پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی ( ٣٠ فروردین ١۴٠٣) | بارش باران در اوایل هفته آتی دو کارمند شرکت حفاظتی قتل مرد معتاد در مشهد را انکار کردند + عکس همه چیز درباره «چای»، اصیل‌ترین نوشیدنی ایرانی اعتبارات قطره‌چکانی، زخم‌های بخش درمانی مشهد را التیام نمی‌دهد | بودجه پروژه‌های بیمارستانی امسال فقط ۲۴۰ میلیارد تومان صید پرنده‌های شکاری در خراسان رضوی برای پول‌های عربی جاده‌های جنوبی خراسان رضوی بارانی و لغزنده است (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) بارش باران در ۱۰ ایستگاه هواشناسی سیستان و بلوچستان رکورد شکست (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) زلزله شدید، جنوب ژاپن را لرزاند (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) تصویب برنامه جامع مقابله با گرد و غبار برای ۱۱ استان کشور (۲۹ فروردین) آیا از نشانه‌های هک شدن گوشی تلفن همراه خبر دارید؟ دعوا و جنجال بر سر فشار آب، به قتل پیرمرد ۶۰ ساله منجر شد تغییر شغل نیمی از پزشکان عمومی در ایران! وام ازدواج؛ تدبیر قانون برای حمایت از نهاد خانواده محکومیت ۴۹ میلیاردی برای عرضه کننده برنج تقلبی در مشهد افراد ناشناس به کارشناسان اورژانس اهواز حمله کردند (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) چگونه عروس هلندی را در هر سنی دستی کنیم؟ + عکس متهم به ۴۰ فقره سرقت در مشهد به دام افتاد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) خراسان رضوی، رتبه دوم چندقلوزایی کشور در سال ۱۴۰۲ نحوه مشاهده و دریافت فیش حقوقی بازنشستگان بانوی مرگ مغزی در مشهد به ۷ بیمار زندگی دوباره بخشید (۲۹ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

۷ عادت اشتباه که پوست را خشک می‌کند

  • کد خبر: ۸۶۲۳۶
  • ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۰
۷ عادت اشتباه که پوست را خشک می‌کند
یک بخش مهم از هر برنامه مراقبت پوست و ضدپیری این است که بدانید کدام کارهایتان به پوستتان آسیب می‌زند و روند پیر شدن و خشک شدن پوستتان را سریع‌تر می‌کند.

به گزارش شهرآرانیوز، به نظر می‌رسد اگر فقط کرم مرطوب‌کننده مناسب پوست خود را پیدا کنید، همان می‌تواند جوابگوی همه مشکلات آن باشد. اما حقیقت آن است که ممکن است هر قدر هم که کرم‌ها و لوسیون‌هایتان گران‌قیمت باشد پوستتان باز هم خشک و خارش‌دار باشد. گرچه پیدا کردن محصولات پوستی مناسب گامی اساسی در برنامه مراقبت از پوست محسوب می‌شود، اما ترک عادت‌هایی که پوست را خشک می‌کنند هم به همان اندازه اهمیت دارد. در ادامه از عادت‌های به‌ظاهر بی‌ضرری خواهیم گفت که باعث خشکی پوست می‌شوند.

۱- بیش از حد آب می‌خورید

متناقض به نظر می‌رسد، اما نوشیدن بیش از اندازه‌ی آب می‌تواند واقعاً به پوست صدمه بزند. گرچه نوشیدن آب و حفظ رطوبت آن نقشی اساسی در سلامت کلی ما دارد، اما آب زیاد می‌تواند باعث از دست رفتن مواد معدنی اساسی بدن شود. این امر ممکن است روی پوست شما اثر بگذارد و آن را بی‌روح و کدر کند. پوست خشک را بهتر است از بیرون درمان کنید، یعنی با استفاده از محصولات مناسب و ایجاد تغییراتی در سبک زندگی خود که پوستتان از بابت آن‌ها از شما سپاسگزار خواهد بود.

۲- حمام طولانی می‌کنید

حمام داغ و طولانی شاید روش بسیار خوبی برای رسیدن به آرامش بعد از یک روز بلند باشد، اما می‌تواند واقعاً به پوست فشار وارد کند. آب داغ، چربی و رطوبتی که پوست برای پر و درخشان ماندن به آن نیاز دارد را از بین می‌برد و هر چه حمام طولانی‌تر باشد، پوست را خشک‌تر می‌کند. بهتر است حمام‌های کوتاه با آب ولرم بگیرید و از صابون‌های ملایم‌تری استفاده کنید که به لایه‌ی محفاظ پوست صدمه وارد نمی‌کنند.

۳- کرم مرطوب‌کننده را به وقتش نمی‌زنید

استفاده از کرم مرطوب‌کننده در زمان مناسب می‌تواند کمک کند از تمامی فواید آن برخوردار شوید. به جای آنکه اول پوستتان را خشک کنید و سپس به آن کرم بزنید، آن را زمانی به پوست بزنید که هنوز مرطوب است. این امر به محبوس شدن رطوبت و آبرسانی بهتر پوست در مقایسه با زمانی که کرم به پوست کاملاً خشک زده شود، کمک می‌کند. در حقیقت، زنان کره‌ای که به پوست بی‌نقص و یکدست شان مشهورند، کرم مرطوب‌کننده را تنها ۳ ثانیه بعد از شستن صورتشان می‌زنند.

۴- بدون جوراب می‌خوابید

پوشیدن جوراب در هنگام خواب می‌تواند به داشتن خوابی بهتر کمک کند، مانع از گـُرگرفتگی شود و جلوی ترک خوردن پوست پا را بگیرد. زدن کرم و پوشیدن جوراب می‌تواند احتمال خشکی پاشنه‌های پا کم می‌کند.

۵- حوله را به صورتتان می‌کشید

کشیدن یک حوله‌ زبر کتان به پوست می‌تواند باعث خشک شدن و تحریک پوست حساس شود و آن را قرمز و خارش‌دار کند. برای جلوگیری از تحریک بیشتر، اجازه دهید پوست خود به خود خشک شود.

۶- زیاد تخم مرغ می‌خورید

تخم مرغ گرچه منبع بسیار خوب پروتئین محسوب می‌شود، اما مصرف زیاد آن می‌تواند باعث خشکی پوست شود. تخم مرغ ویتامین A زیادی دارد و مصرف زیاد آن ممکن است اثری منفی بر پوست داشته باشد. خبر خوب آنکه لازم نیست به خاطر پوستتان نیمرو‌های صبحگاهی‌تان را ترک کنید. فقط کافی است روزانه بیشتر از ۳ عدد تخم مرغ نخورید.

۷- از کرم مرطوب‌کننده‌ مناسب استفاده نمی‌کنید

اگر احساس می‌کنید کرم مرطوب‌کننده‌تان هیچ تأثیری روی پوستتان ندارد، ممکن است برای پوستتان بیش از حد سبک باشد. اگر پوست چربی دارید، کرم‌های مرطوب‌کننده که پایه‌ آبی دارند برای شما بهترین گزینه هستند. برای پوست‌های حساس هم کرم‌هایی مناسب است که حاوی مواد آرامش‌بخش برای پوست هستند. استفاده از محصولی که مناسب نوع پوستتان باشد می‌تواند به جلوگیری از بخار شدن خیلی سریع آب از روی پوست کمک کند و آن را به مدت بیشتری مرطوب نگه دارد.

منبع: همشهری آنلاین

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->