چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟ رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود استخوان کودکان را چگونه تقویت کنیم؟ مصرف بیسکوییت و کلوچه چه تاثیری بر سلامتی کودکان دارد؟ خشم بهاری را کنترل کنید برای حفظ سلامتی روزانه چند عدد تخم مرغ بخوریم؟ زردچوبه چه تاثیری در افزایش طول عمر و جوانی دارد؟ ۴ عارضه مصرف خودسرانه ویتامین دی را بشناسید بیشتر شکایات مردمی از پزشکان در حوزه زیبایی است | عمده اقدامات غیرمجاز در آرایشگاه‌ها و مراکز زیرزمینی پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (٨ اردیبهشت ماه١۴٠٣) | وزش باد و بارش باران در برخی از مناطق استان واژگونی پراید در جاده نیشابور -سبزوار، ۵ مصدوم برجای گذاشت آیا انجام اقدامات زیبایی در دوران بارداری ممنوع است؟ روند کاهشی داوطلبان پسر برای ورود به دانشگاه | کاهش حدود ۳ درصدی داوطلبان پسر در خراسان‌رضوی طی یک سال زمان و مبلغ پرداخت مستمری مددجویان بهزیستی اعلام شد دستگیری چند سارق با ده‌ها فقره دزدی در مشهد بهترین دمنوشی که از اضافه‌وزن جلوگیری می‌کند مبنای افزایش حقوق بازنشستگان باید اجرای صحیح ماده ۹۶ قانون تامین‌اجتماعی باشد
سرخط خبرها

۵ گروه غذایی که برای آلزایمر ضرر دارد

  • کد خبر: ۸۶۹۸۶
  • ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۰
۵ گروه غذایی که برای آلزایمر ضرر دارد
براساس نتایج مطالعه‌ای که به‌تازگی انجام شده است، رژیم غذایی غربی که سرشار از گوشت، شیرینی و غذاهای چرب است، احتمال بروز آلزایمر را افزایش می‌دهد.

به گزارش شهرآرانیوز، امروزه آلزایمر به معضلی جهانی تبدیل شده است. متأسفانه مانند بسیاری از بیماری‌ها، آمار دقیقی از مبتلایان به آلزایمر در کشور ما وجود ندارد. ولی تخمین زده می‌شود بین ۵۰۰ هزار تا ۶۰۰ هزار نفر در ایران به این بیماری مبتلا باشند. در حال حاضر درمانی برای بیماری آلزایمر وجود ندارد، ولی برخی غذا‌ها می‌توانند احتمال بروز آن را افزایش بدهند یا به بهبود نسبی آن کمک کنند.

براساس نتایج مطالعه‌ای که به‌تازگی انجام شده است، رژیم غذایی غربی که سرشار از گوشت،  شیرینی و غذا‌های چرب است، احتمال بروز آلزایمر را افزایش می‌دهد.

مدت‌هاست که می‌دانیم بعضی از غذا‌ها احتمال ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهند، اما مطالعه‌ی اخیر، نشان می‌دهد که غذا‌ها می‌توانند یکی از گزینه‌های درمان طبیعی آلزایمر نیز باشند؛ بنابراین اینکه چه می‌خورید و چه نمی‌خورید، بسیار مهم است:

۱. گوشت قرمز

خوردن گوشت قرمز به طور کامل منع نمی‌شود، اما پژوهشگران می‌گویند مصرف آن باید به چهار وعده در هفته محدود شود.

۲. کره و مارگارین

رژیم غذایی سالم، کره و مارگارین را به یک قاشق غذا خوری در روز محدود می‌کند. در عوض، مصرف روغن زیتون  یا دیگر انواع چربی‌های سالم توصیه می‌شود.

5 گروه غذایی که برای آلزایمر ضرر دارد

۳. پنیر

اگر می‌خواهید خطر ابتلا به آلزایمر را کاهش دهید، مصرف پنیر را هفته‌ای یک بار در برنامه غذایی خود بگنجانید. اما مطالعات تاکید دارند افرادی که به آلزایمر مبتلا هستند باید در مصرف پنیر وسواس بیشتری به خرج دهند.

۴. شیرینی جات

همان طورکه مصرف زیاد شیرینی جات مخالف داشتن تناسب اندام است، این قانون درباره سلامت مغز هم صادق است. توصیه می‌شود بیشتر از پنج شیرینی در طول هفته مصرف نشود.

5 گروه غذایی که برای آلزایمر ضرر دارد

۵. غذا‌های سرخ شده و فست فود

مصرف غذا‌های سرخ شده اثر منفی بر سلامت مغز دارد. رژیم غذایی سالم بیشتر از یک وعده غذای سرخ شده در هفته را توصیه نمی‌کند.

منبع: آخرین خبر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->