کارمندان و تیم های پایه پرسپولیس منتظر پول سورپرایز مورایس برای هواداران سپاهان: مسلمان شدم! عبدالکریم گلر پرسپولیس را راهی بیمارستان کرد بیرانوند دوشنبه تصمیم می گیرد احتمال حضور گل محمدی مقابل استقلال ویدیو ضربات پنالتی بازی پرسپولیس و آلومینیوم در جام حذفی(۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک در جام حذفی+ ویدیو گل‌ها| جذاب ترین بازی فصل! سپاهان منتظر اوکی نویدکیا ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک در جام حذفی(۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و ازبکستان| فینالیست شدیم! اعلام ترکیب پرسپولیس برای دیدار برابر آلومینیوم سقوط اعتبار فوتبال ایران در آسیا با کاهش سهمیه لیگ نخبگان| فقدان زیر ساخت و مشکلات عدیده بازگشت بیرو به ترکیب سرخ‌پوشان؟ برنامه ریزی عجیب سازمان لیگ برای هفته آخر | استقلال خارج از تهران مهمان پیکان می‌شود؟ محرومیت حسینی بخشیده نشد! تعیین سهمیه کشور‌ها در فصل آینده | ایران با ۱+۲ سهمیه در آسیا رسانه پتروشیمی جدایی خطیر را تایید کرد استقلال و پرسپولیس چقدر دارایی دارند؟+ ویدیو نتیجه بازی مس و پیکان در جام حذفی+ ویدئو ضربات پنالتی| برد بزرگ نویدکیا قایدی – استقلال؛ جدی شد ژاوی رسما در بارسا ماندنی شد
سرخط خبرها

دلیل کناره‌گیری باشگاه والیبال مشهدی از لیگ برتر بانوان

  • کد خبر: ۸۶۱۱۱
  • ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۳
دلیل کناره‌گیری باشگاه والیبال مشهدی از لیگ برتر بانوان
مدیر باشگاه والیبال مدرن که در آستانه آغاز لیگ برتر از حضور در مسابقات انصراف داد، دلیل کناره‌گیری تیمش را حضور بازیکنان خراسانی در اردو‌های ملی و نداشتن اسپانسر دانست.

مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ مدیر باشگاه والیبال مدرن که در آستانه آغاز لیگ برتر از حضور در مسابقات انصراف داد، دلیل کناره‌گیری تیمش را حضور بازیکنان خراسانی در اردو‌های ملی و نداشتن اسپانسر دانست.

بیست‌ویکمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های برتر زنان ایران از روز پنجشنبه ۱۳‌آبان با حضور ۱۰ تیم آغاز می‌شود. جوانان زرتشتی یزد، سایپا، ذوب‌آهن اصفهان، پیکان، ستارگان فارس، مس رفسنجان، مهرسان، باریچ اسانس کاشان، ریف اصفهان و شهرداری ورامین، ۱۰‌تیم حاضر در این رقابت‌ها هستند. قرار بود تیم مدرن مشهد نیز یکی از این ۱۰ تیم باشد و حتی در جلسه هماهنگی تیم‌ها حاضر شدند، اما روز قرعه‌کشی دیدارها، از حضور در لیگ انصراف دادند و تیم مهرسان جایگزین آن‌ها شد.

در‌حالی‌که ۲ تیم مشهدی آریا‌مقام و اشتادسازه با درخشش در لیگ‌یک سال گذشته راهی لیگ برتر شده بودند، اما در تابستان امسال هر ۲ تیم درگیر مشکلات مالکیتی و مالی در باشگاه خود شدند که در‌نهایت منجر به انحلال هر ۲ تیم شد. در این ناامیدی، اما دیدن نام باشگاه مدرن مشهد به‌عنوان نماینده جدید شهر در لیگ برتر دختران امید‌بخش بود. با این‌حال این تیم نیز پایش به لیگ برتر باز نشد و نیامده رفت.

فاطمه بیدادگر، مدیر باشگاه مدرن، درباره دلیل انصراف ناگهانی تنها‌نماینده مشهد در لیگ برتر والیبال بانوان در فصل‌۱۴۰۰ تصریح کرد: هدف اصلی باشگاه ما رده جوانان و نوجوانان است تا والیبالیست‌هایی که از نقطه صفر پرورش می‌دهیم، بتوانند در آینده دیده شوند و به بالاترین رده‌ها برسند.

او ادامه داد: در سال‌های گذشته والیبالیست‌های ما برای تیم‌های لیگ‌برتری همچون سایپا، ستارگان فارس و مس رفسنجان به میدان رفتند و مقام‌های خوبی هم کسب کردند. امسال تصمیم داشتیم برای بیشتر‌دیده‌شدن بازیکنان و ایجاد فرصت بازی در سطح اول والیبال کشور تیمی در لیگ برتر داشته باشیم. ۲ ماه تمرینات فشرده نیز انجام شد، اما در‌این‌بین ۶ بازیکن اصلی ما که همگی بچه‌های رده نوجوانان و جوانان باشگاه مدرن هستند، به اردو‌های تیم ملی این ۲ رده دعوت شدند. اردوی تیم‌های ملی برای اعزام دختران به مسابقات آسیایی‌۲۰۲۱ است و فدراسیون نیز اعلام کرده است که اولویت بازیکنان و باشگاه‌ها باید تیم ملی باشد.

مدیر باشگاه مدرن خاطرنشان کرد: سارینا یعقوبی و کیمیا اسلامی به اردوی تیم ملی نوجوانان و مبینا غفاریان، سارینا باقری، سارا بطا و مهرانا شبگرد نیز به اردوی تیم ملی جوانان دعوت شدند که همگی از بازیکنان اصلی تیم مدرن بودند که قرار بود در لیگ برتر شرکت کنند. با حضور آن‌ها در تیم ملی به هدفمان که دیده‌شدن بچه‌های باشگاه بود، رسیدیم و در کنار آن، این بازیکنان از دسترس باشگاه در این مدت خارج شدند و امکان داشتن تیم برای ما در لیگ برتر مهیا نبود. اگر اسپانسر داشتیم، می‌توانستیم با جذب بازیکنان جایگزین و غیربومی، تیم را راهی لیگ کنیم؛ اما باشگاه خصوصی هستیم و این کار از عهده ما برنمی‌آمد. البته ۴ بازیکن غیربومی برای لیگ برتر گرفته بودیم و ۳۰‌درصد قرارداد‌ها را نیز پرداخت کردیم؛ اما در‌نهایت مجبور به انصراف از لیگ شدیم.

او ادامه داد: در این مدت از ارگان‌ها و نهاد‌های مختلفی کمک خواستیم تا بتوانیم به‌عنوان نماینده مشهد در لیگ برتر بانوان حاضر شویم؛ اما نتیجه‌بخش نبود. به‌جز آموزش‌و‌پرورش که واقعا کمک خوبی به ما داشتند و سالن و خوابگاه را در اختیار ما گذاشتند، از نهاد‌های دیگر کمکی نرسید.

بیدادگر در پاسخ به این سؤال که آیا قرار است در لیگ‌یک تیم‌داری کنند یا خیر، تصریح کرد: باشگاه مدرن در لیگ‌یک شرکت نمی‌کند، زیرا بازیکنان ما همگی در سطح بالاتری بازی می‌کنند، در اردو‌های ملی هستند و تعدادی از آن‌ها در تیم‌های لیگ‌برتری استان‌های دیگر توپ می‌زنند و سطح لیگ‌یک برای آن‌ها پایین است. خداراشکر به هدفمان رسیده‌ایم و بچه‌ها پیشرفت‌های خیلی خوبی داشته‌اند و امیدواریم آن‌ها را در میادین آسیایی و بین‌المللی نیز ببینیم.

او با گلایه از حمایت‌نکردن استان از دختران ورزشکار گفت: استعداد‌های زیادی در خراسان رضوی و مشهد وجود دارد، اما موضوع جالب این است که در شهر خودشان از‌سوی اداره کل و هیئت، حمایتی نمی‌شوند و در استان‌های دیگر بهای بیشتری به آن‌ها داده می‌شود. به‌همین‌خاطر این بازیکنان دلخوشی برای ماندن در استان خود ندارند و حتی خانه‌وزندگی خود را به شهری می‌برند که قدر آن‌ها را بدانند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->