وال ‌استریت ‌ژورنال از پیوستن نظامیان سابق افغان به داعش خبرداد

  • کد خبر: ۸۶۱۶۲
  • ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۴
وال ‌استریت ‌ژورنال از پیوستن نظامیان سابق افغان به داعش خبرداد
روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داد، "تعداد نسبتاً کم، اما در حال رشدی" از اعضای سابق واحدهای دفاعی و امنیتی افغانستان پس از رها شدن از سوی نیروهای آمریکایی که آنها را آموزش داده بودند، به گروه تروریستی داعش روی آورده اند.

به گزارش شهزآزانیوز؛ یکی از روسای سابق سازمان جاسوسی افغانستان به وال استریت ژورنال گفت، این عوامل فراری به داعش روی آورده‌اند، زیرا "در حال حاضر داعش تنها گروه مسلح دیگر" در این کشور است.

به نوشته وال استریت ژورنال، داعش همچنین "احتمالاً تنها سازمان" در افغانستان است که "می تواند از اعضای باقیمانده نیروهای امنیتی منحل شده این کشور در برابر طالبان که فعالانه در تعقیب متحدان و کارمندان دولت سابق است، محافظت کند."

طبق این گزارش وال استریت ژورنال، این گروه تروریستی همچنین به نیروهای جدیدش "مقدار قابل توجهی پول نقد" پیشنهاد می دهد. در عوض، این نیروهای امنیتی سابق فراری می‌توانند تکنیک‌های جمع‌آوری اطلاعات و جنگ مورد حمایت آمریکا را به داعش ارائه دهند و این امر ممکن است شانس این گروه تروریستی را برای به چالش کشیدن طالبان تقویت کند.

مولوی زبیر، یکی از فرماندهان ارشد طالبان، به وال استریت ژورنال گفت: "ما نه با تهدیدی روبرو هستیم و نه نگران آنها هستیم. ما کوچکترین نیازی به اینکه از کسی برای مقابله با داعش کمک بگیریم، نداریم."

زبیر گفت که اعضای سابق نیروهای امنیتی افغانستان "۱۰۰ درصد" در برخی حملات داعش علیه طالبان شرکت داشته اند.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->