رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: مردم باید کمک کنند تا رئیس‌جمهور موفق عمل کند + فیلم عضو شورای اسلامی شهر مشهد: کسانی که رأی ندادند، بدانند که زندگی آن‌ها وابسته به انتخاب دیگران خواهد بود + فیلم شهردار مشهد: حضور مردم نسبت به دور اول انتخابات ریاست جمهوری پررنگ‌تر و پرشورتر است + فیلم مدیریت شهری مشهد پای کار برگزاری انتخابات اکران‌های شهری با محوریت مشارکت در انتخابات در مشهد اجرای طرح مهرورزی با محوریت پیشگیری از اعتیاد در مساجد مشهد پرداخت مطالبات پیمانکاران شهرداری مشهد با همکاری بانک شهر | ۵۹ دستگاه اتوبوس وارد چرخه خدمات‌رسانی می‌شود دعوت شهردار مشهد مقدس از مردم برای حضور باشکوه در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ روایتی گرم از کوره‌های قدیمی آجرپزی مشهد که این شهر را ساختند دعوت شورای اسلامی شهر مشهد مقدس برای حضور پرشور در دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری اعمال‌قانون ۲۳۰۷ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۵۲ نفر در تصادفات مصدوم شدند (۱۴ تیر ۱۴۰۳) گلایه ساکنان محله پنجتن مشهد از جولان موتورسیکلت‌ها در بوستان‌ها پنجمین جشنواره قلم در مشهد برگزار می‌شود مشهد شهر پیشگام در انتشار اوراق مشارکت ترافیک سنگین در کوثر، خیام و پیرامون حرم امام‌رضا(ع) (۱۴ تیر ۱۴۰۳) اعزام بیش از ۳۳ هزار نیروی کارگری در مشهد به پروژه‌های شخصی توسط ایست‌کار‌ها هوای کلانشهر مشهد امروز آلوده است (۱۴ تیر ۱۴۰۳) راه اندازی ایستگاه ویژه غواصی و کار در اتفاع آتش نشانی مشهد آغاز کار ستاد دهه آخر صفر شهرداری مشهد با محوریت خدمت رسانی به زائران
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

اتوبوس برقی مشهد تا پایان سال پلاک‌گذاری می‌شود

  • کد خبر: ۸۶۲۳۳
  • ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۸
اتوبوس برقی مشهد تا پایان سال پلاک‌گذاری می‌شود
مدیرکل هماهنگی و نظارت بر حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد: تا امروز این اتوبوس ۷۰ درصد مراحل استاندارد را پیش برده است.

علیرضا ظهیری | شهرآرانیوز؛ دوازدهم خرداد امسال بود که اولین اتوبوس برقی ساخت داخل کشور در مشهد به حرکت درآمد. این اتوبوس که با همکاری مشترک شهرداری مشهد، گروه مپنا و یکی از شرکت‌های سازنده اتوبوس طراحی و ساخته شده است، پس از رونمایی در مشهد، چند روزی در این کلان شهر ارزیابی و پس از آن برای مراحل نهایی گرفتن استاندارد‌های سازمان‌ها و نهاد‌ها متولی و درنهایت پلاک گذاری به تهران ارسال شد و حالا مدیرکل هماهنگی و نظارت بر حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد اعلام کرده است که تا امروز این اتوبوس ۷۰ درصد مراحل استاندارد را پیش برده است.

علی اصغر نیشابوری در گفتگو با شهرآرا، اظهار کرد: این اتوبوس پس از رونمایی، ۴ روز در خطوط اتوبوسی مشهد ازجمله خط یک بی آرتی آزمایش میدانی و پس از دریافت تأییدیه‌های مربوط به استاندارد و شماره گذاری، به تهران ارسال شد.
وی افزود: براساس اطلاعاتی که از شرکت سازنده دریافت کرده ایم، تا امروز حدود ۷۰ درصد از تأییدیه‌های استاندارد مربوط به این اتوبوس برقی دریافت شده است و برخی استاندارد‌های دیگر باید به تأیید برسد تا درنهایت بتوان این خودروی ملی را پلاک گذاری کرد.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد با بیان اینکه احتمالا تا پایان سال دیگر موارد مربوط به استاندارد‌های این اتوبوس انجام می‌شود و تا قبل از سال جدید نیز پلاک گذاری انجام خواهد شد، تصریح کرد: اولویت ما در شهرداری مشهد و البته بنا بر قرارداد این بوده است که ابتدا باید از استاندارد‌های مربوط به این خودرو و درنهایت پلاک گذاری آن مطمئن شویم و پس از آن اتوبوس دوباره در مدار آزمایش ما در خطوط اتوبوس رانی قرار گیرد تا بتوانیم پس از طی این مراحل به سمت انعقاد قرارداد تولید انبوه  برویم. در عین حال، بهره مندی از اتوبوس برقی به دلیل آلاینده نبودن این خودرو جزو اولویت‌های ماست.

وی با اشاره به اهمیت انجام آزمایش‌های لازم برای اولین اتوبوس برقی کشور، گفت: بی شک انجام آزمایش‌های لازم برای این اتوبوس می‌تواند به رفع ایراد در تولید اتوبوس‌های دیگر کمک کند.

نیشابوری درباره هزینه‌های ساخت این اتوبوس نیز گفت: با توجه به اینکه اتوبوس رونمایی شده در مشهد اولین اتوبوس برقی کشور به حساب می‌آید، به طبع هزینه ساختش زیاد است، اما با توجه به اینکه قرارداد امضاشده بین شهرداری مشهد، گروه مپنا و شرکت سازنده، قراردادی پژوهشی، نوآورانه و مشارکتی بوده، ۵۰ درصد هزینه ساخت این اتوبوس بر عهده شهرداری و ۵۰ درصد بر عهده شرکت سازنده خواهد بود.

وی افزود: با توجه به این موضوع ها، ساخت این اتوبوس برای شهرداری مشهد ۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان هزینه داشته، اما درمجموع هزینه ساخت آن حدود دوبرابر این رقم بوده است.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد تأکید کرد: بی شک با افزایش تولید انبوه اتوبوس، هزینه‌های تمام شده تولید نیز کم خواهد شد.

نیشابوری در پاسخ به این پرسش که آیا چنین قیمتی برای خرید اتوبوس مقرون به صرفه است یا نه، گفت: هزینه خرید یک دستگاه اتوبوس دیزلی حدود ۵ میلیارد تومان است، اما باید به این نکته توجه کرد که هزینه نگهداری اتوبوس برقی در زمان بهره برداری به مراتب کمتر از هزینه نگهداری اتوبوس دیزلی است و در عین حال اتوبوس برقی آلایندگی ندارد و سود استفاده از این اتوبوس زیاد است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->