شهرداری مشهد پیشگام در استفاده از فناوری‌های نوین حاجی بگلو: مدیریت شهری مشهد نگین تمامی حوزه‌های مدیریت شهری در خاورمیانه است رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور: بخش خصوصی اصلی‌ترین حامی مدیریت شهری است+ویدئو پارک خطی ۶ هکتاری در محله شهرک شهید رجایی مشهد به بهره‌برداری می‌رسد+تصاویر انعقاد قرارداد مشارکت شهرداری مشهد با کمیته امداد امام خمینی (ره) معاون استاندار خراسان رضوی: برقی کردن قطار مشهد- تهران ۲ میلیارد دلار هزینه دارد پلمب کارگاه تولیدی لوازم آرایشی غیرمجاز در کاشمر (یکم آذر ۱۴۰۳) ناصحی: مشهد قطب دیپلماسی شهری در کشور است ورود نخستین اتوبوس برقی به مشهد تا ۴۵ روز دیگر ارتقای پرشتاب زیرساخت‌های حمل‌و‌نقل بار در مشهد عزم جدی شورا و مدیریت شهری مشهد مقدس برای تقویت دیپلماسی شهری برگزاری اولین نشست شهر‌های ایرانی شرکت‌کننده در اجلاس بریکس پلاس در مشهد + فیلم (یکم آذر ۱۴۰۳) اجرایی‌شدن تنها ۳۰ درصد از پروژه‌های عمرانی مصوب شهر مشهد قطار برقی مشهد-تهران روی ریل تحقق | استاندار خراسان رضوی: با حمایت و اعتبار بودجه‌های ملی قرار است این پروژه به سرانجام برسد آغازبه‌کار دوازدهمین نمایشگاه تخصصی مدیریت شهری در نمایشگاه بین‌المللی مشهد از امروز (یکم آذر ۱۴۰۳) رونمایی از پهپاد‌های آتش نشان در نمایشگاه تخصصی خدمات شهری شهردار مشهد: تقویت دیپلماسی، از سیاست‌های اصلی مدیریت شهری است نشست رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر مشهد با احزاب سیاسی | گفتگو با فعالین اجتماعی، کلید بهبود مدیریت شهری در مشهد حضور دادپزشک در آرامستان‌های شهرداری مشهد برای تسریع خدمت‌رسانی به خانواده‌های متوفیان تقدیر فرماندار مشهد از شهردار مشهدمقدس (۳۰ آبان ۱۴۰۳) گره کور ترافیکی در میدان شهید کاوه مشهد باز می‌شود
سرخط خبرها

کاربری تفرجگاهی، سد پیش‌روی ساخت بزرگراه در کمربند جنوبی مشهد

  • کد خبر: ۸۷۰۶۸
  • ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۶
کاربری تفرجگاهی، سد پیش‌روی ساخت بزرگراه در کمربند جنوبی مشهد
عملیات عمرانی در ارتفاعات جنوبی مشهد وجود دارد، اما نه به عنوان کمربند، بلکه با عنوان کوه پارک و با هدف ایجاد محیط‌های تفرجی برای مردم.

علیرضا ظهیری | شهرآرانیوز؛ پس از اینکه در سال ۱۳۹۶ فعالان محیط زیستی درباره آثار ساخت کمربندجنوبی در ارتفاعات مشهد هشدار دادند و درنهایت با ورود دادستانی جلو این ساخت وساز‌ها گرفته شد، موضوع کمربندجنوبی در آن زمان به ستاد تدبیر استان فرستاده شد و با تدابیری که مسئولان استانی و شهری در آن مقطع اتخاذ کردند، قرار شد پروژه ساخت کمربند در ارتفاعات جنوبی مشهد متوقف شود، ساخت وساز‌های انجام شده با هدف تسهیل در رفت وآمد تفریحی شهروندان به پارکینگ تبدیل و از ارتفاعات جنوبی به عنوان فضای تفرجی استفاده شود.

در این راستا، عملیات ساخت کوه پارک مشهد آغاز شد و این فضای تفریحی در مدل‌های مختلف امروز در اختیار شهروندان مشهدی است، اما همچنان نگرانی‌هایی هست از اینکه آیا در آینده نیز این فضای تفریحی حفظ می‌شود یا اینکه دیگر نگاهی ترافیکی به این محدوده وجود ندارد.

در این‌باره، مدیرپروژه ارتفاعات جنوبی مشهد اعلام کرده است با بارگذاری‌هایی که در چند سال گذشته در این محدوده انجام شده و باتوجه به ابلاغ طرح تفصیلی حوزه جنوب غرب مشهد، سد بزرگ برای ساخت کمربندی و پروژه‌های ترافیکی ایجاد شده است.

امیر رمضانی در گفتگو با شهرآرا، درباره آخرین وضعیت کمربندجنوبی مشهد و انجام عملیات عمرانی در این مناطق گفت: عملیات عمرانی در ارتفاعات جنوبی مشهد وجود دارد، اما نه به عنوان کمربند، بلکه با عنوان کوه پارک و با هدف ایجاد محیط‌های تفرجی برای مردم.

مدیر پروژه کمربندجنوبی مشهد با بیان اینکه خوشبختانه حدود یک ماه پیش طرح تفصیلی حوزه جنوب غرب که ارتفاعات جنوبی و نحوه کاربری این مناطق را هم شامل می‌شود ابلاغ شده است، افزود: در این طرح برای کمربندجنوبی فضای سبز تعریف شده و دیگر موضوعات بزرگراهی و ترافیکی در این منطقه مطرح نیست و جای آن را کوه پارک گرفته است.

وی با بیان اینکه پس از تغییر رویکرد در پروژه کمربند سبز در سال ۱۳۹۶ و با هماهنگی‌هایی که انجام شد پروژه کوه پارک وارد مرحله اجرایی شد و پارسال شاهد افتتاح کوه پارک بودیم، ادامه داد: این پروژه برای بهره برداری در اختیار شهرداری منطقه ۹ است و اقدامات تکمیل پروژه کوه پارک مشهد نیز در دست طراحی و اجراست.

رمضانی افزود: معابر ساخته‌شده مربوط به کمربندجنوبی اکنون به عنوان فضای پارکینگی بهره برداری شده‌اند تا رفت‌وآمد شهروندان برای بهره مندی از ۳۵۰۰ هکتار ارتفاعات بالادست این کمربند که درخت کاری شده است، فراهم شود.

مدیر پروژه کمربندجنوبی مشهد با بیان اینکه اکنون نیز هیچ تغییر رویکردی برای این حوزه وجود ندارد، تصریح کرد: باتوجه به اینکه در طرح تفصیلی حوزه جنوب غرب، در این محدوده کاربری فضای سبز دیده شده و البته باتوجه به اقداماتی که در حوزه موضوعات تفرجگاهی در منطقه درحال انجام است، به قطع رویکرد جدیدی برای این محدوده وجود نخواهد داشت و همه این موارد را می‌توان به نوعی سدی در مقابل ساخت بزرگراه در ارتفاعات جنوبی دانست.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->