خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟ دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز شهادت ۹ تن در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان الشرق: ایران و سودان به صورت متقابل سفیر تعیین کردند امیرعبداللهیان در راه عشق‌آباد (۸ فروردین ۱۴۰۳) اذعان صهیونیست‌ها به ناکامی درترور رهبران حماس و نجات اسرا حزب‌الله طی یک روز ۵ بار پایگاه‌های رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد مزایده ملک ۶۵ هزار متر مربعی امیرمنصور آریا به دلیل معوقات مالیاتی رئیس‌جمهور در دیدار با اسماعیل هنیه: شکست‌های طوفان‌الاقصی برای رژیم صهیونیستی جبران‌پذیر نیست رئیس‌جمهور: تصادفات جاده‌ای نگران‌کننده و نقطه مقابل نشاط اجتماعی است سخنگوی دولت: ضوابط اجرایی حقوق و دستمزد جدید به تصویب دولت رسید | افزایش جریمه رانندگی تصویب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳) حمله انتحاری به مهندسان چینی در پاکستان اسکان بیش از ۴۰ هزار زائر نوروزی در بوستان غدیر مشهد (۸ فروردین ۱۴۰۳) مراسم وداع با پیکر شهید حاج ابوالفضل لطیف زاده در مشهد (۸ فروردین۱۴۰۳) + ویدئو صندوق بین‌المللی پول ۸۸۰میلیون دلار وام به اوکراین داد | زلنسکی: خرجِ مبارزه با تهاجم روسیه می‌شود حمله هوایی رژیم صهیونیستی به لبنان (۸ فروردین ۱۴۰۳) فرانسه و ترکیه همکاری نظامی با اسرائیل را تکذیب کردند
سرخط خبرها

تشکیل کارگروهی ویژه‌ برای تسهیل امور ایران و پاکستان

  • کد خبر: ۸۶۱۶۶
  • ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۱
تشکیل کارگروهی ویژه‌ برای تسهیل امور ایران و پاکستان
رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و پاکستان از تشکیل کارگروه ویژه ای به ریاست معاون اول رییس جمهوری برای تسهیل امور دو کشور خبر داد و گفت که به زودی وزیر تجارت پاکستان به ایران سفر می کند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ احمد امیرآبادی فراهانی با بیان اینکه وزیر تجارت و سرمایه گذاری پاکستان در آبان سفری به کشورمان خواهد داشت، گفت که در این سفر ملاقاتی با مقامات مختلف و وزرای اقتصادی در زمینه تسهیل روابط تجاری و اقتصادی دو کشور صورت می گیرد.

به گفته وی، راه اندازی و فعال شدن اتاق تهاتر و تبادل کالا با بخش خصوصی دو کشور در دستور کار فعالان اقتصادی در حاشیه این سفر قرار دارد.

امیرآبادی با اینکه کارگروه ویژه برای تسهیل امور ایران و پاکستان تشکیل می شود، گفت: در جلسه ای با رئیس جمهور پیشنهاد تشکیل کارگروهی برای توسعه و تسهیل روابط سیاسی اقتصادی و توسعه روابط دوکشور مطرح شد لذا در اولین گام موضوع انتقال گاز ایران به پاکستان در آن مطرح و مقرر شد این کارگروه به ریاست معاون اول تشکیل شود.

امیر آبادی به ابعاد سیاسی روابط دو کشور اشاره و اظهار کرد: سفر هیئت پارلمانی ایران همزمان با سفر رئیس ستاد کل نیروهای مسلح کشورمان و ملاقات های ایشان با مقامات دولتی و نظامی این کشور بود که توافقاتی در زمینه امنیت مرزها و توسعه گذرگاه ها و بازارچه های مرزی در این چارچوب صورت گرفت.

وی ادامه داد: وزیر کشور پاکستان هم در خصوص راه اندازی گذرگاه های جدید بین دو کشور و برنامه ریزی برای آن با هیئت ایرانی گفت و گو کرد همچنین حل مشکل ایرانیان زندانی شده در پاکستان نیز مسأله ای بود که میان دو کشور قابل پیگیری است و کارگروهی ویژه تشکیل شده که این مسائل را دنبال خواهد کرد.

امیرآبادی در پایان گفت که بحث کمیته کاری میان دو معاون وزیر کشور ایران و پاکستان و تشکیل کارگروه ویژه با تمرکز به موضوع انتقال گاز اقدامات مهمی است که در چارچوب روابط ایران و پاکستان در حال پیگیری است. این کارگروه متشکل از معاون اول، وزرای اقتصادی و رئیس گروه دوستی پارلمانی با سفر وزیر پاکستانی گام های عملی خود را برمی دارد.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->