استقلال و پرسپولیس چقدر دارایی دارند؟+ ویدیو نتیجه بازی مس و پیکان در جام حذفی+ ویدئو ضربات پنالتی| برد بزرگ نویدکیا قایدی – استقلال؛ جدی شد ژاوی رسما در بارسا ماندنی شد نحوه خرید بلیت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس + لینک و قیمت انتقاد جواد خیابانی از واگذاری سرخابی‌ها در برنامه زنده تلویزیونی شمسایی: ایران-ازبکستان جذاب‌ترین بازی جام ملت‌ها است وحید امیری برای استقلال کری نمی‌خواند لیگ برتر فوتبال با کیفیت HD پایان بارگذاری مدارک حرفه‌ای پرسپولیس حضور حزباوی در جمع برترین‌های لیگ قطر مهدی مهدوی وارد دنیای مربیگری شد تاریخ و ساعت بازی فوتسال ایران و ازبکستان در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا | یک قدم تا فینال تاریخ و ساعت بازی تراکتور و ذوب آهن در جام حذفی | رونمایی از مطهری در تبریز تاریخ و ساعت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس در جام حذفی | کار سخت اوسمار مقابل گربه سیاه سرخ‌ها طلای زهرا کیانی در ووشوی انتخابی جهان عذرخواهی کلوپ از هواداران پورعلی‌گنجی از جمع سرخ‌ها جدا می‌شود تغییر نام فراری در فرمول یک
سرخط خبرها

روزی که پرسپولیس «خودش» نبود!

  • کد خبر: ۸۶۴۲۳
  • ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۰
روزی که پرسپولیس «خودش» نبود!
همه آمار ‌و ‌ارقام روز بد سرخ پوشان در اراک و در برابر آلومینیوم باعث شده تا هواداران پرسپولیس از خود بپرسند آیا این فصل تیم محبوبشان بختی برای قهرمانی دارد؟

احسان سرفرازی | شهرآرانیوز؛ پرسپولیس باز هم در اراک طعم تلخ شکست را چشید. سرخ‌پوشان مقابل آلومینیوم به همان اندازه‌ای که مقابل الهلال بد بودند، فاقد تاکتیک مناسب بودند و باز هم در این مسابقه نشان داده شد این تیم در نقل‌و‌انتقالات نتوانسته است مهره‌های کارآمدی را جذب کند. یحیی گل‌محمدی بهتر از هر کسی می‌داند که ضعف تیمش چیست، اما بعد از این بازی و این شکست باز هم معتقد بود عده‌ای بعد از ۵ قهرمانی سرخ‌ها قصد دارند سنگ‌اندازی کنند.

البته که شرایط مالی و مدیریتی پرسپولیس به‌قدری بد است که هر سرمربی را وادار می‌کند تا چنین‌صحبت‌هایی را مطرح کند. در‌سوی‌دیگر میدان، رسول خطیبی در همین ۳ هفته خوب توانسته است تیمش را هدایت کند و البته تأکید دارد که نباید از تیم اراکی انتظار آسیایی‌شدن داشت.

پیکان انتقادات به سمت سرخ‌ها

نخستین شکست پرسپولیس در لیگ بیست‌و‌یکم، نشان داد تیمی که یحیی گل‌محمدی ساخته، با «خودش» فاصله گرفته است؛ چرا‌که بیشتر آمار‌ها به سود تیم اراکی بود. تیم فوتبال پرسپولیس برای جبران تنها‌شکست فصل گذشته خود مقابل آلومینیوم اراک به این شهر رفت، اما نه‌تن‌ها موفق به انجام این کار نشد، بلکه بار دیگر مقابل شاگردان رسول خطیبی مغلوب شد تا با موج انتقاد‌های تازه‌ای از‌سوی پیشکسوتان و کارشناسان فوتبالی روبه‌رو شود. شاگردان یحیی گل‌محمدی که آخرین شکست خود را حدود ۹‌ماه پیش تجربه کرده بودند، بار دیگر از اراک به‌عنوان تیم بازنده خارج شدند تا قهرمان ۵ دوره متوالی رقابت‌های لیگ برتر وارد یک چالش در هفته‌های ابتدایی بیست‌و‌یکمین دوره این رقابت‌ها شو‌د.

اعداد مقابل یحیی

پرسپولیس در مقابل آلومینیوم هیچ‌یک از شیوه‌های فنی همیشگی خود را به اجرا نگذاشت تا این تیم در بیشتر قیاس‌های فنی با میزبان اراکی بازنده اعداد هم باشد. این تیم برای اولین‌بار در طول دوران حضور یحیی گل‌محمدی در رأس کادر فنی، شوت به‌سمت دروازه کمتری نسبت به حریف خود داشت. سرخ‌ها در دیدار با آلومینیوم فقط ۴ شوت به‌سمت دروازه فرستادند که دو‌تای آن‌ها با واکنش حسین پورحمیدی، دروازه‌بان آلومینیوم، روبه‌رو شد. بازیکنان ۲ تیم ۴۴ بار در نبرد‌های هوایی با یکدیگر پیکار کردند که نیمی از آن‌ها را پرسپولیسی‌ها به نفع خود کردند و نیم دیگر را آلومینیوم اراک توانست تصاحب کند.

پرسپولیس برخلاف بازی‌های همیشگی خود مالکیت توپ تقریبا مشابهی با آلومینیوم داشت. طبق آمار ارائه‌شده از‌سوی سایت‌های آماری بازی‌های باشگاهی فوتبال ایران، سرخ‌پوشان ۵۱‌درصد و آلومینیوم ۴۹‌درصد از آن را در اختیار داشتند. تفاوت بازی پرسپولیس نسبت به گذشته، تعداد اندک پاس‌هایی است که از میانگین همیشگی سرخ‌ها بسیار کمتر است. شاگردان یحیی فقط ۳۷۵‌پاس به همدیگر دادند که با متوسط نزدیک به عدد ۵۰۰ آن فاصله داشت. همچنین دقت پاس سرخ‌ها نیز پس از سال‌ها به زیر ۷۵درصد آمد و عدد‌۷۳ را به خود اختصاص داد.

تعویض‌های عجیب یحیی

یحیی در بین ۲ نیمه تصمیم به خروج عیسی آل‌کثیر و مهدی عبدی گرفت؛ تصمیمی غیر‌منتظره از‌سوی کادر فنی پرسپولیس که تاکنون از سرمربی سرخ‌پوشان رخ نداده بود تا بار گل‌زنی این تیم روی دوش حامد پاکدل بیفتد، اما این بازیکن نیز نتوانست گره از کار یحیی باز کند. پاکدل فقط یک شوت به‌سمت دروازه آلومینیوم زد که آن‌هم در چهارچوب نبود.

روزی که حتی امیری هم بد بود!

رسول خطیبی، سرمربی آلومینیوم اراک، نه‌تن‌ها از ناهماهنگی سیدجلال حسینی و فرشاد فرجی در قلب دفاع پرسپولیس برای نفوذ‌های مهاجمان خود بهره برد، بلکه با حضور اسماعیل شریفات و پوریا آریا‌کیا توانست وحید امیری و سیامک نعمتی را در دفاع‌های کناری آزار دهد؛ اتفاقی که با ورود سعید آقایی در نیمه دوم هم اتفاق افتاد تا مشخص شود تاکتیک‌های دفاعی این تیم در مقابل ۱۱‌بار نفوذ آلومینیوم شکننده است. رضا اسدی، تنها‌بازیکن پرسپولیس در بین ۵ بازیکن برتر این مسابقه بود. نیما دورودی، مصطفی احمدی، محمد علی‌نژاد و میلاد فخرالدینی ۴ بازیکن آلومینیوم بودند که توانستند در بین برترین بازیکنان زمین، نا‌م خود را ثبت کنند.

دل‌خوشی یحیی به اتفاقات پارسال

آمار بازی‌های پرسپولیس در ۲ فصل گذشته با یحیی و حتی ۴ سال قبل از آن با برانکو ایوانکوویچ نشان می‌دهد این تیم همواره اصرار به حفظ مالکیت توپ داشته است. کاهش پاس‌های اشتباه و استفاده از تمام فضای زمین جزو نکاتی بود که در آمار بازی‌های پرسپولیس مشهود بود. حالا باید منتظر ماند و دید آیا پرسپولیس همچون فصل گذشته پس از شکست مقابل آلومینیوم در اراک به خود خواهد آمد و برای دفاع از قهرمانی‌های مستمر خود بازی خواهد کرد یا اینکه دوران فرود این تیم از قله فوتبال باشگاهی ایران فرارسیده است و پرسپولیس با بحرانی طولانی، دست‌و‌پنجه نرم می‌کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->