رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود شورای شهر مشهد تحقیق و تفحص از مساجد تخریب شده منطقه ثامن را کلید زد شهرداری مشهدمقدس به عنوان دبیرخانه کمیته خلاقیت و نوآوری کلانشهر‌ها فعالیت خواهد کرد ۱۴۵ میلیارد تومان مطالبات مراکز طرف‌قرارداد تأمین‌اجتماعی خراسان‌رضوی پرداخت شد شهروند خبرنگار | درخواست کاهش ایستگاه‌های اتوبوسرانی در محدوده میدان فردوسی تا میدان استقلال مشهد + پاسخ علت دود غلیظ در مترو مشهد چه بود؟ برنامه‌ریزی شهرداری مشهد برای حمایت از خلاقیت و نوآوری ترافیک در بزرگراه‌های مشهد | فوت عابر پیاده درتصادف با سواری در بولوار مصلی (۵ اردیبهشت ماه۱۴۰۳)  دیدار شهردار مشهد با معاونین وزارت اقتصاد و دارایی به منظور افزایش تعاملات فیمابین بیست و دومین جلسه شورای اسلامی استان خراسان رضوی برگزار شد + فیلم (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعمال تخفیف ۵۰ درصدی برای عوارض تجدید بنا‌های تجاری در مشهد ره‌باغ بهشت؛ بهشت آثار تاریخی مشهد ابلاغ دستورالعمل بهره‌برداری و نگه‌داری بوستان‌ها و سایت‌های بانوان در مشهد اراده قاطعی برای توقف فعالیت پیمانکار معدن دیزدر وجود ندارد | چوب حراج به میراثی ۴۰۰۰ ساله معضل تجمع مراکز درمانی در  احمدآباد مشهد با ابزار‌های تشویقی حل می‌شود استاندار خراسان رضوی: روح معنوی اسلام در بناها بروز می‌کند طراحی داشبورد مدیریتی جرائم و تخلفات شهری در مشهد | اولین داشبورد جرائم شهری در کشور آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگ‌ترین دهکده مدرن ورزشی شرق کشور در مشهد افزایش تعداد عرضه کنندگان لباس‌های مستعمل در مشهد
سرخط خبرها

مشهد؛ میزبان اجلاس شهرداران کلانشهر‌های عضو پیمان شانگ‌های می‌شود

  • کد خبر: ۸۶۱۲۴
  • ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۱
مشهد؛ میزبان اجلاس شهرداران کلانشهر‌های عضو پیمان شانگ‌های می‌شود
یازدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد امروز ۱۰ آبان ماه با میزبانی از اعضای شورای شهرستان مشهد برگزار شد.

جانقربان | شهرآرانیوز، مهدی ناصحی، نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در این جلسه گفت: در آستانه روز ۱۳ آبان روز تسخیر لانه جاسوسی هستیم و امیدوارم در استکبار ستیزی ادامه دهنده راه امام و شهدا باشیم. همچنین شهادت نوجوان انقلابی شهید فهمیده و شاعر بزرگوار قیصر امین پور را گرامی می‌داریم.

وی افزود: یکی از موضوعات مهمی که این روز‌ها شنیده می‌شود موضوع پیک ششم کرونا به دلیل عدم رعایت پروتکل هاست که چنانچه این پیک اوج بگیرد شرایط سختی خواهیم داشت، امیدوارم با رعایت مردم مدارس و دانشگاه‌ها بازگشایی شود.

میزان رضایت شهروندان از دفاتر و عملکرد در حوزه شهرسازی مناسب نیست

در ادامه مجید طهوریان عسکری ، عضو شورای اسلامی شهر مشهد به عنوان ناطق پیش از دستور در ابتدا روز دانش آموز را به آینده سازان نظام تبریک گفت و ادامه داد: موضوع پدافند غیر عامل از موضوعات بسیار مهم برای ماست و روز تسخیر لانه جاسوسی نیز از دیگر موضوعات قابل توجه است که با عملکرد خود باید مشتی بردهان استکبار کوبید.

وی در ادامه درباره شهر الکترونیک گفت: حدود ۸۰ درصد مراجعات شهروندان به هوشمندسازی و الکترونیک شدن خدمات شهرداری با پیش زمینه شهرسازی است. قصد داریم رضایت بالایی از مراجعات را جلب کنیم. ۸۰ درصد مراجعات مردمی مربوط به حوزه شهرسازی است و باید به معنای واقعی وارد موضوع شد. تا کی بگوییم و عمل نکنیم!

به گفته وی، از منظر شهروندی باید به موضوع شهروندی نگاه کنیم، باید همراه شهروندان شویم تا مدل پاسخگویی را ببینیم. میزان رضایت شهروندان از دفاتر و عملکرد در حوزه شهرسازی مناسب نیست و برخورد‌ها درشان شهروندان شهر امام رضا (ع) نیست و همخوانی ندارد.

طهوریان ادامه داد: مردم همچون اسیر در دستان ایشان ایستاده اند و صدایی شنیده نمی‌شود، چرا هیچ مرجع مشخصی برای پاسخگویی به مردم نیست. مردم از فرآیند پرونده الکترونیک خود مطلع نمی‌شوند و بار‌ها پاس‌کاری در این شهرداری می‌شود.

وی با انتقاد از اینکه چرا استاندارد مشخصی برای زمان پاسخگویی وجود ندارد، افزود:  اگر وجود دارد به آن عمل نمی‌شود؛چرا شهرداری بجای تشویق در استفاده از بستر الکترونیک شهروندان را به دفاتر پیشخوان هدایت می‌کند.

به گفته وی، دفاتر باید براساس نظام‌های مشتری مداری باید رتبه بندی شوند، براساس رتبه‌ها و امتیاز شهروندان دفاتر باید پرونده دریافت کنند.نظام رضایت مندی مشتری و شهروندی چرا وجود ندارد و اگر وجود دارد چرا آن را نمی‌بینیم! چرا وقت شهروندان برای ما بی ارزش شده است برای شهروندان شهر امام مهربانی‌ها!

وی تصریح کرد: نافی زحمات تلاش گران این عرصه نیستیم، ولی تا کجا قرار است در تعارفات یومیه فکری برای مراجعات و کسب رضایت مردم برنداریم.برای رسیدن به شهر هوشمند باید از دریچه شهرداری هوشمند عبور کرد. بیش از ۱۰۰ خدمت شهرداری مشهد از طریق خدمات الکترونیک در حال ارائه است و حوزه فرهنگی در کنار دیگر حوزه‌ها حجم استفاده از خدمات را فراهم کند.

وی افزود: پیشنهاد دارم شورای عالی شهر الکترونیک یا شهر هوشمند در شهرداری تشکیل شود و کمیته‌ای برای مراجعات مردم در حوزه شهر الکترونیک تشکیل دهیم تا بزرگترین حجم رضایت مندی شهروندان را کسب کنیم. یک بار هم که شده تعارفات را کنار بگذاریم و برای حوزه شهرداری الکترونیک دست در دست هم دهیم.

مصوبات

در ادامه با حضور رئیس شورای شهر مشهد جلسه امروز وارد دستور شد. مصوبات امروز عبارتند از:

تصویب لایحه نامگذاری ۱۷ معابر فرعی به نام شهدای گرانقدر در مناطق یک تا ۱۱ شهرداری مشهد
گفتنی است که برخی از پسوند‌های فامیلی شهدای بزرگوار با هماهنگی و نظر والدین و خانواده حذف خواهد شد.

این نام گذاری براساس محل زندگی شهید یا علاقه شهید و خانواده به آن منطقه انجام شده است.

تصویب طرح دوفوریتی برگزاری اجلاس شهرداران کلانشهر‌های عضو پیمان شانگ‌های
شهرداری مشهد مکلف است برای برگزاری این اجلاس طی ۹ ماه برنامه ریزی‌های لازم را انجام داده و آثار مالی آن در بودجه سنواتی لحاظ شود.

تصویب فوق العاده جذب بازار کار رانندگان اتوبوس رانی
براین اساس به شهرداری مشهد اجازه داده می‌شود به استناد طرح طبقه بندی مشاغل و آئین نامه ها، نسبت به برقراری فوق العاده اقدام و آثار مالی آن را در اصلاح بودجه سال ۱۴۰۰ و بودجه سنواتی سازمان اتوبوس رانی منعکس نماید.

آخرین دستور کار جلسه امروز انتخاب اعضای کمیسیون ویژه ورزش و جوانان بود.
اعضای این کمیسیون عبارتند از: حاجی بگلو، سلیمی، حسامی، ناصحی و علوی
گفتنی است برخی از اهداف این کمیسیون تازه تشکیل شده در شورای اسلامی شهر مقدس مشهد عبارت است از: برنامه ریزی و حمایت در راستای افزایش مشارکت مردم در ورزش شهروندی و افزایش کمیت و کیفیت آمادگی جسمانی شهروندان، توسعه ظرفیت فضا‌های ورزشی شهر مشهد، بسترسازی برای تسهیل ورزش قهرمانی و پهلوانی و...

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->