایی را دارد که خطرناک‌تر از قبل ظاهر شود.

محمد کاملان | شهرآرانیوز؛ حدود یک هفته پیش اولین نشانه‌های آغاز موج ششم کرونا با افزایش تعداد شهر‌های قرمز خودش را نشان داد و حالا با زیاد شدن آمار روزانه مبتلایان و مرگ و میرها، تقریبا پیش بینی‌های کارشناسان بهداشتی تحقق یافته است و در سایه عادی انگاری‌ها و از همه مهم‌تر امتناع از دریافت واکسن توسط برخی از شهروندان، موج ششم کرونا در نزدیک‌ترین فاصله به مشهد قرار دارد؛ موجی که هم زمانی آن با سرمای هوا و شیوع آنفلوانزا این توانایی را دارد که خطرناک‌تر از قبل ظاهر شود.

آن طور که مسئولان بهداشتی استان و مشهد اعلام کرده اند روند کاهشی بستری‌ها و موارد سرپایی کاملا متوقف شده است و بستری‌ها در حال افزایش است تا پس از چند هفته هشدار، عملا شاهد ورود موج ششم کرونا به برخی از شهر‌های استان باشیم؛ موجی که طبق شواهد اعلام شده، باید چشم انتظار روز‌های سخت ترش باشیم. حالا در کنار قرمز شدن سبزوار و ششتمد، باید منتظر باشیم تا همین روز‌ها رنگ کرونایی مشهد هم قرمز شود.

رئیس کمیته رسانه و اطلاع رسانی ستاد اجرایی مدیریت کرونای دانشگاه علوم پزشکی مشهد در گفتگو با خبرنگار ما، با اشاره به توقف روند کاهشی کرونا در مشهد که از حدود یک ماه پیش آغاز شده بود گفت: حدود یک هفته است که آمار بستری شدن و مراجعه سرپایی دیگر کاهش نداشته و رو به افزایش است.

این افزایش البته آرام آرام دارد رخ می‌دهد و انفجاری نیست، اما همین مسئله باعث بروز نگرانی شده است. محمد پهلوان کاشی ادامه داد: میزان بستری شده‌های روزانه از اواخر مهر تاکنون بین ۱۳۱ تا ۲۲۹ نفر در نوسان بود و اکنون روزانه حدود ۲۰۰ نفر به دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان‌ها بستری می‌شوند.

رعایت شیوه نامه‌ها بسیار پایین است

وی با بیان اینکه چندین عامل در مشهد و استان دست به دست هم می‌دهد تا موج جدیدی از کرونا دوباره آغاز شود، تصریح کرد: میزان رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در برخی از مناطق بسیار کم شده است و از طرف دیگر برخی از کسانی که واکسن زده اند تصور می‌کنند کاملا ایمن شده اند و به همین دلیل هیچ شیوه نامه‌ای را رعایت نمی‌کنند، در حالی که پس از دریافت واکسن هم لازم است که شیوه نامه‌های بهداشتی و ماسک زدن کماکان در دستورکار مردم باشد.

مقاومت ۱۵ درصدی برای واکسن زدن

پهلوان با اشاره به مقاومت ۱۵ درصد از مردم در مقابل دریافت واکسن کرونا گفت: نزدیک به ۷۷ درصد از جمعیت هدف بالای ۱۲ سال تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد حداقل یک دز واکسن را دریافت کرده اند و حدود ۴۴ درصد هم هر دو دز واکسن را زده اند.

این روز‌ها در مقایسه با دو هفته گذشته شاهد مراجعه کمتری برای دریافت دز اول هستیم که دلیلش استقبال نکردن ۱۵ درصد از جامعه از واکسیناسیون است که اگر این گروه تا امروز برای دریافت واکسن مراجعه می‌کردند، ظرفیت و فرصت تکمیل واکسیناسیون در هفته‌های پیش رو وجود داشت.

آغاز واکسیناسیون خانه به خانه

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد همچنین از آغاز اجرای طرح واکسیناسیون خانه به خانه در مشهد خبر داد و افزود: کسانی که واکسن نزده اند یکی از عوامل گردش ویروس کرونا در جامعه هستند و برای همین در مناطقی که اقبال زیادی به واکسیناسیون وجود ندارد، تیم‌هایی با مراجعه به در منزل مردم، اقدام به واکسیناسیون آن‌ها می‌کنند.

تأمین امکانات زیرساختی در دستور کار

«بیمارستان‌های مشهد برای موج ششم به حالت آماده باش درآمدند». این خبر را قائم مقام معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد در گفتگو با خبرنگار ما اعلام کرد و با اشاره به حل مشکلاتی که در موج قبلی گریبان گیر بیمارستان‌ها شده بود، گفت: برای آمادگی در مقابل موج ششم جلسات زیادی برای بررسی و حل مشکلات برگزار شد و در قدم اول بخشی از امکانات زیرساختی بیمارستان‌ها مثل تخت در حال تأمین است و در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد تا در موج ششم با معضلاتی مثل کمبود تخت و امکانات بیمارستانی برای بستری بیماران مواجه نشویم.

ظرفیت اکسیژن بیمارستان‌ها درحال افزایش است

ایوب توکلیان ادامه داد: یکی از مشکلات اساسی‌ای که بیمارستان‌ها در موج قبلی با آن دست و پنجه نرم کردند، ماجرای اکسیژن ساز‌ها بود که با خرید و نصب چند اکسیژن ساز در بیمارستان ها، ظرفیت اکسیژن در بیمارستان‌ها در حال افزایش است و امیدواریم که در موج پیش رو مشکلی از این بابت نداشته باشیم.

ظرفیت جدید بستری بیماران کرونایی

قائم مقام معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اتفاقات خوبی که در هفته‌های آینده برای بیمارستان ولایت خواهد افتاد، گفت: با توجه به اقدامات و پیشرفت‌های خوبی که در زمینه تأمین تجهیزات برای بیمارستان ولایت رخ داده است، بسیار امید داریم که بتوانیم روی ظرفیت تخت‌های این بیمارستان در موج ششم حساب کنیم.

بیمارستان‌ها در آماده باش درآمدند

وی افزود: از آنجا که آمار‌های ابتلا و بستری رو به افزایش است و روند کاهشی تقریبا متوقف شده است، همه بیمارستان‌های استان و مشهد به حالت آماده باش درآمده اند و این هشدار به آن‌ها داده شده است که آمادگی لازم را برای مواجهه با موج جدید مراجعه بیماران کرونایی داشته باشند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->