روایتی از آخرین دستاورد‌های مدیریت شهری مشهد در دوازدهمین نمایشگاه تخصصی خدمات شهری | از دستگاه ریشه‌کن تا پهپاد‌های اطفای حریق + فیلم شهرداری مشهد پیشگام در استفاده از فناوری‌های نوین حاجی‌بگلو: مدیریت شهری مشهد نگین تمامی حوزه‌های مدیریت شهری در خاورمیانه است رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور: بخش خصوصی اصلی‌ترین حامی مدیریت شهری است+ویدئو پارک خطی شش‌هکتاری در محله شهرک شهید رجایی مشهد به بهره‌برداری می‌رسد + تصاویر انعقاد قرارداد مشارکت شهرداری مشهد با کمیته امداد امام خمینی (ره) معاون استاندار خراسان رضوی: برقی‌کردن قطار مشهد- تهران ۲ میلیارد دلار هزینه دارد پلمب کارگاه تولیدی لوازم آرایشی غیرمجاز در کاشمر (یکم آذر ۱۴۰۳) ناصحی: مشهد قطب دیپلماسی شهری در کشور است ورود نخستین اتوبوس برقی به مشهد تا ۴۵ روز دیگر ارتقای پرشتاب زیرساخت‌های حمل‌و‌نقل بار در مشهد عزم جدی شورا و مدیریت شهری مشهد مقدس برای تقویت دیپلماسی شهری برگزاری اولین نشست شهر‌های ایرانی شرکت‌کننده در اجلاس بریکس پلاس در مشهد + فیلم (یکم آذر ۱۴۰۳) اجرایی‌شدن تنها ۳۰ درصد از پروژه‌های عمرانی مصوب شهر مشهد قطار برقی مشهد-تهران روی ریل تحقق | استاندار خراسان رضوی: با حمایت و اعتبار بودجه‌های ملی قرار است این پروژه به سرانجام برسد آغازبه‌کار دوازدهمین نمایشگاه تخصصی مدیریت شهری در نمایشگاه بین‌المللی مشهد از امروز (یکم آذر ۱۴۰۳) رونمایی از پهپاد‌های آتش نشان در نمایشگاه تخصصی خدمات شهری شهردار مشهد: تقویت دیپلماسی، از سیاست‌های اصلی مدیریت شهری است نشست رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر مشهد با احزاب سیاسی | گفتگو با فعالین اجتماعی، کلید بهبود مدیریت شهری در مشهد حضور دادپزشک در آرامستان‌های شهرداری مشهد برای تسریع خدمت‌رسانی به خانواده‌های متوفیان تقدیر فرماندار مشهد از شهردار مشهدمقدس (۳۰ آبان ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

اتوبوس برقی مشهد تا پایان سال پلاک‌گذاری می‌شود

  • کد خبر: ۸۶۲۳۳
  • ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۸
اتوبوس برقی مشهد تا پایان سال پلاک‌گذاری می‌شود
مدیرکل هماهنگی و نظارت بر حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد: تا امروز این اتوبوس ۷۰ درصد مراحل استاندارد را پیش برده است.

علیرضا ظهیری | شهرآرانیوز؛ دوازدهم خرداد امسال بود که اولین اتوبوس برقی ساخت داخل کشور در مشهد به حرکت درآمد. این اتوبوس که با همکاری مشترک شهرداری مشهد، گروه مپنا و یکی از شرکت‌های سازنده اتوبوس طراحی و ساخته شده است، پس از رونمایی در مشهد، چند روزی در این کلان شهر ارزیابی و پس از آن برای مراحل نهایی گرفتن استاندارد‌های سازمان‌ها و نهاد‌ها متولی و درنهایت پلاک گذاری به تهران ارسال شد و حالا مدیرکل هماهنگی و نظارت بر حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد اعلام کرده است که تا امروز این اتوبوس ۷۰ درصد مراحل استاندارد را پیش برده است.

علی اصغر نیشابوری در گفتگو با شهرآرا، اظهار کرد: این اتوبوس پس از رونمایی، ۴ روز در خطوط اتوبوسی مشهد ازجمله خط یک بی آرتی آزمایش میدانی و پس از دریافت تأییدیه‌های مربوط به استاندارد و شماره گذاری، به تهران ارسال شد.
وی افزود: براساس اطلاعاتی که از شرکت سازنده دریافت کرده ایم، تا امروز حدود ۷۰ درصد از تأییدیه‌های استاندارد مربوط به این اتوبوس برقی دریافت شده است و برخی استاندارد‌های دیگر باید به تأیید برسد تا درنهایت بتوان این خودروی ملی را پلاک گذاری کرد.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد با بیان اینکه احتمالا تا پایان سال دیگر موارد مربوط به استاندارد‌های این اتوبوس انجام می‌شود و تا قبل از سال جدید نیز پلاک گذاری انجام خواهد شد، تصریح کرد: اولویت ما در شهرداری مشهد و البته بنا بر قرارداد این بوده است که ابتدا باید از استاندارد‌های مربوط به این خودرو و درنهایت پلاک گذاری آن مطمئن شویم و پس از آن اتوبوس دوباره در مدار آزمایش ما در خطوط اتوبوس رانی قرار گیرد تا بتوانیم پس از طی این مراحل به سمت انعقاد قرارداد تولید انبوه  برویم. در عین حال، بهره مندی از اتوبوس برقی به دلیل آلاینده نبودن این خودرو جزو اولویت‌های ماست.

وی با اشاره به اهمیت انجام آزمایش‌های لازم برای اولین اتوبوس برقی کشور، گفت: بی شک انجام آزمایش‌های لازم برای این اتوبوس می‌تواند به رفع ایراد در تولید اتوبوس‌های دیگر کمک کند.

نیشابوری درباره هزینه‌های ساخت این اتوبوس نیز گفت: با توجه به اینکه اتوبوس رونمایی شده در مشهد اولین اتوبوس برقی کشور به حساب می‌آید، به طبع هزینه ساختش زیاد است، اما با توجه به اینکه قرارداد امضاشده بین شهرداری مشهد، گروه مپنا و شرکت سازنده، قراردادی پژوهشی، نوآورانه و مشارکتی بوده، ۵۰ درصد هزینه ساخت این اتوبوس بر عهده شهرداری و ۵۰ درصد بر عهده شرکت سازنده خواهد بود.

وی افزود: با توجه به این موضوع ها، ساخت این اتوبوس برای شهرداری مشهد ۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان هزینه داشته، اما درمجموع هزینه ساخت آن حدود دوبرابر این رقم بوده است.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد تأکید کرد: بی شک با افزایش تولید انبوه اتوبوس، هزینه‌های تمام شده تولید نیز کم خواهد شد.

نیشابوری در پاسخ به این پرسش که آیا چنین قیمتی برای خرید اتوبوس مقرون به صرفه است یا نه، گفت: هزینه خرید یک دستگاه اتوبوس دیزلی حدود ۵ میلیارد تومان است، اما باید به این نکته توجه کرد که هزینه نگهداری اتوبوس برقی در زمان بهره برداری به مراتب کمتر از هزینه نگهداری اتوبوس دیزلی است و در عین حال اتوبوس برقی آلایندگی ندارد و سود استفاده از این اتوبوس زیاد است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->