رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود شورای شهر مشهد تحقیق و تفحص از مساجد تخریب شده منطقه ثامن را کلید زد شهرداری مشهدمقدس به عنوان دبیرخانه کمیته خلاقیت و نوآوری کلانشهر‌ها فعالیت خواهد کرد ۱۴۵ میلیارد تومان مطالبات مراکز طرف‌قرارداد تأمین‌اجتماعی خراسان‌رضوی پرداخت شد شهروند خبرنگار | درخواست کاهش ایستگاه‌های اتوبوسرانی در محدوده میدان فردوسی تا میدان استقلال مشهد + پاسخ علت دود غلیظ در مترو مشهد چه بود؟ برنامه‌ریزی شهرداری مشهد برای حمایت از خلاقیت و نوآوری ترافیک در بزرگراه‌های مشهد | فوت عابر پیاده درتصادف با سواری در بولوار مصلی (۵ اردیبهشت ماه۱۴۰۳)  دیدار شهردار مشهد با معاونین وزارت اقتصاد و دارایی به منظور افزایش تعاملات فیمابین بیست و دومین جلسه شورای اسلامی استان خراسان رضوی برگزار شد + فیلم (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعمال تخفیف ۵۰ درصدی برای عوارض تجدید بنا‌های تجاری در مشهد ره‌باغ بهشت؛ بهشت آثار تاریخی مشهد ابلاغ دستورالعمل بهره‌برداری و نگه‌داری بوستان‌ها و سایت‌های بانوان در مشهد اراده قاطعی برای توقف فعالیت پیمانکار معدن دیزدر وجود ندارد | چوب حراج به میراثی ۴۰۰۰ ساله معضل تجمع مراکز درمانی در  احمدآباد مشهد با ابزار‌های تشویقی حل می‌شود استاندار خراسان رضوی: روح معنوی اسلام در بناها بروز می‌کند طراحی داشبورد مدیریتی جرائم و تخلفات شهری در مشهد | اولین داشبورد جرائم شهری در کشور آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگ‌ترین دهکده مدرن ورزشی شرق کشور در مشهد افزایش تعداد عرضه کنندگان لباس‌های مستعمل در مشهد
سرخط خبرها

اتوبوس برقی مشهد تا پایان سال پلاک‌گذاری می‌شود

  • کد خبر: ۸۶۲۳۳
  • ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۸
اتوبوس برقی مشهد تا پایان سال پلاک‌گذاری می‌شود
مدیرکل هماهنگی و نظارت بر حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد: تا امروز این اتوبوس ۷۰ درصد مراحل استاندارد را پیش برده است.

علیرضا ظهیری | شهرآرانیوز؛ دوازدهم خرداد امسال بود که اولین اتوبوس برقی ساخت داخل کشور در مشهد به حرکت درآمد. این اتوبوس که با همکاری مشترک شهرداری مشهد، گروه مپنا و یکی از شرکت‌های سازنده اتوبوس طراحی و ساخته شده است، پس از رونمایی در مشهد، چند روزی در این کلان شهر ارزیابی و پس از آن برای مراحل نهایی گرفتن استاندارد‌های سازمان‌ها و نهاد‌ها متولی و درنهایت پلاک گذاری به تهران ارسال شد و حالا مدیرکل هماهنگی و نظارت بر حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد اعلام کرده است که تا امروز این اتوبوس ۷۰ درصد مراحل استاندارد را پیش برده است.

علی اصغر نیشابوری در گفتگو با شهرآرا، اظهار کرد: این اتوبوس پس از رونمایی، ۴ روز در خطوط اتوبوسی مشهد ازجمله خط یک بی آرتی آزمایش میدانی و پس از دریافت تأییدیه‌های مربوط به استاندارد و شماره گذاری، به تهران ارسال شد.
وی افزود: براساس اطلاعاتی که از شرکت سازنده دریافت کرده ایم، تا امروز حدود ۷۰ درصد از تأییدیه‌های استاندارد مربوط به این اتوبوس برقی دریافت شده است و برخی استاندارد‌های دیگر باید به تأیید برسد تا درنهایت بتوان این خودروی ملی را پلاک گذاری کرد.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد با بیان اینکه احتمالا تا پایان سال دیگر موارد مربوط به استاندارد‌های این اتوبوس انجام می‌شود و تا قبل از سال جدید نیز پلاک گذاری انجام خواهد شد، تصریح کرد: اولویت ما در شهرداری مشهد و البته بنا بر قرارداد این بوده است که ابتدا باید از استاندارد‌های مربوط به این خودرو و درنهایت پلاک گذاری آن مطمئن شویم و پس از آن اتوبوس دوباره در مدار آزمایش ما در خطوط اتوبوس رانی قرار گیرد تا بتوانیم پس از طی این مراحل به سمت انعقاد قرارداد تولید انبوه  برویم. در عین حال، بهره مندی از اتوبوس برقی به دلیل آلاینده نبودن این خودرو جزو اولویت‌های ماست.

وی با اشاره به اهمیت انجام آزمایش‌های لازم برای اولین اتوبوس برقی کشور، گفت: بی شک انجام آزمایش‌های لازم برای این اتوبوس می‌تواند به رفع ایراد در تولید اتوبوس‌های دیگر کمک کند.

نیشابوری درباره هزینه‌های ساخت این اتوبوس نیز گفت: با توجه به اینکه اتوبوس رونمایی شده در مشهد اولین اتوبوس برقی کشور به حساب می‌آید، به طبع هزینه ساختش زیاد است، اما با توجه به اینکه قرارداد امضاشده بین شهرداری مشهد، گروه مپنا و شرکت سازنده، قراردادی پژوهشی، نوآورانه و مشارکتی بوده، ۵۰ درصد هزینه ساخت این اتوبوس بر عهده شهرداری و ۵۰ درصد بر عهده شرکت سازنده خواهد بود.

وی افزود: با توجه به این موضوع ها، ساخت این اتوبوس برای شهرداری مشهد ۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان هزینه داشته، اما درمجموع هزینه ساخت آن حدود دوبرابر این رقم بوده است.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد تأکید کرد: بی شک با افزایش تولید انبوه اتوبوس، هزینه‌های تمام شده تولید نیز کم خواهد شد.

نیشابوری در پاسخ به این پرسش که آیا چنین قیمتی برای خرید اتوبوس مقرون به صرفه است یا نه، گفت: هزینه خرید یک دستگاه اتوبوس دیزلی حدود ۵ میلیارد تومان است، اما باید به این نکته توجه کرد که هزینه نگهداری اتوبوس برقی در زمان بهره برداری به مراتب کمتر از هزینه نگهداری اتوبوس دیزلی است و در عین حال اتوبوس برقی آلایندگی ندارد و سود استفاده از این اتوبوس زیاد است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->