آغاز پخش بین‌المللی «اَبله» | روایتی از زندگی یک دختر کوتاه قامت در خوابگاه! معرفی اعضای جدید هیئت‌مدیره انجمن صنفی تهیه‌کنندگان فیلم بلند مشهد فصل جدید «زخم کاری» چه زمانی پخش می‌شود؟ سرمایه ادبی ایران | درباره سیدعلی موسوی گرمارودی، شاعر، نویسنده و محقق به بهانه زادروزش فصل ایران باستان سریال «سلمان فارسی» کلید خورد لئوناردو دی‌کاپریو و جنیفر لارنس در فیلم جدید اسکورسیزی هم‌بازی می‌شوند نقدی به رئالیتی شو «اسکار» مهران مدیری آیا عکس جدید احسان علیخانی در فضای مجازی، واقعی است؟ + عکس برنامه‌های بزرگداشت سعدی اعلام شد | گردهمایی سعدی‌پژوهان در شیراز انتقاد کمدین کهنه کار به نسل کشی رژیم صهیونیستی نخل طلای افتخاری کن به استودیو جیبلی ژاپن اعطا می‌شود فیلم‌های سینمایی آخر هقته تلویزیون (۳۰ و ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۳) + زمان پخش و خلاصه داستان رضا رشیدپور: دیگر نمی‌خواهم مجری برنامه سرگرم‌کننده تلویزیونی باشم صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنج‌شنبه ۳۰ فروردین۱۴۰۳ آیین مال‌باختگی | چندخطی درباره کتاب «کلاهبردارِ من» نوشته حنیف قریشی
سرخط خبرها

سینماگران چه فیلم‌هایی را برای چهلمین دوره جشنواره فجر آماده می‌کنند؟

  • کد خبر: ۸۶۴۰۱
  • ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۴
سینماگران چه فیلم‌هایی را برای چهلمین دوره جشنواره فجر آماده می‌کنند؟
در سه ماه مانده به آغاز مهم‌ترین رویداد سینمایی کشور نگاهی داریم به آثار در دست تولید سینماگران مشهدی و همچنین دیگر فیلم‌های مهمی که تا امروز اطلاعاتی درباره آن‌ها منتشر شده‌است.

شکیبا افخمی‌راد | شهرآرانیوز - این روز‌ها با نزدیک‌شدن به زمان برگزاری چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر، خبر‌های مختلفی از آماده‌سازی آثار سینمایی برای نمایش در این رویداد به گوش می‌رسد. آثاری که در دوران کرونا و در شرایطی متفاوت از سال‌های گذشته جلوی دوربین رفته‌اند.

به نظر می‌رسد همین شرایط هم باعث شده کارگردانان کمتری امسال به سراغ ساخت آثار سینمایی بروند. با این حال در میان خبر‌ها می‌توان نام برخی از سینماگران شناخته شده را دید که با حضورشان رقابت در چهلمین دوره جشنواره فیلم را داغ خواهند کرد. در سه ماه مانده به آغاز مهم‌ترین رویداد سینمایی کشور نگاهی داریم به آثار در دست تولید سینماگران مشهدی و همچنین دیگر فیلم‌های مهمی که تا امروز اطلاعاتی درباره آن‌ها منتشر شده‌است.

حضور در فجر در مقام بازیگر و کارگردان

بهروز شعیبی، سینماگر مشهدی بعد از ساخت فیلم‌های «دهلیز»، «سیانور»، «دارکوب» و «روز بلوا» امسال پنجمین ساخته سینمایی اش را جلوی دوربین برده است. فیلمی به نام «بدون قرار قبلی» که با نگاهی به داستانی از مصطفی مستور تولید شده و موضوع آن ارادت به حضرت امام رضا (ع) است. بخشی از این فیلم در مشهد فیلم برداری شده و ضبط باقی صحنه‌ها در تهران و استان البرز صورت گرفته است.

سینماگران مشهدی چه فیلم‌هایی را برای چهلمین دوره جشنواره فجر آماده می‌کنند؟

مصطفی زمانی، صابر ابر و الهام کردا نیز به عنوان بازیگران اصلی «بدون قرار قبلی» در پنجمین ساخته بهروز شعیبی حضور دارند. این سینماگر مشهدی علاوه بر کارگردانی فیلم جدیدش، امسال به عنوان بازیگر هم جلوی دوربین یک فیلم سینمایی رفته است. این فیلم را که «صورتِ فلکی» نام دارد حسین دارابی کارگردانی کرده است. دارابی سال گذشته با فیلم سینمایی «مصلحت» توانست در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر توجه بسیاری از منتقدان را به خود جلب کند، او حالا دومین ساخته سینمایی اش را کلید زده که به نظر می‌رسد مضمونی اجتماعی دارد. مریلا زارعی نقش مقابل شعیبی را ایفا می‌کند. این دو بازیگر پیش از این در فیلم سینمایی «گزارش یک جشن» ابراهیم حاتمی کیا تجربه همکاری مشترکی داشته اند که البته هیچ گاه به نمایش درنیامد.

همکاری بهداد و داوود خیام

سینماگران مشهدی چه فیلم‌هایی را برای چهلمین دوره جشنواره فجر آماده می‌کنند؟

حامد بهداد، بازیگر مشهدی، که امسال با بازی در سریال «می خواهم زنده بمانم» باردیگر مورد توجه قرار گرفت، در دو فیلم سینمایی جلوی دوربین رفته است. «پیرپسر» دومین فیلم سینمایی اکتای براهنی در مقام کارگردان است که بابک حمیدیان تهیه کنندگی آن را برعهده دارد. بهداد در این فیلم با لیلا حاتمی، حسن پورشیرازی، محمدرضا داوودنژاد و محمد، ولی زادگان هم بازی شده است. دیگر فیلمی که بهداد به تازگی در آن نقش آفرینی کرده، «باب  مارلی» نام دارد. فیلمی به کارگردانی داود خیام سینماگر مشهدی که در جنوب کشور مقابل دوربین رفته است. خیام پیش از این فیلم سینمایی «ماحی» را در سال ۱۳۹۴ ساخته بود. فیلم سینمایی «باب مارلی» به نویسندگی مشترک این کارگردان و علی زرنگار مضمونی اجتماعی دارد و حمید فرخ نژاد دیگر بازیگر آن است.

خانواده سهیلی در راه فجر

سینا مهراد و صبا و ساعد سهیلی، فرزندان سعید سهیلی سینماگر مشهدی امسال جلوی دوربین سه فیلم  سینمایی مختلف رفته اند که انتظار می‌رود در فجر اکران شوند. سینا مهراد که با بازی در سریال‌های «پدر» و «آقازاده» شناخته می‌شود در فیلم سینمایی «شادروان» به کارگردانی حسین نمازی و تهیه کنندگی عباس نادران به ایفای نقش پرداخته است. «شادروان» روایتی از یک ملودرام اجتماعی در بستر خانواده‌ای حاشیه نشین است.

سینماگران مشهدی چه فیلم‌هایی را برای چهلمین دوره جشنواره فجر آماده می‌کنند؟

گلاره عباسی، نازنین بیاتی، بهرنگ علوی و رویا تیموریان دیگر بازیگران این فیلم سینمایی هستند. ساعد سهیلی که فیلم‌های «روز صفر» و «گشت ۳» را آماده اکران دارد در فیلم سینمایی «شهرک» به کارگردانی علی حضرتی به ایفای نقش پرداخته است. حضرتی پیش از این کارگردانی فیلم «ساز‌های ناکوک» را بر عهده داشته است.

در فیلم جدید او، علاوه بر ساعد سهیلی دیگر بازیگرانی، چون مهتاب ثروتی، شاهرخ فروتنیان، کاظم سیاحی و رویا جاویدنیا به ایفای نقش می‌پردازند. صبا سهیلی هم در فیلم سینمایی «اینان» به کارگردانی رهبر قنبری جلوی دوربین رفته است. این فیلم در مشهد فیلم برداری شده و علاوه بر صبا سهیلی جمعی از بازیگران سینما و تئاتر خراسان نیز، چون احمد ریحانه، علیرضا ضیاء چمنی و زهره مرادی در آن هنرنمایی کرده اند.

فعالیت‌های دیگر هنرمندان مشهدی

سینماگران مشهدی چه فیلم‌هایی را برای چهلمین دوره جشنواره فجر آماده می‌کنند؟

میترا حجار، بازیگر مشهدی، نیز که این روز‌ها با سریال «جزیره» ساخته سیروس مقدم در شبکه نمایش خانگی حضور دارد، بازی در فیلم سینمایی «بی مادر» ساخته سیدمرتضی فاطمی را به پایان رسانده است. امیر آقایی، پژمان جمشیدی، پردیس پورعابدینی و علی اوجی دیگر بازیگران این فیلم سینمایی هستند که روایتگر داستانی در ژانر اجتماعی است.

سیدامیر سیدزاده سینماگر مشهدی امسال فیلم سینمایی «خانه شیشه ای» به کارگردانی امیر پورکیان را تهیه کرده است. «خانه شیشه ای» با محوریت فعالیت پاپاراتزی ها، روایتی متفاوت از پشت پرده زندگی شخصی سلبریتی‌ها را به تصویر خواهد کشید. شهاب مظفری خواننده موسیقی پاپ، بهاره کیان افشار، امیر جعفری و نیما شعبان نژاد از بازیگران این فیلم سینمایی هستند. سیدامیر سیدزاده پیش از این فیلم‌های «مادر قلب اتمی» و «سهیلا شماره ۱۷» را تهیه کرده بود.

تدوین

دانوش یزدان پناه و احسان روحی از هنرمندان تئاتر مشهد هم امسال اولین فیلم سینمایی شان را جلوی دوربین بردند. فیلمی به نام «پینگ پنگ» که در یک خانه قدیمی در محله رضاشهر مشهد تولید شده و انتظار می‌رود در بخش نگاه نو جشنواره فیلم فجر اکران شود. رضا صابری، افسانه بایگان، محمدرسول صفری، از جمله بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

جاماندگان از فجر ۹۹

سینماگران مشهدی چه فیلم‌هایی را برای چهلمین دوره جشنواره فجر آماده می‌کنند؟

سه فیلم «تفریق»، «شب داخلی دیوار» و «نگهبان  شب» از آثاری هستند که مراحل تولیدشان پیش از جشنواره فجر ۹۹ شروع شد و انتظار می‌رفت در جشنواره سال گذشته رونمایی شوند، اما هیچ کدام به این رویداد نرسیدند. حال براساس پیش بینی‌ها این سه فیلم در چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر حضور خواهند داشت. فیلم «تفریق» ساخته مانی حقیقی از حضور نوید محمدزاده و ترانه علیدوستی بهره گرفته است. محمدزاده در فیلم «شب، داخلی، دیوار» به نویسندگی و کارگردانی وحید جلیلوند هم حضور دارد. او در این فیلم نقش یک نابینا را ایفا می‌کند فیلم سینمایی «نگهبان شب» به کارگردانی رضا میرکریمی دیگر فیلم جامانده از سال ۹۹ هم احتمالا امسال در جشنواره فیلم فجر رونمایی شود. محسن کیایی، تورج الوند، لاله مرزبان، علی اکبر اصانلو، ویشکا آسایش و کیومرث پوراحمد جمع بازیگران «نگهبان شب» را تشکیل می‌دهند.

بازگشت ۲ کارگردان شناخته شده به فجر

محمدحسین مهدویان و سعید روستایی که در سال‌های اخیر با آثارشان توانستند نظر بسیاری از مخاطبان و منتقدان را جلب کنند، این روز‌ها در حال تولید آثار جدیدشان هستند. سعید روستایی بعد از ساخت فیلم‌های «ابد و یک روز» و ‌«متری شیش و نیم» به سراغ ساخت فیلم «برادران لیلا» آماده است. در خبر‌های غیر رسمی، از ترانه علیدوستی، پیمان معادی، نوید محمدزاده، فرهاد اصلانی و سعید پورصمیمی به عنوان بازیگران این فیلم سینمایی نام برده شده است.

محمدحسین مهدویان که در ۶ سال گذشته با فیلم‌های «ایستاده در غبار»، «ماجرای نیمروز»، «لاتاری»، «ماجرای نیم روز، ردخون»، «درخت گردو» و «شیشلیک» حضور مداوم در جشنواره فیلم فجر داشته، به نظر می‌رسد با هفتمین ساخته سینمایی اش به نام «بازنده» در چهلمین دوره این رویداد هم حضور داشته باشد. هنوز هیچ خبر رسمی درباره این پروژه اعلام نشده است.

هومن سیدی و تهیه کنندگی ۲ فیلم

فیلم سینمایی «بی رویا» به کارگردانی آرین وزیردفتری و تهیه کنندگی مشترک سعید سعدی و هومن سیدی از جمله آثاری است که احتمالا در چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر رونمایی شود. این فیلم سینمایی که درامی اجتماعی است به هنجار‌های موجود در جامعه اشاره دارد. «بی رویا» نخستین فیلم بلند وزیردفتری محسوب می‌شود و در آن بازیگرانی، چون طناز طباطبایی، صابر ابر، شادی کرم رودی، فرانک کلانتر، مجتبی فلاحی، نهال دشتی، رضا داودنژاد و مائده طهماسبی به ایفای نقش می‌پردازند.

سینماگران مشهدی چه فیلم‌هایی را برای چهلمین دوره جشنواره فجر آماده می‌کنند؟

دیگر فیلمی که هومن سیدی تهیه کنندگی آن را برعهده دارد فیلم «جنگ جهانی سوم» است که کارگردانی آن را نیز خودش انجام داده است. محسن تنابنده، ندا جبرئیلی، مهسا حجازی، نوید نصرتی، لطف ا... سیفی و حاتم مشمولی از جمله بازیگرانی هستند که در «جنگ جهانی سوم» به ایفای نقش پرداخته اند. این اولین حضور محسن تنابنده مقابل دوربین هومن سیدی است.

نگاهی به چند اثر مهم درحال تولید

سینماگران مشهدی چه فیلم‌هایی را برای چهلمین دوره جشنواره فجر آماده می‌کنند؟

از دیگر فیلم‌های مهم در حال تولید می‌توان به فیلم سینمایی «ملاقات خصوصی» به کارگردانی امید شمس و تهیه کنندگی امیر بنان اشاره کرد. پری ناز ایزدیار، هوتن شکیبا و ریما رامین فر بازیگران اصلی «ملاقات خصوصی» هستند. فیلم نامه این اثر را که به صورت مشترک امید شمس و علی سرآهنگ نوشته اند، روایتگر داستانی عاشقانه است.

«دسته دختران» به کارگردانی منیر قیدی و تهیه کنندگی محمدرضا منصوری که با نگاهی آزاد و براساس روایت‌های واقعی از مقاومت ۳۴ روزه خرمشهر در دفاع مقدس ساخته شده است، احتمالا در فجر امسال رونمایی شود. قیدی که پیش از این «ویلایی ها» را با قصه خانواده‌های فرماندهان جنگ در پشت جبهه کارگردانی کرده بود در اثر جدیدش از حضور بازیگرانی، چون نیکی کریمی، پانته آ پناهی ها، فرشته حسینی، هدی زین العابدین، صدف عسگری، حسین سلیمانی و مهدی حسینی نیا بهره گرفته است.

فیلم سینمایی «غریزه» چهارمین ساخته سیاوش اسعدی با بازی امین حیایی، پانته آ پناهی‌ها و ژاله صامتی، هم در حال آماده سازی برای نمایش در جشنواره فیلم فجر است. این فیلم که قصه‌ای عاشقانه دارد، یکی از پرهزینه‌ترین و پرلوکیشن‌ترین فیلم‌های بخش خصوصی سینمای ایران محسوب می‌شود. فیلم سینمایی «علف زار» به کارگردانی کاظم دانشی و تهیه کنندگی بهرام رادان از دیگر آثار در دست تولید است. این فیلم مضمونی اجتماعی دارد و فیلم نامه آن بر اساس داستان‌های واقعی نوشته شده است. پژمان جمشیدی در نقشی کاملا متفاوت اولین بازیگری است که جلوی دوربین این فیلم رفته است.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->