افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند فرماندار مشهد: رضایت زائران از اقدامات شهرداری مشهد در استقبال از بهار ملموس است اسکان ۸ هزار زائر نوروزی طی هشت روز در سالن‌های ورزشی شهرداری مشهد «سید ناصر نعمتی» به عنوان مدیرکل حوزه استاندار خراسان رضوی منصوب شد حاجی بگلو: واگذاری اختیار کمیسیون ماده ۵ به شهرداری‌ها باعث رونق اقتصاد و ایجاد اشتغال می‌شود + ویدئو بهای بلیت قطار شهری مشهد افزایش یافت | افزایش بلیت اتوبوس از اردیبهشت ماه (۷ فروردین ۱۴۰۳) نوروزی متفاوت در فرودگاه مشهد | از اجرای برنامه‌های فرهنگی تا استقبال عروسک‌ها از مسافران خردسال
سرخط خبرها

شهردار مشهد: سرمایه گذاران، شهرداری را پشتیبان خود بدانند

  • کد خبر: ۸۵۵۷۲
  • ۰۵ آبان ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۴
شهردار مشهد: سرمایه گذاران، شهرداری را پشتیبان خود بدانند
سیدعبدالله ارجائی در برنامه زنده اشاره از سیمای خراسان رضوی گفت: چند درصد درآمد جهان شهر مشهد پایدار است؟ ما افق خود را جهان شهر تعریف کرده ایم تا به آن برسیم. ۳۴ درصد درآمد‌ها پایدار و مابقی مبتنی بر فصل و زمان و ... است. اگر درآمد را پایدار نکنیم و افزایش ندهیم توسعه ایجاد نمی‌شود یکی از مباحث ما تا پایان دوره رسیدن به ۴۰ تا ۴۵درصد درآمد پایدار است.

به گزارش شهرآرانیوز، سیدعبدالله ارجائی، شهردار مشهد، در برنامه اشاره از سیمای خراسان رضوی که امشب روی آنتن زنده تلویزیون رفت، گفت: نگاه به اقتصاد مشهد باید بهشت سرمایه گذاری باشد. یک جوان مذهبی بخواهد دو ساعت تفریح کند و گناه نکند چه کند؟ باید سرمایه گذار بیاید. زیرساخت حمل و نقل مشکلاتی دارد ما در اسکان بیش از ۵۲درصد اماکن اقامتی کشور را داریم، اما در بسیاری زمینه‌ها نیازمند سرمایه گذاری داخلی و خارجی هستیم. برنامه جامع برای جذب سرمایه گذار خارجی داریم و از همه کسانی که تمایل دارند خواهش می‌کنم شهرداری را پشتیبان خود بدانند.

وی افزود: بسته‌های جذابی طراحی شده است. نکته بعدی این است که ما معتقدیم اگر شهر ثروتمند داشته باشیم سهم مدیریت شهری بیشتر و خدمات بهتر می‌شود. بهترین کار برای اقتصاد هر شهری این است که زمینه ثروتمند شدن مردم ایجاد شود و این فرصت به صورت عادلانه در اختیار مردم باشد اگر شهر ثروتمند شود شهرداری به تبع درآمد کسب و خدمات بهتر ارائه می‌کند. چند درصد درآمد جهان شهر مشهد پایدار است؟ ما افق خود را جهان شهر تعریف کرده ایم تا به آن برسیم. ۳۴ درصد درآمد‌ها پایدار و مابقی مبتنی بر فصل و زمان و ... است. اگر درآمد را پایدار نکنیم و افزایش ندهیم توسعه ایجاد نمی‌شود یکی از مباحث ما تا پایان دوره رسیدن به ۴۰ تا ۴۵درصد درآمد پایدار است.

نگران وضعیت مالی شهرداری نباشید

شهردار مشهد، ضمن بیان اینکه مردم نگران وضعیت مشکلات مالی شهرداری نباشند، گفت: این دوره را رد می‌کنیم. تمام پیمانکاران و سرمایه داران بدانند هیچ مشکلی در مشهد نخواهیم داشت. هر کس در دوره خود زحمت کشیده است و باید با اقتضائات زمانی بسنجیم و دوره قبل تلاش شده و مردم هم می‌بینند مبنای ما ارتقا است. با مدیران قبلی شهر در تعامل هستیم و مطمئن باشند از این شرایط عبور می‌کنیم. پتانسیل مشهد بسیار عظیم‌تر از آن است که نگران باشیم.

چهار ملاک شهردار برای انتخاب مدیران

ارجائی در خصوص ملاک و معیار انتصاب مدیران شهری نیز گفت: ما معتقدیم نخبگان باید حکومت کنند و بدون تعارف به دنبال نخبگان هستیم. شاخص‌های عمومی مانند انقلابی و پاکدست بودن ایجاد شده است. چهار شاخص با ۴۰سنجه تحت آزمون علمی توسط کانون ارزیابی از همه منصوبین گرفته می‌شود. چهار شاخص عبارت است از شخصیت، هوش، مهارت مدیریت و مهارت ارتباط. شورای شهر از مردم رای گرفته و به شهردار اعتماد کرده و زمام امور به دست او داده، او حق ندارد دنبال رفیق بازی باشد. آن‌هایی که هوش بیشتری دارند و جوانانی که فرصت کمتر در عرصه مدیریت داشتند باید بگردیم و پیدا کنیم. برخی از کانال‌های مختلف برای بنده رزومه می‌فرستند بدانند تاثیری ندارد و ما دنبال شایسته‌ها هستیم.

شهر باید تسهیل کننده برای شهروندان باشد

وی درخصوص رشد زیست پذیری شهری نیز گفت: شهر باید با مردم مهربان باشد و تمام کالبد و اجزای شهر اگر آرامش بخش باشد آن شهر مهربان است. باید تمام نقاط شهر زیست پذیر بوده و برای زندگی مناسب باشد. اولویت اصلی این است که شهر مزاحم مردم نباشد و تسهیل کننده باشد اگر این شهر متعلق به وجود نازنین امام هشتم که امام مهربانی و علم و دانش است، باید این دو ویژگی را داشته باشد. اگر این دو توأم شود زندگی مهربانه علم محور را برای مردم به ارمغان آوریم آرامش بخش است. شهر باید تسهیل گر و کمک کننده باشد اگر ساختمان‌ها قیافه ناهنجار دارد و عبور و مرور مناسب نیست و مردم در برقراری ارتباط اذیت می‌شوند یعنی هنوز کار برای انجام هست

اینجا محله امام رضا(ع) است

شهردار مشهد راهبرد فرهنگی دوره جدید مدیریت شهری را تعمیم صفات امام رضا (ع) به شهر دانست و در این باره توضیح داد: اگر دو نفر دوست باشند و همسایه باشند باید روی هم تاثیر بگذارند. اینجا محله امام رضا (ع) است و این شهر حیاط خانه امام است. امام رضا (ع) به مهربانی مشهور است ما هر زمان سلام می‌دهیم می‌گوییم السلام علیک یا معین الضعفا و عالم آل محمد، راهبرد ما تعمیم صفات امام به شهر است.

ارجائی تصریح کرد: یعنی همه اجزا شهر باید به صفات امام مزین شوند که یکی از آن‌ها مردم و مدیریت شهری است و ما باید حرم‌شهر ایجاد کنیم. ما مدلی تعریف کردیم به نام خادم زائر مجاور هرکسی در این شهر است یا خادم یا زائر یا مجاور است و هرکس در این شهر زیست میکند همسایه امام رضا (ع) است. هرکس در شهر به زائر و مجاور سرویس می‌دهد لباس خدمت نه به تن بلکه به ذهن و روح دارد. اگر در حرم به کسی تنه بزنیم عذر خواهی می‌کنیم، اما خارج از آن طور دیگر رفتار می‌کنیم دوره ششم میگوید آن سوی در‌های ورودی حرم هم این فرهنگ باقی بماند.

ورزش همگانی با نگاه ویژه به بانوان و توانیابان

وی ضمن بیان اینکه  وقتی می‌گوییم مشهد آرامش بخش باشد یعنی همه ساکنان آن فارغ از جنسیت، سن و درآمد بتوانند اوقات فراغت و غنی داشته باشند، افزود: نگاه ما در دوره ششم به حوزه ورزش توجه به ورزش همگانی (افزایش سرانه ورزشی)، ورزش بانوان (اختصاص بخش ویژه بانوان در پارک‌های بالای ۵ هکتار) و ورزش معلولان است. حدود ۱۰ درصد جمعیت هر شهر معلول هستند و ما نمی‌توانیم از این پتانسیل چشم پوشی کنیم. نگاه به ورزش قهرمانی، اما این است که شهرداری به عنوان نهاد مردمی در زمینه ورزش قهرمانی تسهیل‌گری کند، ولی باشگاه داری نخواهیم کرد.

 

منبع: پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->